Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toyne
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 18:31
wel een foto zegt een hoop.
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/jcvoodgkh/required_data_2.jpg

nu het verhaal,
als ik me pc opstart is de tempratuur rond de 50.
nadat ik een game gestart heb in dit geval guild wars 2 runt ie zoals op het plaatje.
na afsluiten ervan zakt hij niet terug naar 50 maar blijft steken op 70 graden.
op het forum van gw2 werd mij verteld dat het falen van FPS ingame (zeg maar FPS van 1-10) komt door de hoge tempratatuur

dit is mijn huidige pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 147,-€ 147,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 46,50€ 46,50
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 279,50€ 279,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,91€ 45,91
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 75,25€ 75,25
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,-€ 72,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 18,-€ 18,-
1XFX 550W Pro€ 52,01€ 52,01
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 861,12

ik heb de stof uitgeblazen met een compressor maar dit heeft niet geleid tot een beter resultaat.
alle vents draaien na een inspectie met het oog.

raar want toen de pc net in elkaar zat deed hij gemakkelijk 60 fps.
eigenlijk sinds de laatste 2 maanden wordt het minderen en minder.

nu heb ik dus de standaard koeler erop maar ik denk dat dit niet genoeg is en wil dus maar een andere aanschaffen. echter ik heb geen idee welke past, welke niet te luid is maar wel goed koelt, en welke een beetje te betalen is.

denken jullie echter dat het probleem anders opgelost moet worden hoor ik het graag.
zelf ben ik niet al te handig met de computer daar heb ik vrienden voor die beide nu een maand op vakantie zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Je processor wordt veels te warm. Misschien zit je CPU-koeler niet goed vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:04
Dit is echt veel te heet en gaat ten koste van de levensduur van je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:49
95% zeker dat je koeler niet goed zit, of dat de fan het niet doet. Controleer dit eerst voordat je iets anders doet, want temperaturen van 100++ graden zijn absoluut niet goed voor de CPU.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Tijdens het gamen de zijkant van je kast open laten staan zodat je kan zien of de fan(s) van je GPU en CPU wel draaien. Probeer wanneer je de PC hebt afgesloten de koeler van je CPU te bewegen of er op te drukken als controle dat deze wel helemaal zit vastgeklikt.

Temperaturen van 90 - 100 graden vind ik veel te hoog en dat kan niet goed zijn voor je componenten.

[ Voor 4% gewijzigd door SN4K3 op 12-07-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toyne
welke is dat die los zou kunne zitten, is dat die genene die op je moederbord zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Ja, de CPU zit binnen in dat metalen omhulsel op je moederbord, daarbovenop zit een laagje koelpasta en daarbovenop zit je CPU koeler, deze moet goed en stevig vast zitten op al de bevestigingspunten zodat de koeling optimaal is en er geen gaten of lucht tussen komt.

Op je CPU koeler zit dan nog een fan met een kabeltje naar een "CPU FAN1" slot waar je fan stroom e.d. van krijgt. Kijk eerst eens of al je fans wel draaien bij het opstarten, als je CPU fan niet draait kan dat verklaren waarom de temperatuur tijdens het gamen zo hoog is en deze na het gamen niet omlaag gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door SN4K3 op 13-07-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toyne
het zal de pasta zelf zijn, ik heb net wat gegoogled en ik denk eerlijk dat er geeneens pasta aanwezig is.
wordt dit standaard bijgeleverd bij een koeler van intel? zoniet dan zit het er niet in.

ik zit toch te denken om die standaard koeler nu ook maar te vervangen aangezien ik er toch mee bezig ben.
iemand een goeie redelijk stille die niet absurt geprijst is? ik zal al wat in de BBG te snuffelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Op de stockkoeler van Intel zit gewoon wat pasta.

Een leuk goedkoop koelertje is pricewatch: Raijintek THEMIS

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat te kijken naar deze: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

ik las een review van erover (http://tweakers.net/produ...mugen-4-pcgh-edition.html)

alleen van veel dingen snap ik niet echt wat dat voor mij betekend :P
ik heb volgens mij dezelfde kast als hij, maar verder zou het passen en zou het genoeg koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:31
Kortweg: je pc wordt te warm, en dat je CPU. Controleer alles, eventueel met iemand anders. Als dat niet werk, tik een goede koeler op de kop voor jouw moederbordsocket.

En vergeet de koelpasta niet ;)

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:38:
ik zat te kijken naar deze: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

ik las een review van erover (http://tweakers.net/produ...mugen-4-pcgh-edition.html)

alleen van veel dingen snap ik niet echt wat dat voor mij betekend :P
ik heb volgens mij dezelfde kast als hij, maar verder zou het passen en zou het genoeg koelen?
Dat is een prima koeler je kunt ook een goedkopere nemen: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Die is bijvoorbeeld ook prima, is wel groot ook maar als je naar de Scythe kijkt dan heb je vast een behuizing die groot genoeg is :).

Hoe heb je trouwens je huidige systeem gekocht? Heb je alles zelf in elkaar gezet of heb je dat laten doen in de computerwinkel? En hoe oud is je systeem als je namelijk je systeem in elkaar hebt laten zetten in de computerwinkel en je hebt nog garantie dan zou je het beste kunnen kijken of zij met jou tot een oplossing kunnen komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerde topic en verkeerde cpu om te clocken, namelijk niet de k versie met unlocked multiplier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 21:53
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 01:25:
verkeerde topic en verkeerde cpu om te clocken, namelijk niet de k versie met unlocked multiplier
pardon?

let op bij het aanschaffen van een koeler dat deze geschikt is voor socket 1155.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toyne
socket 1155, check.
Hoe heb je trouwens je huidige systeem gekocht? Heb je alles zelf in elkaar gezet of heb je dat laten doen in de computerwinkel? En hoe oud is je systeem als je namelijk je systeem in elkaar hebt laten zetten in de computerwinkel en je hebt nog garantie dan zou je het beste kunnen kijken of zij met jou tot een oplossing kunnen komen.
ik heb alles zelf (vriend van me samen met tweakers) bij elkaar gezocht en door een vriend laten in elkaar zetten. het stomme is die vriend zit nu net een maand in china

andere vraag, iedereen heeft het over koel pasta. als ikeen nieuwe koeler koop zeg
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
of de
http://tweakers.net/produ...mugen-4-pcgh-edition.html

moet ik dan nog ergens losse koelpasta bij halen of zit dit bij de koelers geleverd?

[ Voor 27% gewijzigd door toyne op 17-07-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Bij de gelid is het meegeleverd, daar ga ik ook vanuit bij de scythe mugen.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femke98
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-09 16:46
Heb vorige week mijn cpu koeler verwisseld met deze (iemand van tweakers heeft het gedaan trouwens):
de Scythe Big Shuriken Big 2
https://afuture.nl/productview.php?productID=339251

ik weet alleen niet welke socket je hebt, daar moet je naar kijken en daarvan uit kijken welke koeler er op past.
Deze is geschikt voor socket AM2, AM2+, AM3, AM3+, FM1, FM2, FM2+, Socket 1155, Socket 1156, Fitting 1366, Fitting 775

Er zit koelpasta bij maar dat is niet van goede kwaliteit. Een goede is arctic zilver. Die heb ik erop gesmeerd. Hij is superstil, wat voor mij een must is.
Pagina: 1