Bereik Airport extreme uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Even in een nieuw topic omdat het oude nauwelijks gebruikt wordt:

Ik heb een Apple Airport extreme router in de woonkamer staan (daar staat ook het crappy UPC modem). Het bereik is dusdanig dat ik op de eerste etage bijna overal 2 van de 3 streepjes heb op een klein hoekje in de slaapkamer na, daar valt het nog weleens weg.
Ik wil het bereik graag uitbreiden aangezien we binnenkort naar de zolder verhuizen.

Ik denk nu aan een aantal scenario's:
* Airport express erbij zetten op 1 van de slaapkamers om het netwerk bereik naadloos uit te breiden.
* Zelfde als optie 1 maar dan een airport extreme erbij zetten (omdat die een nog sterker signaal heeft?), wel stuk duurder en een groter apparaat op de slaapkamer van mijn dochters erbij.
* Uitbreiden met 1 van de twee opties hierboven, maar dan de router verbonden middels devolo netwerkadapters (via stopcontact) ipv wireless?

Iemand een idee? Als optie 1 perfect werkt is dat het mooiste natuurlijk. Kabels trekken gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Ik zat in dezelfde situatie.
Mijn ervaringen:
Airport Express aangeschaft, als draadloze uitbreiding op zolder neergezet.

Resultaten ronduit slecht, de snelheid duikelde in en het werkte gewoon niet lekker.
(met draadloze uitbreiding verlies je sowieso al bijna 50% snelheid en wanneer het signaal wat hij ontvangt al slecht is, wordt het er zeker niet beter op)

Toen ik erachter kwam dat ik de Express ook niet kon gebruiken als uitbreiding van andere netwerken heb ik deze aan mijn dochter gegeven voor op de studentenkamer en zij is er wel blij mee :) 1 utp daar en nu heeft ze haar eigen draadloos netwerkje.

2de extreme, eigenlijk zelfde resultaten. (ik had een kleine hoop dat deze een betere ontvangst zou hebben)

Toch een draad naar boven en beide extreme's staan nou bridge met dezelfde namen enz. (Ze klonen elkaar perfect, zelf met macadres filtering, op eentje een adres toevoegen gelijk op de andere)

Dit werkt echt uitstekend, goede ontvangst nu overal in huis (extreme in de gang beneden en eentje op zolder) gekoppeld met een kabel aan de router. (Beide dus als bridge Accespoint)

Mocht je dus echt geen kabel willen trekken ben ik bang dat je voor de devolo of iets dergelijks moet gaan en het op deze manier koppelen, je zult dan de beste resultaten halen in ieder geval.
2 extreme's werkt dan het beste, inderdaad wel duurder maar je kunt er weer even tegen.
(je kunt ook een ander merk kiezen als AP)

Maar gewoon via kabel koppelen, draadloos is het net niet.
En probeer ze is op andere plekken, je staat versteld hoeveel het soms kan schelen wanneer je hem 50 cm naar links of rechts verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Via die Devolo's moet het goed werken dus? Een draad trekken is in dit oude huis echt geen optie, kan dan alleen via een luchtkanaal en als ik daar toegang tot wil krijgen moet ik best wat slopen.
Dan heb ik straks een Airport extreme beneden in de woonkamer bij het modem, verbonden met devolo en dan op slaapkamer of straks op zolder nog een airport extreme in bridge verbonden met Devolo.

Iemand ervaring met verbinden via die devolo's?

Edit: De Devolo's die ik had waren maar 200Mbps, heb nu een Airport extreme en een 2tal devolo 650+ besteld. Nu moet het goedkomen en kan ik weer jaaaaren vooruit. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door -TheNose- op 13-07-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25

FreakNL

Well do ya punk?

En?