Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• blueties
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-11-2021
Beste leden,

Momenteel ben ik op zoek naar een tablet met de volgende specificaties:

1. tablet met digitizer+stylus (1024 drukpunten of meer)
2. Full HD resolutie of hoger
3. 10.1 inch of groter
4. rond de 300-500 euro (mag ook 2e hands)
5. Android of windows 8

De galaxy note 10.1 komt denk ik het dichts in de buurt van mijn vraag, maar zoals u waarschijnlijk weet kampt deze tablet met hardware problemen.

Welke tablets komen nog meer in aanmerking voor mijn wensen?

Graag hoor ik van u.

Mvg

Ties Blaauw

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Zoiets? http://www.dell.com/us/p/dell-venue-11-pro/pd of natuurlijk een Surface Pro 1.

[ Voor 53% gewijzigd door Ramon op 13-07-2014 15:19 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• blueties
Surface pro 1 is al aardig verouderd met slechte kickstand. Venue 11 pro is een goede optie inderdaad. Welke android tablets komen nog in aanmerking?

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12
Ik vraag me af of er op batterijduur en kickstand na veel verschil is tussen de surface pro 1 en de 2/3.
Microsoft heeft echt mooi spul afgeleverd met alle 3 de versies.
De surface pro1 heeft een i5 uit een eerdere generatie, de nieuwe versies hebben niet zo heel veel op performance gebied gewonnen, maar vooral minder verbruik.

Kickstand was volgens mij niet slecht, maar heeft slechts 1 positie.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Ramon
blueties schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:32:
[...]

Surface pro 1 is al aardig verouderd met slechte kickstand.
Hij voldoet anders precies aan je eisen en verouderd? In wat voor zin? Hij is snel zat. Heeft OneNote en je kan allerlei grafische pakketten native op Windows draaien. Al weet ik niet wat jij ermee gaat doen natuurlijk.
Venue 11 pro is een goede optie inderdaad. Welke android tablets komen nog in aanmerking?
:X Welke had jij al gevonden en waarom?

• blueties
Ramon schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Hij voldoet anders precies aan je eisen en verouderd? In wat voor zin? Hij is snel zat. Heeft OneNote en je kan allerlei grafische pakketten native op Windows draaien. Al weet ik niet wat jij ermee gaat doen natuurlijk.

[...]
:X Welke had jij al gevonden en waarom?
ik heb een tijdje een surface pro 2 gehad. Mooi ding maar te klein en niet krachtig genoeg om mijn laptop te vervangen (voornamelijk door ontbreken van grafische kaart).

Nu ben ik op zoek naar een goedkoper alternatief naast mijn laptop, om voornamelijk concept schetsen te maken. Was bijna overtuigd door de galaxy note 10.1 maar toen kwam ik erachter dat die nogal wat hardware problemen heeft...

• Ramon
Dat een Surface Pro je laptop niet kan vervangen kan ik me voorstellen (al heeft ie dat bij mij wel gedaan) maar de rest van je verhaal snap ik niet. De Surface Pro's lijken me uitstekend geschikt om concept schetsen te maken namelijk. En met de prijs van een Surface Pro 1, die laatst voor 399,- bij de ibood te halen was, kan ik me eigenlijk niet een betere keus bedenken. Waarom je dan je SP2 - die exact alles heeft wat je nu zoekt - klaarblijkelijk hebt weggedaan is me een mysterie.

Als je de Surface Pro vergelijkt met de 499 euro kostende versie van de dell venue pro dan krijg je een trage atom-cpu. Ja het zal wel werken en de batterijduur is beter, maar ben je serieus in je tekenen dan wil je gewoon een i5 lijkt me.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor schetsen en wat voor software wil je? Er zit nogal een verschil tussen Android en x86 Windows. Ik garandeer je dat de surface pro1 qua snelheid, ook van de gpu, rondjes rend rond een droid. Al helemaal qua software opties.

• blueties
Ramon schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:38:
Dat een Surface Pro je laptop niet kan vervangen kan ik me voorstellen (al heeft ie dat bij mij wel gedaan) maar de rest van je verhaal snap ik niet. De Surface Pro's lijken me uitstekend geschikt om concept schetsen te maken namelijk. En met de prijs van een Surface Pro 1, die laatst voor 399,- bij de ibood te halen was, kan ik me eigenlijk niet een betere keus bedenken. Waarom je dan je SP2 - die exact alles heeft wat je nu zoekt - klaarblijkelijk hebt weggedaan is me een mysterie.

Als je de Surface Pro vergelijkt met de 499 euro kostende versie van de dell venue pro dan krijg je een trage atom-cpu. Ja het zal wel werken en de batterijduur is beter, maar ben je serieus in je tekenen dan wil je gewoon een i5 lijkt me.
Ik zal het even nader toelichten:

SP2 gekocht als hybride laptop/tablet. Helaas te klein en niet krachtig genoeg voor mijn wensen, dus verkocht. Nu heb ik een lenovo y510p die als hoofd apparaat dient. Hiernaast ben ik nu op zoek naar een tablet waarin in concept schetsen kan maken voor mijn studie (landschapsarchitectuur). Om weer een SP2 te kopen is mij iets te duur en waarschijnlijk ook te uitgebreid voor snelle schetsen. SP1 is idd een goede mogelijkheid, maar ik vind de kickstand vrij irritant en hij is natuurlijk zwaarder dan een android tablet.
Deze topic heb ik dus opgezet om te kijken welke mogelijkheden ik heb om een tablet te kopen rond de 300-500eu, maar het wordt dus eigenlijk de keuze tussen een surface pro of de galaxy note 10.1 (2014)?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55

BLACKfm

O_o

Sony vaio duo 11 of vergelijkbaar? Hier zit een pen bij (heb um zelf ook) maar weet niet of die voldoet aan je eisen.

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 14-07-2014 14:19 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, dan nogmaals; welke android apps wil je mee werken, en wat voor fileformat wil je het in opslaan? Android lijkt dus je wens te zijn, hoewel de Note-serie de enige is die met een digitizer werkt.

• blueties
Umbrah schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:20:
Tsja, dan nogmaals; welke android apps wil je mee werken, en wat voor fileformat wil je het in opslaan? Android lijkt dus je wens te zijn, hoewel de Note-serie de enige is die met een digitizer werkt.
android is niet per se mijn voorkeur, maar is voornamelijk goedkoper en denk ik genoeg voor mijn wensen. het gaat er voornamelijk om dat ik mijn schetsen gelijk digitaal heb en dus niet meer hoef in te scannen. Hierdoor kan ik daarna gelijk doorwerken in mijn laptop die meer power heeft.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, maar digitaal is een nogal ruim begrip, welk formaat? En kijk eens op play.google.com wat voor apps er zijn. Wil je gelijk AI of ACD files? Of zijn PNG-tjes genoeg?

• blueties
Umbrah schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:45:
Yup, maar digitaal is een nogal ruim begrip, welk formaat? En kijk eens op play.google.com wat voor apps er zijn. Wil je gelijk AI of ACD files? Of zijn PNG-tjes genoeg?
Png is goed genoeg;)
Pagina: 1