Toon posts:

De zoektocht naar een passende homecinema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Laat ik maar met de deur in huis vallen.
Binnenkort laat ik een gashaard plaatsen met een wand die volledig uitbekleed wordt.
Liefst in een strak design, dus geen uitstekende speakers op de muur naast en onder de tv.
Hier enkele voorbeelden van wat het ongeveer zou moeten worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.autourdufeu74.com/photos_cheminees/images/metalfire24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.design-stone.com/public/plugins/article/designstone/pictures/01052_1.jpg

Hier een schets van het eerste voorstel door de schouwenbouwer de maten die erbij staan zijn in cm behalve de tv die is in inch (het voorstel isnog niet goedgekeurd omdat de tv te dicht bij de muur hangt en ik hem liever centraler in de zithoek wil).
http://oi61.tinypic.com/xdxelw.jpg

Zoals je kan zien zitten er onder de tv 3 afgesloten kastjes die worden bekleed met metaal in het kleur van de binnenkant van de haard. Dit zal in het nieuwe ontwerp waarschijnlijk wel behouden worden omdat ik dacht van in het middelste de centerspeaker te verstoppen. En langs beide kanten van de kastjes de frontspeakers te plaatsen.
Tot zover de plannen voor de schouw.

Wat ik wens van de homecinema/surroundset.

-De installatie zal zowel voor films,games als voor muziek gebruikt worden.(Muziek genres van dance tot metal en latin.)
-Ook heb ik luidsprekerdraad getrokken tot aan de badkamer en de oversteek van het terras dus deze zou ik ook wel willen gebruiken.
-Gemakkelijk in gebruik en afstellen want hier ben ik een volledige leek in.
-internetradio
-iPod aansluiting
-Muziek van de pc via het huisnetwerk kunnen delen.
-Betaalbaar maar toch kwalitatief want heb hier al prijzen zien voorbij komen 8)7

Momenteel heb ik al in mijn bezit
-TV 55" samsung f8000
-ps3
-telenet digicorder
-iPod

Tot op heden al een drietal hifi winkels bezocht en op de duur zie je door de bomen het bos niet meer. Dus heb ik me hier geregistreerd om toch wat extra advies te verkrijgen.

Wat me al in de winkel gezegd en getoond werd.

Winkel 1:
Denon avr-x2000 in samenwerking met de blu-ray speler Denon dbt-1713ud

Op het eerste zicht ziet dit er wel een goed product uit.
7.1 dus ik heb de mogelijkheid om een tweede ruimte van klank te voorzien.
Hij praatte ook over sonos connect om op de receiver aan te sluiten en zo de andere ruimtes van muziek te voorzien.
Voor speakers stelde hij voor om satellieten met een sub te gebruiken.
Merken Canton, Bose accoustimas en B&W.

Winkel 2:
Hier werd vooral het Bose lifestyle 535 systeem aangeprezen.
Wat ik positief vond aan dit systeem.
-alles werd bediend met 1 afstandsbesturing
-alles kon weggestopt worden zodat niets zichtbaar was
-kleine centerspeaker (subtiel genoeg om hem zichtbaar in te bouwen in de schouw).

Negatief:
-De prijs voor 3700€ moet er toch wel iets beter te verkrijgen zijn dan dit.
-De sub moest in de schouw weggewerkt worden omdat de satellietspeakers er blijkbaar op moeten aangesloten worden. (ik had de sub voorzien met een aparte kabel en netspanning achter de zetel)
-En na wat surfen op fora blijkt Bose toch niet het kwaliteitsmerk te zijn wat ik dacht.

Nu had ik dit forum al gevonden en wat ingelezen over bepaalde receivers,merken, speakers.
Voor het eerste las ik over speakers van Dali Zensor. Betaalbare kwaliteit klonk wel goed in mijn oren.
Na wat onderzoek bleek dat ze ook in het wit verkrijgbaar zijn. Ideaal voor de rears en de sub.
Dus op naar winkel drie om ze te gaan beluisteren.

Winkel 3:
Daar werd me direct verteld dat de Zensor reeks niet als surroundset gebruikt werd omdat dit een volwaardig luidspreker is. Hij liet ze spelen en ze klonken idd wel goed maar vond ze een beetje groot om op te hangen.
Hij vertelde me dat ze eigenlijk voor homecinema enkel satellieten gebruikten in samenwerking met een sub en dat dit voor muziek ook voldoende was.
Daar werd me als Receiver de Nad T 748v2 ,Denon avr-x1000 en de Pioneer vsx-924 voorgesteld.
Samen met de E-serie van Kef of de Dali Fazon micro.
Minpunt hier ik hou niet van het vorm van de kef speakers en de Fazon micro komt niet zo goed uit de test van what hifi.

