Hulp nodig met aansluitingen (AVR X2000, Samsung D7000, PC)

Pagina: 1
Acties:

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Hoi, ik heb wat hulp nodig met het configureren van mijn Denon AVR X2000, Samsung TV 55 D7000 en PC

Het probleem is dat ik 1 HDMI aansluiting vanuit de TV moet toewijden aan mijn PC (Gaat die overscan en andere functies uitschakelen voor die aansluiting, nodig voor een aantal applicaties die ik wil draaien vanuit de PC). Een ARC aansluiting kan ik dan koppelen naar de versterker waar alle andere apparaten op staan aangesloten.

Nu weet ik niet goed hoe ik de audio moet regelen, aangezien mijn PC zijn audio signaal doorgeeft via de HDMI kabel en dat die HDMI kabel niet zomaar enkel audio kan versturen. Nu vraag ik mij af, dient die ARC aansluiting op de TV om audio uit te sturen naar de versterker terwijl ik een andere source input channel geselecteerd heb?

In andere woorden, is het mogelijk om het geluid van de TV door te sturen naar de versterker terwijl die niet gebruik maakt van hetzelfde HDMI kanaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Chromanin op 12-07-2014 22:05 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vind je verhaal wat onduidelijk maar bij deze mijn gedachten.

Je sluit de pc via hdmi aan de receiver. De receiver hangt uiteraard ook via hdmi aan de tv op de ingang die arc ondersteunt.
Als je de receiver op de tv-audio bron zet, heb je dan toch precies wat je zoekt. Daar is arc toch voor.

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
S1NN3D schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:24:
Ik vind je verhaal wat onduidelijk maar bij deze mijn gedachten.

Je sluit de pc via hdmi aan de receiver. De receiver hangt uiteraard ook via hdmi aan de tv op de ingang die arc ondersteunt.
Als je de receiver op de tv-audio bron zet, heb je dan toch precies wat je zoekt. Daar is arc toch voor.
Wel, mijn vraag is eigenlijk, kan ik de TV beide HDMI aansluitingen doen gebruiken, de HDMI1 poort voor video en audio input en de HDMI2 ARC poort voor audio output.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nogmaals, daar is ARC voor bedacht. Een hdmi kabel van tv naar receiver.