Hallo allen,
Laat ik maar met de deur in huis vallen.
Binnenkort laat ik een gashaard plaatsen met een wand die volledig uitbekleed wordt.
Liefst in een strak design, dus geen uitstekende speakers op de muur naast en onder de tv.
Hier enkele voorbeelden van wat het ongeveer zou moeten worden.

Hier een schets van het eerste voorstel door de schouwenbouwer de maten die erbij staan zijn in cm behalve de tv die is in inch (het voorstel isnog niet goedgekeurd omdat de tv te dicht bij de muur hangt en ik hem liever centraler in de zithoek wil).
http://oi61.tinypic.com/xdxelw.jpg
Zoals je kan zien zitten er onder de tv 3 afgesloten kastjes die worden bekleed met metaal in het kleur van de binnenkant van de haard. Dit zal in het nieuwe ontwerp waarschijnlijk wel behouden worden omdat ik dacht van in het middelste de centerspeaker te verstoppen. En langs beide kanten van de kastjes de frontspeakers te plaatsen.
Tot zover de plannen voor de schouw.
Wat ik wens van de homecinema/surroundset.
-De installatie zal zowel voor films,games als voor muziek gebruikt worden.(Muziek genres van dance tot metal en latin.)
-Ook heb ik luidsprekerdraad getrokken tot aan de badkamer en de oversteek van het terras dus deze zou ik ook wel willen gebruiken.
-Gemakkelijk in gebruik en afstellen want hier ben ik een volledige leek in.
-internetradio
-iPod aansluiting
-Muziek van de pc via het huisnetwerk kunnen delen.
-Betaalbaar maar toch kwalitatief want heb hier al prijzen zien voorbij komen
Momenteel heb ik al in mijn bezit
-TV 55" samsung f8000
-ps3
-telenet digicorder
-iPod
Tot op heden al een drietal hifi winkels bezocht en op de duur zie je door de bomen het bos niet meer. Dus heb ik me hier geregistreerd om toch wat extra advies te verkrijgen.
Wat me al in de winkel gezegd en getoond werd.
Winkel 1:
Denon avr-x2000 in samenwerking met de blu-ray speler Denon dbt-1713ud
Op het eerste zicht ziet dit er wel een goed product uit.
7.1 dus ik heb de mogelijkheid om een tweede ruimte van klank te voorzien.
Hij praatte ook over sonos connect om op de receiver aan te sluiten en zo de andere ruimtes van muziek te voorzien.
Voor speakers stelde hij voor om satellieten met een sub te gebruiken.
Merken Canton, Bose accoustimas en B&W.
Winkel 2:
Hier werd vooral het Bose lifestyle 535 systeem aangeprezen.
Wat ik positief vond aan dit systeem.
-alles werd bediend met 1 afstandsbesturing
-alles kon weggestopt worden zodat niets zichtbaar was
-kleine centerspeaker (subtiel genoeg om hem zichtbaar in te bouwen in de schouw).
Negatief:
-De prijs voor 3700€ moet er toch wel iets beter te verkrijgen zijn dan dit.
-De sub moest in de schouw weggewerkt worden omdat de satellietspeakers er blijkbaar op moeten aangesloten worden. (ik had de sub voorzien met een aparte kabel en netspanning achter de zetel)
-En na wat surfen op fora blijkt Bose toch niet het kwaliteitsmerk te zijn wat ik dacht.
Nu had ik dit forum al gevonden en wat ingelezen over bepaalde receivers,merken, speakers.
Voor het eerste las ik over speakers van Dali Zensor. Betaalbare kwaliteit klonk wel goed in mijn oren.
Na wat onderzoek bleek dat ze ook in het wit verkrijgbaar zijn. Ideaal voor de rears en de sub.
Dus op naar winkel drie om ze te gaan beluisteren.
Winkel 3:
Daar werd me direct verteld dat de Zensor reeks niet als surroundset gebruikt werd omdat dit een volwaardig luidspreker is. Hij liet ze spelen en ze klonken idd wel goed maar vond ze een beetje groot om op te hangen.
Hij vertelde me dat ze eigenlijk voor homecinema enkel satellieten gebruikten in samenwerking met een sub en dat dit voor muziek ook voldoende was.
Daar werd me als Receiver de Nad T 748v2 ,Denon avr-x1000 en de Pioneer vsx-924 voorgesteld.
Samen met de E-serie van Kef of de Dali Fazon micro.
Minpunt hier ik hou niet van het vorm van de kef speakers en de Fazon micro komt niet zo goed uit de test van what hifi.
Wat ik momenteel in gedachten heb.
Van speakers de Dali Zensor reeks.
- 2 zwarte bookshelf Zensor 3 speakers in het zwarte gedeelte van de schouw zetten langs beide zijden van de 3 kastjes. Indien een nis voorzien word voor de speaker hoeveel ruimte moet er rond zijn? Of mag dit juist passend gemaakt worden? Hoogte van de nis word waarschijnlijk 43cm dezelfde hoogte van het glas van de haard.
-Front de Dali Zensor vokal weggestopt in het middelste kastje onder de tv.
-Rears witte Dali Zensor 3 of 1 op standaard. Heeft het een meerwaarde om de 3 te nemen ten opzichte van de 1 voor de achterste speakers?
-Sub waarschijnlijk een witte uit dezelfde reeks
Receiver daar ben ik nog totaal niet uit.
Denon, Marantz,Nad prijs tussen de 300 en 500 euro.
en bijpassende blu-ray speler.
Tips, raad laat maar komen.
