[Windows 7 starter] administrator opties niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfi2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 21:34
Beste Tweakers,

Ik heb mijn kleine laptop meegenomen op vakantie om wat boekjes op te lezen. Dit werkt allemaal goed maar toen ik voor het eerst met het netwerk hier verbond gebeurde er iets raars. Ik kreeg het gewoonlijke 'netwerklocatie instellen' scherm met de opties thuisnetwerk, bedrijfsnetwerk en openbaar netwerk, maar toen ik thuisnetwerk aanklikte bleef hij hangen. Niet een heel groot probleem natuurlijk maar na wat onderzoek blijkt dat dit gebeurd bij alle opties in het configuratiescherm waarbij administrator rechten nodig zijn. Als ik bijvoorbeeld een programma installeer en hij dan om goedkeuring van de administrator vraagt gaat het wel goed maar wanneer ik in het configuratiescherm een optie selecteer met het blauw/gele schildje ervoor blijft hij hangen.
Onder hangen versta ik dat wanneer ik de optie aanklik mijn muis veranderd in het gebruikelijke 'laad-icoontje' (blauw circeltje) maar niet verder gaat. Ik kan niet meer op minimaliseren, vergroten of afsluiten klikken en het afsluiten moet dan ook via het taakbeheer. Wel kan ik andere programma's openen en verder gaan met wat dan ook.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- wachtwoord van administrator-account afhalen
- virusscanner uitzetten (weet niet waarom het zou werken maar je weet maar nooit)
- opnieuw opstarten (duh)

Als ik bij het start menu rechtermuis op computer doe en daar de optie 'beheren' selecteer blijft het hele start me nu ook hangen ik kan nog steeds andere dingen doen en kan het start menu nog wel in en uit klappen.

Ik draai windows 7 home-basic 32-bit op een pricewatch: Acer Aspire One 532h-2Db

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Mvg,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:47
Welke software heb je nog meer geïnstalleerd? Herstelpunt terugzetten? Scannen met andere virusscanner? Reinstall van Windows?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfi2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 21:34
Ik heb gewoon de benodigde drivers, google chrome, java, adobe, office en als virusscanner AVG.
Ik heb net ook herstelpunten teruggezet maar dit werkt helaas niet en een scan met een andere virusscanner (malwarebytes) werkt ook niet. En aangezien ik op vakantie ben ben ik niet in staat/geen tijd om dit te doen.

Heeft nog iemand anders tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Je kan het even opnieuw proberen, wanneer hij weer "freezed" kan je even je explorer.exe vanuit je processen killen en even opnieuw dat proces starten.
Heeft dit een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;

Weet iemand toevallig hier hoe we om een administrator account heen kunnen? We zijn helaas het wachtwoord van het administrator account vergeten en hebben alleen nog een standard user account maar daar hebben we eigenlijk constant te weinig rechten om updates etc uit te zetten en software te installeren.

Vanuit een standard account kunnen we dus ook geen administrator accounts aanmaken en het liefst willen niet opnieuw windows gaan installeren.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:54:
Vraagje;

Weet iemand toevallig hier hoe we om een administrator account heen kunnen? We zijn helaas het wachtwoord van het administrator account vergeten en hebben alleen nog een standard user account maar daar hebben we eigenlijk constant te weinig rechten om updates etc uit te zetten en software te installeren.

Vanuit een standard account kunnen we dus ook geen administrator accounts aanmaken en het liefst willen niet opnieuw windows gaan installeren.

Dank!
Hiren'sBoot cd 15.2 en dan konboot gebruiken. Werkt alleen als je niet met ctrl+alt+delete werkt!
Je kan dan de admin account starten zonder ww in te vullen, maar je kan ook admin account starten en het wachtwoord verwijderen.

HB 15.2 op cd branden of een opstartbare USB maken met Rufus. Tutorials te vinden op het interpret.

NRG

Pagina: 1