Verkeer Duitsland - Denemarken - Noorwegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:20
Rijkelijk te laat waarschijnlijk om het hier nog na te vragen, maar we wagen het er op!

Wij vertrekken morgenochtend richting Noorwegen met de wagen vanuit regio Hasselt. Nu wou ik even vragen of er toevallig wat verkeerskenners zijn die de drukke punten wat kunnen aangeven of een optimale route?

Dortmund ziet er altijd redelijk druk en file uit nav die werken, voor de rest nog iets?

We vertrekken rond 8h 's morgens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Google stuk?

Gepoetste kant boven houden is overigens mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Nah, tijdje geleden wel :+ ;) .

Serieus nu even; ik heb al wel wat opgezocht, route gaat normaal van Hasselt naar Venlo naar Hanover naar Hamburg en op zich zie ik niet veel speciaals op de route buiten Hamburg waar het wat moeilijk gaat... Niet Dortmund

Ik zocht eerder wat ervaringsdeskundigen...

[ Voor 26% gewijzigd door HyperBart op 13-07-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hier een ervaringsdeskundige, kwam er pas langs. Gelukkig geen Baustelle meer, je kan nu overal prima doorrijden :) Alleen bij Leer niet, maar goed je komt uit het zuiden dus daar heb je niet zo veel mee te maken :+

Optimale route...tja, vanuit het noord-nederland kan je alleen maar rechtdoor, dus voor het gedeelte onderin NL/DE kan ik ook weinig zeggen, haha...

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 13-07-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31

4x2

lộn xộn quá

Bij Hamburg: veel plezier, 50% kans op een uur of 2 vertraging is mijn ervaring na 3 of 4 retourtjes zweden in de zomer (in de winter ging het prima :+)
De rest valt normaal wel mee (al is Denemerken richting Kopenhagen/Malmo vrij druk)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga je via noorden van Denemarken en dan de boot of via Zweden? Duitsland zal bij de steden wel even druk zijn maar zodra je richting Denemarken gaat is alles goed te doen. In Denemarken, Zweden en Noorwegen nooit problemen gehad. Enkel de grote steden kennen in de stad zelf een spits.

Had beter vandaag kennen gaan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 13-07-2014 21:31 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor DK stuk is inderdaad helemaal de vraag hoe je gaat rijden, maar eens met rest - Ruhrgebiet, Hannover/Bremen (afhankelijk van hoe je rijdt) en Hamburg kunnen vooral feest zijn. Voorbij Hamburg gaan rendieren en elanden groter probleem zijn dan files :z

Edit:
Zie net dat je om 8u 's morgens vertrekt. Dan pak je in NL en Ruhrgebied de spits mee. Het is vakantieperiode, dus zo erg zal het niet zijn, maar als je ergens vast komt te staan is het ws rond Duisburg of Oberhausen.

Vanaf daar ben je buiten de spits onderweg, dus Bremen/Hanover (de twee routes ontlopen elkaar nog geen kwartier op 5u rijden, ik zou gewoon vlak voor vertrek filemeldingen checken voor A52/A43/A1 danwel A2/A7 en op basis daarvan kiezen wat je bij Gladbeck doet ;) )

Hamburg bereik je ws rond 15u (uitgaande van uurtje lunchpauze onderweg), dus voor de avondspits. Dan nog kan het op de ring en eerste stuk voorbij Hamburg druk zijn (hier maakt wel uit welke route je volgt, maar wordt hoe dan ook ws A7 of A21), alleen als je de A21 pakt naar Lubeck kan het goed raak zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door dion_b op 13-07-2014 23:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 02:04
TomTom Live routeplanner?

