Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Passief gekoelde 0dB laptop

Pagina: 1
Acties:

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een zo vlot mogelijke, passief gekoelde laptop. Scherm hoeft niet heel groot te zijn en de performance op spelletjesgebied is ook onbelangrijk. In de pricewatch kan je op allerhande kenmerken van laptops zoeken, maar passieve koeling valt daar niet onder. Een systeem met een Atom processor of tablet chip voldoet net niet, iets vlotter is dus wel een vereiste. De enige optie die ik zelf heb kunnen vinden is Lenovo Yoga 2 11 inch. Mooi ding, goeie prijs, alleen kennelijk niet leverbaar in Nederland. Ik vroeg me dus af of iemand misschien alternatieven kent of dat ik toch eens op ebay moet gaan shoppen..

Wat ga je met je laptop doen?
Licht gebruik; office internet muziek. Wel moet youtube in HD en afspelen van MKV in HD tot de opties behoren

Wat is je budget?
Ruwweg tussen de 600 en 900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
niet specifiek, accuduur en gewicht zijn niet van primair belang

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
nee

[ Voor 47% gewijzigd door IceOnFire op 13-07-2014 15:43 ]

Verwijderd

Surface pro?

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Surface pro is voor zover ik kan achterhalen actief gekoeld?
Alleen de initiele surface met Windows RT is wel passief meen ik, maar die is niet krachtig genoeg en draait ook geen "volwaardig" Windows

Ander alternatief wat ik inmiddels zelf gevonden heb is de Acer Travelmate B115P, (nieuws: Acer kondigt passief gekoelde TravelMate-laptop aan) maar naast dat ik geen fan ben van Acer is ook die laptop in NL kennelijk niet te krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door IceOnFire op 13-07-2014 22:00 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Die Acer is gewoon een quadcore Atom. (BayTrail).

Waarom wil je perse een passief gekoelde laptop?

Voor het afspelen van een videootje of licht officewerk gaat een normale laptop ook niet zweten en zal de fan op zijn laagst staan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Heb zelf een Surface Pro 2, die is bij normaal gebruik stil (fan staat uit). Bij zware belasting echter gaat de fan uiteraard wel aan maar is dan nog steeds erg stil.
Wil je echt altijd stil en toch wat meer power dan baytrail dan zie ik zo snel alleen de HP Spectre 13 x2. Niet de lichste laptop of tablet maar wel compleet stil ongeacht wat je doet. Het enige geluid wat die zal maken is het gepiep van de electronica (hoog frequente piepjes). Ben zelf ook alergisch voor geluid dus dat soort dingen vallen mij ook altijd op.
Nadeel is dat je dat niet voor die prijs gaat redden: pricewatch: HP Spectre 13-h200ed x2