Laat ik maar met de deur in huis vallen.
Binnenkort laat ik een gashaard plaatsen met een wand die volledig uitbekleed wordt.
Liefst in een strak design, dus geen uitstekende speakers op de muur naast en onder de tv.
Hier enkele voorbeelden van wat het ongeveer zou moeten worden.

Hier een schets van het eerste voorstel door de schouwenbouwer de maten die erbij staan zijn in cm behalve de tv die is in inch (het voorstel isnog niet goedgekeurd omdat de tv te dicht bij de muur hangt en ik hem liever centraler in de zithoek wil).
http://oi61.tinypic.com/xdxelw.jpg
Zoals je kan zien zitten er onder de tv 3 afgesloten kastjes die worden bekleed met metaal in het kleur van de binnenkant van de haard. Dit zal in het nieuwe ontwerp waarschijnlijk wel behouden worden omdat ik dacht van in het middelste de centerspeaker te verstoppen. En langs beide kanten van de kastjes de frontspeakers te plaatsen.
Tot zover de plannen voor de schouw.
Wat ik wens van de homecinema/surroundset.
-De installatie zal zowel voor films,games als voor muziek gebruikt worden.(Muziek genres van dance tot metal en latin.)
-Ook heb ik luidsprekerdraad getrokken tot aan de badkamer en de oversteek van het terras dus deze zou ik ook wel willen gebruiken.
-Gemakkelijk in gebruik en afstellen want hier ben ik een volledige leek in.
-internetradio
-iPod aansluiting
-Muziek van de pc via het huisnetwerk kunnen delen.
-Betaalbaar maar toch kwalitatief want heb hier al prijzen zien voorbij komen
Momenteel heb ik al in mijn bezit
-TV 55" samsung f8000
-ps3
-telenet digicorder
-iPod
Tot op heden al een drietal hifi winkels bezocht en op de duur zie je door de bomen het bos niet meer. Dus heb ik me hier geregistreerd om toch wat extra advies te verkrijgen.
Wat me al in de winkel gezegd en getoond werd.
Winkel 1:
Denon avr-x2000 in samenwerking met de blu-ray speler Denon dbt-1713ud
Op het eerste zicht ziet dit er wel een goed product uit.
7.1 dus ik heb de mogelijkheid om een tweede ruimte van klank te voorzien.
Hij praatte ook over sonos connect om op de receiver aan te sluiten en zo de andere ruimtes van muziek te voorzien.
Voor speakers stelde hij voor om satellieten met een sub te gebruiken.
Merken Canton, Bose accoustimas en B&W.
Winkel 2:
Hier werd vooral het Bose lifestyle 535 systeem aangeprezen.
Wat ik positief vond aan dit systeem.
-alles werd bediend met 1 afstandsbesturing
-alles kon weggestopt worden zodat niets zichtbaar was
-kleine centerspeaker (subtiel genoeg om hem zichtbaar in te bouwen in de schouw).
Negatief:
-De prijs voor 3700€ moet er toch wel iets beter te verkrijgen zijn dan dit.
-De sub moest in de schouw weggewerkt worden omdat de satellietspeakers er blijkbaar op moeten aangesloten worden. (ik had de sub voorzien met een aparte kabel en netspanning achter de zetel)
-En na wat surfen op fora blijkt Bose toch niet het kwaliteitsmerk te zijn wat ik dacht.
Nu had ik dit forum al gevonden en wat ingelezen over bepaalde receivers,merken, speakers.
Voor het eerste las ik over speakers van Dali Zensor. Betaalbare kwaliteit klonk wel goed in mijn oren.
Na wat onderzoek bleek dat ze ook in het wit verkrijgbaar zijn. Ideaal voor de rears en de sub.
Dus op naar winkel drie om ze te gaan beluisteren.
Winkel 3:
Daar werd me direct verteld dat de Zensor reeks niet als surroundset gebruikt werd omdat dit een volwaardig luidspreker is. Hij liet ze spelen en ze klonken idd wel goed maar vond ze een beetje groot om op te hangen.
Hij vertelde me dat ze eigenlijk voor homecinema enkel satellieten gebruikten in samenwerking met een sub en dat dit voor muziek ook voldoende was.
Daar werd me als Receiver de Nad T 748v2 ,Denon avr-x1000 en de Pioneer vsx-924 voorgesteld.
Samen met de E-serie van Kef of de Dali Fazon micro.
Minpunt hier ik hou niet van het vorm van de kef speakers en de Fazon micro komt niet zo goed uit de test van what hifi.
Wat ik momenteel in gedachten heb.
Van speakers de Dali Zensor reeks.
- 2 zwarte bookshelf Zensor 3 speakers in het zwarte gedeelte van de schouw zetten langs beide zijden van de 3 kastjes. Indien een nis voorzien word voor de speaker hoeveel ruimte moet er rond zijn? Of mag dit juist passend gemaakt worden? Hoogte van de nis word waarschijnlijk 43cm dezelfde hoogte van het glas van de haard.
-Front de Dali Zensor vokal weggestopt in het middelste kastje onder de tv.
-Rears witte Dali Zensor 3 of 1 op standaard. Heeft het een meerwaarde om de 3 te nemen ten opzichte van de 1 voor de achterste speakers?
-Sub waarschijnlijk een witte uit dezelfde reeks
Receiver daar ben ik nog totaal niet uit.
Denon, Marantz,Nad prijs tussen de 300 en 500 euro.
en bijpassende blu-ray speler.
Tips, raad laat maar komen.