Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Downloadspeed draadloos verhogen

Pagina: 1
Acties:

• MrNiles
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2023
Na wat wifi problemen, heb ik de router een firmware update gegeven en alle settings opnieuw proberen in te voeren.
Waar ik voorheen volgens speedtest.net bijna 50Mbps haalde kom ik nu niet veel verder dan 17-18 (draadloos)
Bedraad is de snelheid 120Mbps
Heeft iemand tips om de snelheid hoger te krijgen.

Router: dlink 825
Settings: 2.4 en 5 Ghz met zelfde SSID
802.11 Mode: mix n, g & b
channel 6
width: 20/40 Mhz
WPA-Personal
WPA2 only
AES
Group Key Update Interval :3600

Wat moet ik doen met:
-Traffic Shaping
- Uplink Speed
-QoS engine
-Firewall settings UDP/TCP?

Als iemand me kan helpen, wat goede settings te vinden....zou super zijn _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerste tip: doe niet alsof je in een ivoren toren van Faraday woont. Check welke andere netwerken er in de buurt hangen...

Verder geef je aan dat 2.4GHz en 5GHz beide actief zijn, maar geef je alleen de 2.4GHz settings. Sowieso is 40MHz ten zeerste af te raden in 2.4GHz tenzij je echt geen enkele andere bron van interferentie hebt in die band. Zodra er zelfs minimale storing is, is 40MHz contraproductief, dus zou ik aanraden dat op 20MHz te zetten.

Ik mis wel wat andere settings, onder andere short guard intervals instellen kan je een boost geven.

En hoe verbind je ermee? Kan het zijn dat je voorheen 50Mbps haalde op 5GHz en je nu op 2.4GHz verbonden bent?

Oslik blyat! Oslik!

• MrNiles
dion_b schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:12:
Eerste tip: doe niet alsof je in een ivoren toren van Faraday woont. Check welke andere netwerken er in de buurt hangen...

Verder geef je aan dat 2.4GHz en 5GHz beide actief zijn, maar geef je alleen de 2.4GHz settings. Sowieso is 40MHz ten zeerste af te raden in 2.4GHz tenzij je echt geen enkele andere bron van interferentie hebt in die band. Zodra er zelfs minimale storing is, is 40MHz contraproductief, dus zou ik aanraden dat op 20MHz te zetten.

Ik mis wel wat andere settings, onder andere short guard intervals instellen kan je een boost geven.

En hoe verbind je ermee? Kan het zijn dat je voorheen 50Mbps haalde op 5GHz en je nu op 2.4GHz verbonden bent?
Met inSSIDer kom ik als beste naar voor, met de beste signaal sterkte op mijn kanaal.
De settings voor 2.4 en 5 zijn gelijk, op de channel na, en de mode, hier alleen n en a

40MHz is nu uitgeschakelt...GI(guard interface) stond aangevinkt.

Mijn 2.4 en 5 GHz netwerken hebben dezelfde naam, gaat de laptop dan niet opzoek naar de beste verbinding?
Net even gezocht naar mijn wifi adapter van de laptop, volgens mij is het geen N adapter, dus 5GHz heeft geen effect denk ik...misschien die maar een keer upgraden.
Maar dat het verhaal weer anders??

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MrNiles schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:29:
[...]Net even gezocht naar mijn wifi adapter van de laptop, volgens mij is het geen N adapter, dus 5GHz heeft geen effect denk ik...misschien die maar een keer upgraden.
Maar dat het verhaal weer anders??
Euh, als je adapter geen N adapter is, issie dus een A of G adapter; in beide gevallen gelimiteerd tot 54 Mbit/s en ga je in de praktijk nooit hoger halen dan 27 Mbit/s

Waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat je adapter geen A adapter is; ondersteunt geen 5 GHz, alleen 2,4 GHz. Ga in dat geval niet zelf lopen kloten met je kanalen, maar zet je router op "automatisch". Je router monitort dan alle kanalen en kiest telkens de optimale combinatie

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MrNiles
toch nog eens verder aan het zoeken..
de laptop is een asus N73S, nu een jaar of 4 oud
volgens de specs zou er toch een N adapter in zitten
een Atheros AR9485
maar ik kan in het apparatenbeheer niet terug zien dat het een N-type is

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Probeer eerst eens uit te zoeken wat voor draadloze kaart je nu eigenlijk hebt, dat is wel interessant om te weten natuurlijk. Dan zou ik sowiezo de laatste drivers installeren. Vervolgens controleer je met een tooltje als inSSID'er of je router niet een druk kanaal heeft gekozen. De firmware is niet altijd erg slim mbt het kiezen van een kanaal. Mocht dit het geval zijn kun je zelf een kanaal instellen. Maar zoals aangegeven zou automatisch kanaal kiezen moeten werken,

Als het druk is qua netwerken en de kaart bied de mogelijkheid tot 5Ghz zou ik dat gebruiken. Echter heb je een aantal standaarden:

802.11b (oud, niet relevant)
802.11g (54Mbit op 2.4Ghz)
802.11a (54Mbit op 5Ghz)
802.11n (150Mbit per spatial channel op zowel 2.4 als 5Ghz)

Als je weet wat voor kaart je hebt weet je wat hij zou moeten kunnen. De eerste 3 wil je eigenlijk vermijden want daar ga je zoals al eerder aangegeven niet meer snelheid mee behalen dan maximaal 30Mbit/s.

