Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 21:55
Hallo,

Ik ben een oude Dell Optiplex 310 aan het casemodden dat deze er uitziet als oude console/console achtige pc. Nu deze bijna af is zoek ik een OS (liefst licht en snel) waar veel emulators op kunnen/al op staan. De Dell is de snelste niet dus daarom ben ik naar een linux distro aan het zoeken. Ik kwam Puppy Linux Arcade al tegen, wat in mijn geval een perfect OS zou zijn (licht, snel, veel emulators, controller-friendly UI) maar nu las ik op de officiele Puppy Linux site dat je Puppy Linux niet kan installeren, alleen booten vanaf een livecd/usb.
Aangezien ik van plan was niet voor altijd een usb in mn gemodde pc te stoppen (verpest mn console achtig uiterlijk :-( ) vraag ik hier hulp.
-heeft iemand ervaring met Puppy Linux op een hdd zetten? Zo ja, hoe?
-weet iemand een ander retro-gaming-OS? (geen Windows 98/me/xp/whatever :P )

Heel erg bedankt!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46
Dan maak je toch een livecd van je hdd. Bootable hdd maken, image van dat OS erheen kopieren en klaar?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat, of de USB stick gewoon intern houden. Kwestie van een verloopje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je van USB stick kan booten kun je ook van de HDD booten. Maar let er wel op dat je dan waarschijnlijk ook read-only zit.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hoeveel RAM heeft die Optiplex 310? De eerste machine die ik op internet vind heeft 2GB. In dat geval zou ik een moderne distro installeren met een lichtgewicht GUI. Ik zou Debian met LXDE doen. Het Debian repository bevat heel wat emulatoren die je eenvoudig kan laten installeren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Je zou ook de Dell achterwege kunnen laten en een Raspberry Pi gebruiken. Daar zijn een aantal images voor die je zo op een SD kunt flashen.

Zie deze sites:
http://blog.petrockblock.com/retropie/
http://lifehacker.com/how...ro-game-console-498561192

Vooral die tweede ziet er uit als iets wat je in een kwartier draaiend hebt.

Zoiets erbij en gaan 8)

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 21:55
Bedankt iedereen! Ik heb een partitie op de hdd gemaakt van 1 gb en deze bootable gemaakt en op de rest van de hdd mn bestanden gezet. Nogmaals dank voor jullie antwoorden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 14:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan