Entertainment setup met AppleTV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:52
Beste Tweakers,

Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik mijn entertainment setup veranderen. Momenteel werk ik als volgt om films te kijken/muziek te luisteren:
- MacBook waar mijn films/muziek opgeslagen op staan.
- AppleTV (3, dus jailbreaken kan helaas niet) voor het streamen van m'n films en muziek naar m'n home cinema center.
Deze setup staat nu in m'n slaapkamer, maar aangezien ik ga verhuizen naar een woning (waarbij m'n TV in de woonkamer staat en m'n MacBook in de werkkamer op de eerste verdieping staat) ben ik op zoek naar een methode waardoor ik m'n MacBook niet aan hoef te zetten om films te kijken.

Ik zat al te kijken naar een NAS om van hieruit m'n iTunes library te benaderen op m'n AppleTV. Ik las echter dat dit niet mogelijk is omdat de NAS niet als stand-alone iTunes server kan werken welke je middels thuisdeling via een AppleTV je NAS mee kan benaderen. Hierdoor moet ik m'n MacBook dus wel aan hebben staan en dit wil ik juist voorkomen.

Is hetgeen wat ik wil mogelijk met een AppleTV of moet ik toch zoeken naar andere hardware?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Mijn synology NAS heeft een ingebouwde iTunes server. Is dat niet iets wat je dan nodig hebt?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Kan je die zonder dat je laptop/desktop aanstaat dan gebruiken om films af te spelen met AppleTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Films heb ik nooit geprobeerd, maar muziek kan ik gewoon rechtstreeks afspelen via de itunes server van Synology.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Zonder dat je computer dus aan staat? Welk model heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ik heb een heel oud beestje. Een DS106j. Werkt prima. Is niet snel, maar doet zijn werk. Ik neem aan dat een meer actuele versie sneller zal zijn.
En ja, dus zonder mijn pc. Ik zat zojuist nog even wat na te kijken en je kan via Video Station (gratis application voor op je Synology NAS) films streamen via Airplay naar je Apple TV. Het moet dus zeker werken met een Synology NAS.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Thanks voor je reactie! Gebruik je dan wel een iDevice voor AirPlay of gewoon direct NAS naar je AppleTV? Want voor zover ik weet is dit alleen mogelijk met een iDevice.

[ Voor 23% gewijzigd door MJ23 op 14-07-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Let wel op zodra je via intubes naar iphone of ipad en dan airplay verlies je wel je Dts geluid! Alle films in itunes en dan via homesharing naar appletv behoud je wel je dts geluidspoor, ikzelf werk met een macmini als htpc en zit op
Mijn tv aangesloten via hdmi, en werk gewoon met de apple remote in programma plex. Deze werkt heel goed hoef geen films om tezetten naar mp4 ik benader deze als ik wat moet veranderen of update enz met mijn imac via finder en dan beeldscherm openen van macmini over me netwerken me mac mini doet ook het dowloaden en kan plex via iphone en ipad benaderen voor film te kijken hopelijk heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:57
Heb hier een DS214Play. Kan rechtstreeks vanuit de NAS via Airplay audio en video naar de Apple TV sturen. Helaas heeft Synology geen DTS licentie dus die audiosporen zijn niet af te spelen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

vaak doen ze dit omzeilen met inplaats van dts ac3 audiospoor te gebruiken zoals mediaspeler plex,itunes dit ook gebruiken maar dat weet ik niet of dat wel met airplay wordt ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:49
Je kan op je Apple TV op 3 manieren films afspelen:
  • Airplay
  • iTunes
  • Streaming
iTunes:
Je hebt 2 soorten libraries dacht ik vanuit een iTunes server. Homesharing en nog iets. Naar mijn ervaring kan de synology alleen het laatste waardoor je vanaf de AppleTV geen audio/video kan streamen. Veel mensen schaffen daarom een Mac Mini aan als NAS zodat deze wel homesharing doet voor de ATV. Nadeel is dat je je films dan wel in het goede formaat moet hebben omdat iTunes geen transcoding doet.

Airplay:
Dit kan natuurlijk recht vanaf je macbook maar ook vanaf een synology(play). Niet ideaal maar het werkt wel dmv transcoding maar verliest idd wat kwaliteit/audio.

