Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Adobe pakket aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In verband met het opzetten van een klein vormgeefbedrijf,(inclusief kvk) wil ik graag de legale versies van Adobe Photoshop, InDesign en Illustrator aanschaffen.
In de cloud zal dit me per jaar 840 euro exclusief btw gaan kosten. Toch zullen mijn te verwachten inkomsten niet meer dan een paar honderd euro hoger liggen, veel hou ik er dan niet aan over.
Het leek mij dan ook rendabeler om een cs4 of cs5 pakket aan te schaffen waarmee ik een keer zulke kosten betaal en verder nog jaren vooruit kan met die licentie. Zijn pakketten als deze in te zetten voor commercieel gebruik en wat zijn hierin de mogelijkheden en welke winkels zijn hierin betrouwbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overigens nog een paar maanden officieel student.(Ik studeerde een week geleden af, maar het collegejaar loopt door tm augustus)
Blijft hier een studentenlicentie nog relevant?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volgens mij mag je dingen die je met een studentenlicentie koopt, daarna nog blijven gebruiken. Veel studenten kunnen gebruik maken van SLIM en SurfSpot. Daar weten ze vast wel wat wel/niet mag. Het kan in elk geval geen kwaad om het te proberen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CS6.5 kun je ook nog als pakket kopen, zonder abonnement.

Een studentenlicentie is meen ik alleen geldig tijdens je studie. Daarna mag je hem niet meer gebruiken. Ik begreep wel dat hij wel gewoon door loopt, dus dat er geen check op zit. Je kunt hem dan alleen niet meer verlengen (want je bent geen student meer). Dit aangezien je aangeeft dat je het legaal wilt doen.
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:34:
[...]
In de cloud zal dit me per jaar 840 euro exclusief btw gaan kosten. Toch zullen mijn te verwachten inkomsten niet meer dan een paar honderd euro hoger liggen, veel hou ik er dan niet aan over.
[...]
Dit is eigenlijk een beetje een kromme redenatie. Want dat zou betekenen dat je niet alle kosten die je maakt doorberekend aan de klant. Ik snap wel dat je scherpe prijzen neer moet zetten, maar, zoals ieder bedrijf, zul je wel je kosten moeten kunnen dragen. Het is dus inderdaad zaak om slim in te kopen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron