Router hulp

Pagina: 1
Acties:

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 23:54
Hi!

Sinds afgelopen week is bij mij een Draytek 2130vn router gemonteerd ivm Vodafone Thuis met glasvezel! Deze hangt in de meterkast.

Het wifi bereik valt mij echt behoorlijk tegen. Mijn oudere Linksys e4200 router deed het in dat opzicht [stond wel in de slaapkamer begane grond] beter alleen deze heb ik gelijk doorverkocht.

Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe router. Mijn keuze is gevallen op de Asus AC68U of de Netgear R7000. De Linksys EA6900 heb ik toch meerdere reviews gelezen dat deze niet zo goed is, voornamelijk qua bereik en signaalsterkte, als de 2 eerder genoemde.

De nieuwe router komt mogelijk dan ter vervanging van de Draytek, of ik ga de Draytek als modem laten fungeren en plaats de nieuwe router in mijn woonkamer.
Nu heb ik in mijn woonkamer een extender staan van Netgear [waar ik niet echt te spreken over ben, relatief vaak storing] maar zoek eigenlijk een router waarbij ik de extender dus niet meer nodig heb.

Ter info, ik heb een woning uit 2007, dus dikke betonvloeren. Mijn woonkamer is op de eerste etage gelegen. Smartphones en tablets worden gebruikt via wifi.

Ik hoor het graag!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:40
Ik zou die Draytek gewoon laten staan voor beneden (keuken?) en 1 kabel trekken naar de 1e verdieping. Daar een simpel wireless access point ophangen en je bent klaar. Je hebt nu toch al een brakke repeater, maak het gewoon netjes.

Deze bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Zelf geen ervaring mee maar lijkt populair te zijn.

Of je zet het AP gewoon naast de Draytek neer, ik durf alleen niet te beloven hoe het bereik is.

[ Voor 38% gewijzigd door Racemol op 12-07-2014 23:02 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Het WiFi bereik valt tegen, omdat je de router in de meterkast heb geplaatst. In mijn meterkast aan het plafond zit gewapend beton, daardoor wordt je bereik ernstig belemmerd. Wat je kan doen is de router ergens midden in het huis plaatsen, zodat je bereik hebt in het hele huis. Ik heb zelf de router op de 1e verdieping geplaatst aan de achterkant van het huis, zodat er bereik is in het hele huis + achtertuin.

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 23:54
De router is daar door de monteur geplaatst. Daar komt sowieso mijn aansluiting op het glasvezelnetwerk binnen. De originele kast is onbruikbaar gemaakt en hier is de draytek boven geplaatst. Dus de router zelf verplaatsten is niet handig ivm de andere aansluitingen. Mijn pc is direct op de draytek aangesloten. Vanaf de draytek loopt een Utp kabel naar de 1e etage (woonkamer) waar een vodafone HDTV ontvanger op aangesloten is.
Kan ik hierop bijv de asus of netgear aansluiten en via een korte Utp kabel de HDTV ontvanger weer aan koppelen? Of komt het signaal dan niet meer door?