Wat ik momenteel in gedachten heb.

Van speakers de Dali Zensor reeks.
- 2 zwarte bookshelf Zensor 3 speakers in het zwarte gedeelte van de schouw zetten langs beide zijden van de 3 kastjes. Indien een nis voorzien word voor de speaker hoeveel ruimte moet er rond zijn? Of mag dit juist passend gemaakt worden? Hoogte van de nis word waarschijnlijk 43cm dezelfde hoogte van het glas van de haard.
-Front de Dali Zensor vokal weggestopt in het middelste kastje onder de tv.
-Rears witte Dali Zensor 3 of 1 op standaard. Heeft het een meerwaarde om de 3 te nemen ten opzichte van de 1 voor de achterste speakers?
-Sub waarschijnlijk een witte uit dezelfde reeks

Receiver daar ben ik nog totaal niet uit.
Denon, Marantz,Nad prijs tussen de 300 en 500 euro.
en bijpassende blu-ray speler.

Tips, raad laat maar komen.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Goed dat je zoveel onderzoek doet!

Zijn in-wall speakers een optie? Die hebben twee voordelen: je ziet ze bijna niet én ze zijn ontworpen om in de muur geplaatst te worden. Gewone luidsprekers klinken niet zo best als als ze in de buurt van een muur staan.

5.1/7.1-setjes met kleine satellieten zijn op het gebied van geluidskwaliteit meestal niet te beste keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 13-07-2014 17:28 ]

Verwijderd

Bose zou ik inderdaad vermijden. Leuk dat je het over een "sub" hebt, maar een subwoofer wil ik dat ding van Bose niet noemen :P.

Zijn platte elektromagnetische/statische luidsprekers geen optie? Final had ze, maar die zijn ondertussen failliet. Gewone luidsprekers in een nis plaatsen is geen goede optie aangezien je daarmee het geluid echt verpest.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2014 17:31 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 22:54

JT

VETAK y0

Ik zou kijken voor inbouwspeakers. Speaker in een kastje/nis plaatsen is idd fataal voor het geluid.

Kef heeft een vrij uitgebreide keuze, B&W en Monitor Audio ook. Verder staat Sunfire er wel om bekend dat ze veel, diepe, goede bas uit een klein kastje kunnen halen. Rel lukt dat ook wel goed En ik kom er nu ook net achter dat Velodyne zelfs inbouwsubwoofers heeft :P Hou er wel rekening mee dat als je serieuze performance wilt in je hometheater qua bas dat je wel echt minimaal een subwoofer met 10" driver wilt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Inbouw +1

Kef en vooral B&W heeft een zeer uitgebreide keuze.

Of als je het nog een stap verder doorvoert: http://stealthacoustics.com

YouTube: Heimkino "Move" - Wie man die gesamte Heimkinotechnik im Wohnzimmer versteckt (vanaf 3:10)

of

YouTube: Sprechende Wände - Vorstellung von "unsichtbaren Lautsprechern" (vanaf 4:10)

[ Voor 26% gewijzigd door janser01 op 14-07-2014 01:21 ]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik niet naar die inbouwspeakers kijk is dat de bekleding van de wand rond de tv mogelijks niet in het wit word geschilderd. En dan zijn witte of zwarte fronts heel goed zichtbaar.
Wat ik wel moet zeggen dat die Kef Ci5160 RL En de Ci32160 RL met hun metalen front er wel als juweeltjes uitzien. Nadeel is dat ze wel fors buiten mijn budget liggen.

Wat ik niet versta is dat de luidsprekers die in een kast of nis staan minder gaan presteren aangezien ze toch al zelf in een omhulsel zitten. Als leek dacht ik toch dat het geluid via de voorkant van de speaker werd geproduceerd. De kast (frontspeaker) zou bij gebruik uiteraard open gezet worden enkel bij het niet gebruiken dicht om het geheel zo strak mogelijk te houden.
De luidsprekers die in een nis staan zou ik toch op gelijke hoogte met de voorkant van de wand/haard zetten enkel het houten gedeelte zou in de nis staan.