Streaming:
Films huren bij Apple/Netflix

Mijn advies:
Ja je kan bereiken wat je wilt met je Apple TV. Maar het apparaat is er niet voor ontworpen en zal dus nog wel hickups opleveren. Mijn advies: gebruik het apparaat waar het voor ontworpen is: Jouw doel, streamen van een NAS, is een AppleTV niet ideaal voor. Ik zou daarom een andere mediaplayer erbij kopen om dit te doen.

Ik heb mijn ATV staan voor AirPlay vanaf mijn iDevices en macbooks en het streamen van Netflix
Ik heb daarnaast een WDTV Live staan voor het streamen van films vanaf mijn NAS. Voordeel is ook dat hij alle formaten afspeelt zodat transcoden/converteren niet meer nodig is :)

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 17-07-2014 16:33 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gewoon lekker je MacBook blijven gebruiken en streamen via AirPlay. Scheelt geld en geeft een beter resultaat dan direct vanaf een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 18:30
Is het een oudere macbook die je gebruikt? De nieuwe modellen met SSD ondersteunen dat ze wakker worden (ook dichtgeklapt) als ze aangesproken worden via het netwerk. Bij mij (rMPB 15") werkt dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:49

Ypho

Allround Nerd

Als je voor een NAS gaat, kun je Plex gebruiken. Op de ATV3 kun je Plex installeren. Je moet dan alleen een Plex Server hebben. Als je toch voor een NAS gaat, en hier rekening houdt, kun je op deze manier streamen.

Let wel op dat sommige videobestanden omgezet moeten worden voordat ze naar de ATV gestreamd kunnen worden (transcoding). Sommige NASen zijn hier niet snel genoeg voor.

Het mooiste zou zijn als je ergens een tweedehands ATV2 (al dan niet met JB) op de kop kunt tikken. Ik heb er zelf thuis een, die met XBMC streamt vanaf de NAS. Dit is nog de "makkelijkste" manier.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Moet je wel PlexConnect op de NAS kunnen installeren. Dat kan, maar niet op alle NAS systemen. En als je dan wilt transcoden (bijvoorbeeld omdat je losse subtitles wilt gebruiken) dan is die NAS weer niet snel genoeg om te transcoden.

Het kan, maar niet ideaal. Wat mij betreft ook niet beter/makkelijker dan via de MacBook. Maar dat is persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

talin

ES-MA

laurens0619 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:31:
Je kan op je Apple TV op 3 manieren films afspelen:
  • Airplay
  • iTunes
  • Streaming
iTunes:
Je hebt 2 soorten libraries dacht ik vanuit een iTunes server. Homesharing en nog iets. Naar mijn ervaring kan de synology alleen het laatste waardoor je vanaf de AppleTV geen audio/video kan streamen. Veel mensen schaffen daarom een Mac Mini aan als NAS zodat deze wel homesharing doet voor de ATV. Nadeel is dat je je films dan wel in het goede formaat moet hebben omdat iTunes geen transcoding doet.

Airplay:
Dit kan natuurlijk recht vanaf je macbook maar ook vanaf een synology(play). Niet ideaal maar het werkt wel dmv transcoding maar verliest idd wat kwaliteit/audio.

Streaming:
Films huren bij Apple/Netflix

Mijn advies:
Ja je kan bereiken wat je wilt met je Apple TV. Maar het apparaat is er niet voor ontworpen en zal dus nog wel hickups opleveren. Mijn advies: gebruik het apparaat waar het voor ontworpen is: Jouw doel, streamen van een NAS, is een AppleTV niet ideaal voor. Ik zou daarom een andere mediaplayer erbij kopen om dit te doen.

Ik heb mijn ATV staan voor AirPlay vanaf mijn iDevices en macbooks en het streamen van Netflix
Ik heb daarnaast een WDTV Live staan voor het streamen van films vanaf mijn NAS. Voordeel is ook dat hij alle formaten afspeelt zodat transcoden/converteren niet meer nodig is :)
dat dus.

ik heb een heel oud type mac mini G4 voor 100 euro gekocht en daar heb ik losse storage achter zitten ( in totaal 6 Terra ) 1 met een Firewire poort van 2Terra waar ik de iTunes library op heb staan.
daarin heb ik alle films staan omgezet naar het juiste formaat en in iTunes home sharing aangezet.

nu ziet mijn apple tv die home sharing en kan ik alle films ( en ook muziek en foto's in iPhoto etc ) bekijken.

ja je moet wel alle films die je wil bekijken omzetten ( met Handbrake kan dat heel simpel )
als ik een filmpje ff snel wil zien doe ik dat wel vanaf mijn macbook , VLC player en dan airplay.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1