Toon posts:

tijd voor upgrade, wat is het beste??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb de afgelopen jaren de gewoonte opgebouwd elk half jaar iets in mijn PC te vervangen, en die tijd is nu dus aangebroken. Nu ben ik al een tijd aan het twijfelen wat het beste is.

Systeem is nu :

P3 800eb @ 900 (150 FSB)
256 MB apacer cas2 (ook op 150 FSB cas 2 :) )
aopen ax3s pro mobo
sb live
asus 7100 MX pure
Harddisks (2) 1 x 8.4 GB en 1 x 10,2 GB, allebei seagate 5400 rpm ata 66
cd rom
cd rewriter
17" monitor

Ik ben aan het twijfelen tussen het volgende :

P3 1000 + 256 MB erbij of
nieuwe HD ('s) 7200 rpm ata 100
geforce 3 (is eigenlijk beetje boven budget)

Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor internet, games (ook online) en af en toe een briefje tikken

welke upgrade zou relatief gezien het meeste snelheidswinst opleveren en/of het beste voor de toekomst zijn? wat er uit komt gaat in mijn tweede pc, ik verkoop geen hardware door.

alvast bedankt voor jullie tips

Mart

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 15:10
Je kunt je geld beter ergens anders aan uitgeven. Voor de toepassingen die jij gebruikt is een upgrade weggegooid geld.

Engineering

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

[topic=154891]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Upgrade lijkt me echt niet nodig, snelheidswinst is marginaal lijkt me. Heb je geen andere interesses?

Verwijderd

Topicstarter
Dit was dacht ik niet echt een "welke componenten pc bouwers" vraag, maar een serieuze vraag betreffende een upgrade.

Kan ik met bovenstaande nog een half jaar vooruit dan met de games die binnekort uitkomen (quake, unreal2, undying etc.) met een behoorlijke framerate (ook online dus) . Ik merk nu namelijk nogal eens dat tijden unreal tournament online de framerate behoorlijk zakt tijdens drukke scenes naar onder de 30 fps.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10
Op maandag 11 juni 2001 11:53 schreef Martin het volgende:
Dit was dacht ik niet echt een "welke componenten pc bouwers" vraag, maar een serieuze vraag betreffende een upgrade.

Kan ik met bovenstaande nog een half jaar vooruit dan met de games die binnekort uitkomen (quake, unreal2, undying etc.) met een behoorlijke framerate (ook online dus) . Ik merk nu namelijk nogal eens dat tijden unreal tournament online de framerate behoorlijk zakt tijdens drukke scenes naar onder de 30 fps.
Dat ligt aan die mx.. die kaart is gewoon zwak als het moeilijk wordt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Een 19" monitor op een afgeprijsde GF2? Of 2 nieuwe HD's.

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zou voor een leuke 20GB 7200rpm hardeschijf gaan.

Daar haal je denk ik nog het meeste snelheids winst mee.

7200rpm is lekkerder als 5400rpm

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
PIII 1000 tov PIII800@900 -> minder dan 10% snelheidswinst.
geforce 3 -> te duur voor je (zeg je zelf)
256 MB ram erbij -> kan misschien nog wat helpen.
extra HD's -> helpen echt NIETS met je framerate, misschien dat je wat sneller in een level bent..

aanbevolen upgrade: geforce 3 + evt. 256 ram

ookal is het wat duurder, het is wel de enige upgrade die een behoorlijke snelheidswinst oplevert. anders gewoon niet upgraden.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Geforce 2 MX niet genoeg voor UT.... dan staat dus je res te hoog of je FSAA staat aan *DUH*

Ik draai het op een TNT2 Ultra en het loopt prima speelbaar op 1024.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Sparen voor een grotere monitor! Cpu vervangen is gekkenwerk. Als je coûte que coûte iets wil vervangen, dan de MX. Een snellere disk is overigens ook wel prettig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik zou gaan voor een mooie 19'monitor als je een mooie budget heb van zo 1400piek

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik zou de GForce3 nemen, die wordt bijna niet door een lage cpu tegengehouden dus presteert altijd wel goed.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor tips

Heb inderdaad maar besloten dat ik dan ipv een half jaar ff een paar maanden langer wacht en er een gf3 instop, misschien in combinatie met geheugen, als de prijzen daarvan zo laag blijven.

thanks again

Mart

Verwijderd

Een fatsoenlijke hardeschijf dus een 7200 rpm van 45Gb ofzo van IBM en misschien die Gforce3

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

cpu en geheugen is niet nodig
nieuwe video is handig en een andere hd
mischien

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

of gewoon een geforce 2 GTS, is ook al een stuk sneller en je betaald je niet gelijk blauw :)

Verwijderd

Nou ik zal het je sterker vertellen... over internet (56K) kan ik perfect UT spelen met mn P-II 233 MHz, 128 MB ram en Stealth III 32 MB, in een res van 1024*768*32!!! Dus nu kankeren over een framerate bij UT !!!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik kan dat ook, alleen in high resoluties, compressed textures, volumetric lighting, etc. >:)

MechWarrior || Monsters Game

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

hahaha ut op die reso ja mischien met alles op high fps

anders is het denk ik toch ff 2 fpm (m=minuut)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
eeuh...100 mhz omhoog gaan....zou het niet doen
doe het dan gelijk goed lijkt me he

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:13
vind je 100mhz omhoog niet een BEETJE overbodig?
maak dan idd een raid array ofzo met een harddiskje of 3-4

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is me nu wel duidelijk dat een p3 1000 geen nut heeft :)

een raid array zou ik wel willen, maar dat zou ook betekenen dat ik een ander mobo moet kopen, mijne heeft geen raid aansluiting.

Zoals ik al zei probeer ik elk half jaar ongeveer 1000 piek in mijn pc te stoppen om alles een beetje up to date te houden, ik ben niet zon superspaarder en tot nu toe heeft het aardig gewerkt (van 486sx25 tot p3 800 in 6 jaar) zonder in een keer supergrote uitgaves. Ik zou wel graag een P4 willen ook, maar dat zou betekenen dat ik ergens volgend jaar (northwood) in een keer 4000 piek moet neerleggen, en daar heb ik weinig zin in.

Ik begin dus maar met de g3 als die nog een beetje gezakt is, daarna 2 nieuwe hd's ata100 die ik later eventueel ik raid kan zetten als ik een ander mobo haal.

Zoals ik al zei verkoop ik niks, alles wat ik uit mijn pc gooi gaat in die van mijn vrouw :) die moet je ook een beetje tevreden houden :?

iig bedankt voor de tips en opmerkingen

Mart
Pagina: 1