Die sprekende wand is idd wel het strakst maar denk dat het kostenplaatje te hoog zal oplopen.
Voorlopig had ik het budget voor de luidsprekers op max 1200-1300€ willen houden.

Alvast bedankt voor de tips.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 21:43
Geluid 'wikkelt' zich om een speaker en geeft allerlei weerkaatsing via de muur er achter. Aangezien geen enkele kamer hetzelfde is en er veel plaatsingen mogelijk zijn kan de ontwerper er onmogelijk rekening mee houden. Muurspeakers kunnen niet om hun behuizing (muur) wikkelen en kunnen dus in het algemeen harder/dieper door dit en de vaak grotere behuizing. Tijdens het ontwikkelen kan er makkelijker geoptimaliseerd worden door de meer universele baffle (paneel waarin de speaker is gemonteerd). Dit hoeft niet te betekenen dat alle muurspeakers beter zijn dan vloerstaanders/bookshelfs.

druk en typefouten voorbehouden

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 17:40

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een antwoord op je deelvraag: Voor de surround luidsprekers kun je inderdaad voldoen met de zensor 1, die ik heb ik combinatie met de zensor 7 vloerstaanders, de center en bijbehorende sub.

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
FYI, de witte fronts van inbouwspeakers zijn overschilderbaar. Het wit moet je dus eigenlijk zien als de grondverf waarover de eigenaar nog de uiteindelijke kleur kan verven/spuiten. Hoe je dat moet doen staat in de handleiding.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor alle info.
Normaal morgen nog eens naar een andere hifi zaak gaan luisteren naar de verschillende luidsprekers kef,b&w en dali.

Ondertussen ook nog eens zien naar de verschillende versterkers.

Verwijderd

Topicstarter
Een mooi voorstel gekregen op een toonzaalmodel van nad T 748v2 in combinatie met de Blu rayspeler T557.
Bij de T 748 nog maar weinig negatiefs gelezen. Wat ik me wel afvraag hoe verkrijg ik een tweede zone of kan dit via een sonos systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Na een wachttijd van ongeveer een maand.
Mocht ik mijn pakket gaan ophalen;
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mubr5d.jpg
:)

2*Zensor 3
1*Zensor vokal
2*Zensor 1
1*Dali sub E-12F
1*Dali connect stand E-600
Nad T748
Nad T567
Sonos connect
Vogels next 7345 designmount

Momenteel heb ik het systeem ongeveer 2 weken in huis.
En na wat in het opstelling menu te rommelen en proberen begint het steeds beter te klinken.
Tot zover het positieve nieuws.

Bij het monteren van de Dali connect stands gezien dat er 1 hulsmoer tekort bij zat.
Ziet er ongeveer zo uit
Afbeeldingslocatie: https://www.rvspaleis.nl/images/categorie/9340-scene.jpg_thumb.jpg
Dit dus gemeld aan de winkel waar ik alles kocht en zij zouden daarvoor zorgen dat ik het zo snel mogelijk had.
Gisteravond wou ik een Blu-ray film bekijken. Begint die speler een hels kabaal te maken alsof dat schijfje ergens tegen schuurt of slaat. En ik krijg een melding dat hij de schijf niet kan lezen.
Ter info het was een nieuwe film nog nooit afgespeeld geweest.
Blu-ray film verwijderd en de Dvd erin gestopt waar ik tijdens de week nog naar gekeken had. Terug dat verschrikkelijke geluid maar deze film werd wel gelezen.
Dus toch nogmaals proberen met de Blu-ray film nu werd hij wel gelezen maar terug bij het opstarten met dat geluid. De film kunnen bekijken maar de speler was wel duidelijk hoorbaar bij de stille stukken (storend) en ook werd de film regelmatig onderbroken met beeld dat bleef hangen en geluid dat haperde. Nog een volgende Blu-ray film geprobeerd hier terug niet gelezen.
Deze morgen nog eens geprobeerd om een gewone cd af te spelen en dit lukte ook niet.
Vind dit wel een beetje vroeg om nu al problemen te hebben en normaal zou ik de speler direct terug doen naar de winkel.
Maar nu komt het de winkel is vorige week gesloten geweest wegens financiële problemen |:( |:( |:( .