Wat zegt windows over de link speed waarmee je verbinding maakt met het AP?

[ Voor 12% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-07-2014 08:24 ]

• MrNiles
de kaart is een Atheros AR9285
link speed zegt 65 Mbps

geen idee of het nu wel of niet met n is..

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarschijnlijk heb je gewoon N op 2.4GHz.

Hoi!

• MrNiles
EWK schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:26:
Waarschijnlijk heb je gewoon N op 2.4GHz.
hmm..en moet ik daar nog iets speciaals voor doen? of alles op auto laten gaan en dan het beste hopen?
zit nu op ongeveer 30Mbps

Ik zag dat er een Intel wifi adapter voor 20 euro is, zou dat de moeite zijn ?
Intel Mini PCI-e Adapter N-6235 WiFi N300

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrNiles schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:21:
de kaart is een Atheros AR9285
link speed zegt 65 Mbps

geen idee of het nu wel of niet met n is..
G is 54 Mbps maximaal.

• MrNiles
dus dichterbij de router gaan zitten voor beter resultaat :-)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrNiles schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:57:
[...]

hmm..en moet ik daar nog iets speciaals voor doen? of alles op auto laten gaan en dan het beste hopen?
zit nu op ongeveer 30Mbps

Ik zag dat er een Intel wifi adapter voor 20 euro is, zou dat de moeite zijn ?
Intel Mini PCI-e Adapter N-6235 WiFi N300
Je huidige Atheros is (simpel zoekwerk op typenr) een 2.4GHz-only single-stream adapter.

De N-6235 is een dualband dual-stream (2x2 MiMo) adapter. Die gaat bij gelijke omstandigheden nagenoeg exact dubbele performance leveren tov wat je nu hebt door die tweede stream. Daar komt bij dat 5GHz ook mogelijk wordt.

Toch zou ik het niet doen. Waarom? Omdat de Intel AC-7260 maar EUR 5 meer kost en als je toch bezig bent een stuk meer future-proof is, met 802.11ac support. Verder vergelijkbare specs met de N-6235, dus met huidige router/AP ga je ongeveer dubbele snelheid halen tov die gare low-end Atheros.

Oslik blyat! Oslik!

• MrNiles
dion_b schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:27:
[...]

Je huidige Atheros is (simpel zoekwerk op typenr) een 2.4GHz-only single-stream adapter.

De N-6235 is een dualband dual-stream (2x2 MiMo) adapter. Die gaat bij gelijke omstandigheden nagenoeg exact dubbele performance leveren tov wat je nu hebt door die tweede stream. Daar komt bij dat 5GHz ook mogelijk wordt.

Toch zou ik het niet doen. Waarom? Omdat de Intel AC-7260 maar EUR 5 meer kost en als je toch bezig bent een stuk meer future-proof is, met 802.11ac support. Verder vergelijkbare specs met de N-6235, dus met huidige router/AP ga je ongeveer dubbele snelheid halen tov die gare low-end Atheros.
Ik had de Atheros opgezocht maar kon er niet heel veel wijs uit...dat blijkt ook wel dat ik een vergelijkbaare adapter had gevonden als vervanger.
Bedankt voor je tip voor de 7260, ik ga die eens opzoeken!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrNiles schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:43:
[...]

Ik had de Atheros opgezocht maar kon er niet heel veel wijs uit...dat blijkt ook wel dat ik een vergelijkbaare adapter had gevonden als vervanger.
Bedankt voor je tip voor de 7260, ik ga die eens opzoeken!!
Hoho, die N-6235 is niet zo vergelijkbaar, het gaat je dualband en twee keer performance opleveren door de 2x2 MiMo (typisch iets wat niet helder in de spec staat, maar juist belangrijker dan alle blaat wat er wel in staat...). Voor nu gaat de AC-7260 je geen voordeel bieden tov de N-6235 - maar als je een keer ergens komt met ac netwerk gaat de AC-7260 ongeveer 2-3 keer de performance geven.

Let trouwens op dat er ook een N-7260 is, die nul meerwaarde biedt tov de N-6235.

Oslik blyat! Oslik!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:36

robertwebbe

Robert Webbe

Ik weet niet hoeveel geld je te besteden hebt maar je zou kunnen overwegen om naast het netwerkkaartje van je laptop ook je router te upgraden. Op SmallNetBuilder.com kun je veel leren over WiFi routers, de snelste is op dit moment de pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000).

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 15-07-2014 09:44 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Absoluut goed apparaat. Maar zoals aangegeven zou je performance al kunnen verdubbelen (niet alleen thuis, maar ook vrijwel overal waar je met die laptop komt) door een fatsoenlijke 2x2 MiMo NIC in die laptop te prikken.

Die verdubbeling is allicht veel significanter dan een mogelijke tweede verdubbeling door ook nog een ac-router te pakken.

Oslik blyat! Oslik!

• MrNiles
de AC-7260 was een goed besteedde 25 euro.
snelheid is nu volgens speedtest.net 70Mbps
de link speed is nu 130 of 144 Mbps

bedankt voor de hulp!
Pagina: 1