[ Voor 89% gewijzigd door aZuL2001 op 13-07-2014 23:52 . Reden: url ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
dion_b schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:43:
Voor DK stuk is inderdaad helemaal de vraag hoe je gaat rijden, maar eens met rest - Ruhrgebiet, Hannover/Bremen (afhankelijk van hoe je rijdt) en Hamburg kunnen vooral feest zijn. Voorbij Hamburg gaan rendieren en elanden groter probleem zijn dan files :z

Edit:
Zie net dat je om 8u 's morgens vertrekt. Dan pak je in NL en Ruhrgebied de spits mee. Het is vakantieperiode, dus zo erg zal het niet zijn, maar als je ergens vast komt te staan is het ws rond Duisburg of Oberhausen.

Vanaf daar ben je buiten de spits onderweg, dus Bremen/Hanover (de twee routes ontlopen elkaar nog geen kwartier op 5u rijden, ik zou gewoon vlak voor vertrek filemeldingen checken voor A52/A43/A1 danwel A2/A7 en op basis daarvan kiezen wat je bij Gladbeck doet ;) )
Tsurany schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:31:
Ga je via noorden van Denemarken en dan de boot of via Zweden? Duitsland zal bij de steden wel even druk zijn maar zodra je richting Denemarken gaat is alles goed te doen. In Denemarken, Zweden en Noorwegen nooit problemen gehad. Enkel de grote steden kennen in de stad zelf een spits.

Had beter vandaag kennen gaan ;)
(ik ben absoluut geen voetbalvolger, maar ik hoorde het net ja ;) )

We gaan idd via het Noorden van Denemarken en dan met de boot vanuit Hirtshals naar Kristiansand.
Hamburg bereik je ws rond 15u (uitgaande van uurtje lunchpauze onderweg), dus voor de avondspits. Dan nog kan het op de ring en eerste stuk voorbij Hamburg druk zijn (hier maakt wel uit welke route je volgt, maar wordt hoe dan ook ws A7 of A21), alleen als je de A21 pakt naar Lubeck kan het goed raak zijn.
Dat is dus bij ons niet van toepassing want we rijden van Hamburg door naar Flensburg.

Thanks voor de tips, exact wat ik wou horen, minus hier en daar een smartass ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zal het, zodra je in Denemarken bent, heerlijk doorrijden. Zeker naar de boot toe zal je amper verkeer tegen komen. Ook rond Kristiansand is het lekker rustig rijden. Als je de Fjordcat neemt zou ik van te voren alvast wat broodjes meenemen. Aan boord is het eten erg matig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waarschijnlijk te laat, maar waar wij vaak de meeste vertraging hebben is de elbetunnel. Daar waren ze laatst aan het werk, en dan moet je dus zorgen dat je buiten de spits er doorheen gaat.
Vaak gingen we rond 6 uur rijden, om de drukte voor te zijn, route osnabruck, bremen, hamburg, Flensborg.

[ Voor 47% gewijzigd door _ferry_ op 14-07-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
We zitten nu op de a7-e45 ter hoogte van hamburg schnelsen.

Vertrek 8h28
Rijtijd (rollende wielen) 4h40
Afstand 537km
Verbruik 6.6
Gem snelheid 119.1

[ Voor 45% gewijzigd door HyperBart op 14-07-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet slecht :)

Verbruik - is dat 1:6.6 (barslecht), 6.6l/100km (opmerkelijk zuinig), of 6.6l totaal verbruikt tot nu toe (onwaarschijnlijk :z )?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:59

StarWing

Huh ?!?

Aangezien wij belgen in l/100km rekenen, zal het dus wel 6.6l/100km zijn :)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Klopt, en het mag dan ook gezegd worden dat ik in Duitsland plankgas gegeven heb. Daar zijn echt stukken geweest waar ik 200 reed halfuurtje aan een stuk.

BMW 1-reeks F20 met een 2 liter motor gedownsized tot een 1.6 spec motor. Ik krijg het verbruik niet hoger dan 6.6l/100 en ik rij bijzonder sportief...

Totale triptijd tot in Denemarken op onze camping was 1010km op 8h51 minuten aan een gem snelheid van 118.1km/h met een verbruik van 6.4l/100
Pagina: 1