Heb alles wel geregistreerd bij NAD en heb 5jaar garantie maar moet ik nu terug andbenelux contacteren om dit op te lossen (Had vorige week al een mailtje gestuurd in verband met die hulsmoer en momenteel nog geen antwoord op gekregen). Of moet ik naar een andere dealer gaan die dan de speler opstuurt? :|

Verwijderd

Ik denk dat je beter nad kan informeren hierover. Maar nad staat niet echt bekend om hun goede blu-ray spelers, wel overigens hun versterkers.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28
Ik denk niet dat NAD er een gewoonte van maakt om blu-rayspelers af te leveren die schuren, ook al zijn ze misschien niet de aller-allerbeste bluraybouwers... ik verwacht toch zeker dat ze het beter doen dan een speler van 3 tientjes van Blokker, en zelfs die kunnen zonder schuren best een schijfje afspelen :P
Hebben ze (NAD/AND) geen telefoonnummer?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon terug naar de winkel met doos en al, en niet weggaan voor je een andere hebt die je vooraf hebt kunnen testen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:50
De winkel is dus dicht om financiële redenen, maar je kan inderdaad naar NAD gaan, soms kan RAF (NAD dealer) ook wat voor je doen.

Verwijderd

Topicstarter
De blu-rayspeler deed het eerst wel goed. En ik kan niet denken wat er gebeurd is dat hij plots zo'n lawaai maakt. Zou toch niet mogen na een 5 tal films en een CD of twee.
Zal morgen eens bellen naar het nummer op de andbenelux site want op mails antwoorden ze blijkbaar niet.
Wie is Raf? Verdeler voor Benelux?

Thx voor alle tips.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00

Jag

Nou je hebt wel pech. Ik zou idd bij de fabrikant aankloppen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RAF is een hifi zaak in Amsterdam. Bestaat voor zover ik weet al jaren niet meer, is overgenomen door Hifi Klubben.
Maar ik zou gewoon de importeur even bellen. Voor NAD is dat http://www.andbenelux.com/
Zij zouden je iig moeten kunnen vertellen hoe nu verder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren gebeld met andbenelux.com en daar vertelden ze me dat ik de blu-rayspeler naar gelijk welke nad dealer mocht brengen. Dit heb ik ondertussen gedaan.

En een mailtje van hen gekregen dat die vijs zou gepost worden door Dali en ik ze binnen een week zou mogen ontvangen.

Word vervolgd :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00

Jag

Ok fijn en terecht.

Verwijderd

Topicstarter
Update: De vijs is al een tijdje binnengekomen. De stands zitten in elkaar :) .

En gisteren de Blu ray speler terug gaan ophalen. Er zit een volledig nieuw loopwerk in en het heeft me geen cent gekost. d:)b .

Dit weekend maar weer eens een filmpje testen ;) .

Verwijderd

Topicstarter
De schouw staat er nu een weekje en alle toestellen zitten in de kast. Wat me wel opvalt is dat de versterker behoorlijk warm komt in stand-by stand. Is dit een beetje normaal?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 22:54

JT

VETAK y0

Standby is gewoon uitzetten middels de aan/uit knop en de stekker nog in het stopcontact?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Idd maar is het normaal dat de versterker dan warm wordt.
Waarschijnlijk komt er dan wel spanning toe op de voeding van de versterker maar aangezien hij bijna niets mag verbruiken vind ik het toch raar dat hij warm komt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

FeaR

In GoT we trust

Wat voor opties staan er allemaal aan die in standby ook aan blijven? Er zijn receivers die vrolijk 30 Watt verstoken met dingen als HDMI Through in Standby.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 21:32
Ik weet niet of dit op je nad zit:
Als deze een zone 2 functie heeft, dan blijft die vaak aan staan.
Doet mijn Yamaha ook. Pas als je zone 2 ook uit zet, schakelt de hele versterker uit.

Of HDMI passtrough idd

Verwijderd

Topicstarter
Zone twee zit er niet op.

Wat bedoelen jullie met HDMI passtrough?
Ik kan wel tv kijken als de versterker in standby staat. Of word hier iets anders mee bedoeld?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

FeaR

In GoT we trust

Doorsturen van HDMI-signalen naar de TV als de receiver in standby staat inderdaad. Zet dat eens uit en voel dan nog eens.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 21:32
Probeer dat eens idd
Voor passtrough moet de hele versterker opstarten. Daardoor extra stroomverbruik en warmte.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tip.
Heb via het controle menu de cec power, volume op off gezet.
De led die oplichte in standby ging van blauw naar rood. En nu word de versterker niet meer warm.
Pagina: 1