Beste tweakers,
Ik wil binnenkort mijn thuisnetwerk geheel bedraad gaan aanleggen en door het gehele huis CAT6 leggen met vaste wandcontactdozen. Ik wil daarbij gaan beginnen met de zolder, die wordt momenteel verbouwd tot werkkamer.
Ik heb op internet al veel uren doorgebracht met lezen over aansluitingen en ben tot zover gekomen dat ik een PDF heb kunnen tekenen, maar feedback daarop zou heel welkom zijn!
Zie deze link.
Ik zit echter nog met een paar kleine vragen:
Ik wil binnenkort mijn thuisnetwerk geheel bedraad gaan aanleggen en door het gehele huis CAT6 leggen met vaste wandcontactdozen. Ik wil daarbij gaan beginnen met de zolder, die wordt momenteel verbouwd tot werkkamer.
Ik heb op internet al veel uren doorgebracht met lezen over aansluitingen en ben tot zover gekomen dat ik een PDF heb kunnen tekenen, maar feedback daarop zou heel welkom zijn!
Zie deze link.
Ik zit echter nog met een paar kleine vragen:
- Ik kan maar 1 kabel van de meterkast naar boven trekken. Kan dit dan op die manier, dus van patch-paneel naar patch-paneel en vanuit daar weer verder? Of moet er een switch nog ergens tussen?
- Eind dit jaar krijg ik glasvezel. Dan gaat waarschijnlijk mijn TV signaal ook via IPTV. Ik wil dit dus ook vanuit de meterkast naar mijn TV krijgen, maar kan dit over hetzelfde netwerk? Of moet dat (misschien via VLAN of anders) gescheiden netwerk worden? Zo ja, kan ik straks dan wel mijn NAS 'zien' via mijn TV?
- Welke merken zijn aan te bevelen voor switches / patch-panelen? Waar moet ik absoluut op letten?