Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies reis/werk en basic games laptop.

Pagina: 1
Acties:

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:38
Ik heb een laptop nodig om mee te nemen als ik op reis ga. Ik wil hier gewoon mijn dagelijkse dingen op kunnen doen en af en toe een spel spelen. De spellen die ik speel hebben qua kracht niet extreem veel nodig dus ik hoef geen dure game laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren, films/series en YouTube kijken, basic games spelen. (Games zoals RaiderZ, Tera, etc.)

Wat is je budget?
Wil het liefst onder de 650 euro blijven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, ik ga de laptop meenemen naar andere landen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben zelf erg positief over Asus laptops. Heb slechte ervaringen met Acer.

Ik ben zelf de volgende laptops tegen gekomen:
pricewatch: Toshiba Satellite C70-A-17J
pricewatch: Asus X75VC-TY086H

Ik zou graag weten wat jullie hiervan vinden, welke ik zou kiezen en of er een betere keuze is voor minder geld.
Alvast bedankt.

• KoosDijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:15
Waarom kies je voor 17" schermen als draagbaarheid een van je eisen is? :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46

Croga

The Unreasonable Man

Beide apparaten hebben een ultra-low-end grafische kaart ingebouwd zitten. Da's niet zinvol. De ingebouwde HD4000 van Intel is net zo goed, als het om eenvoudige spellen gaat.

In feite moet je een keuze maken:

- Als CPU power het belangrijkst is en spellen wat minder, ga dan voor een Intel processor met HD4000/HD4400/HD4600 grafische optie.
- Als spellen belangrijker zijn en CPU power wat minder, ga dan voor een AMD A6/A8/A10.

Bottomline:
Moet je tijdens het programmeren ook compileren en moet dit regelmatig? Kies dan voor Intel. Hoeft dit niet dan is de CPU power van de AMD ook genoeg en trek je daar net wat meer grafisch geweld uit.

Kijk eens naar onderstaanden:
AMD:
pricewatch: HP Pavilion 17-e083ed
pricewatch: HP Pavilion 15-p042nd

Intel:
pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107
pricewatch: MSI Classic CR70 2M-321NL

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:38
KoosDijk schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:41:
Waarom kies je voor 17" schermen als draagbaarheid een van je eisen is? :)
Omdat programmeren op een kleine scherm niet te doen is.
Croga schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:47:
Beide apparaten hebben een ultra-low-end grafische kaart ingebouwd zitten. Da's niet zinvol. De ingebouwde HD4000 van Intel is net zo goed, als het om eenvoudige spellen gaat.

In feite moet je een keuze maken:

- Als CPU power het belangrijkst is en spellen wat minder, ga dan voor een Intel processor met HD4000/HD4400/HD4600 grafische optie.
- Als spellen belangrijker zijn en CPU power wat minder, ga dan voor een AMD A6/A8/A10.

Bottomline:
Moet je tijdens het programmeren ook compileren en moet dit regelmatig? Kies dan voor Intel. Hoeft dit niet dan is de CPU power van de AMD ook genoeg en trek je daar net wat meer grafisch geweld uit.

Kijk eens naar onderstaanden:
AMD:
pricewatch: HP Pavilion 17-e083ed
pricewatch: HP Pavilion 15-p042nd

Intel:
pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107
pricewatch: MSI Classic CR70 2M-321NL
Ik werk niet met een compiled language dus dat valt dan af.
Ik zal even kijken naar de links, bedankt.