Ik ben zelf ook computerverkoper, en uit ervaring weet ik dat het verkopen van budget-systemen erg moeilijk is. Voor veel mensen die een goedkoop systeem zoeken is het hun eerste computer. Soms nemen een broer/neef/buurman mee die wat van pc's afweet, maar vaak niet.
Wat krijg je dan: Die mensen willen zoveel mogelijk pc voor zo weinig mogelijk geld, maar snappen dan niet dat je als computerbedrijf bepaalde concessies moet doen bij het configureren van die systemen, om voor een lage prijs te zorgen. Na een tijdje komen ze er achter dat ze ook wel eens een spelletje willen spelen. Probleem: Ze hebben een Super7-moederbord met geïntegreerde AGP videokaart, dus niet alleen supertraag, maar ook nog eens moeilijk uit te breiden. De enige videokaart die stabiel werkt is de Voodoo3, in PCI-versie. Daar is moeilijk aan te komen, en kost dus ook 299 piek, inclusief inbouwen en installeren. Klanten staan op achterste benen: "Ik betaal 1500 piek voor een computer, en dan verwacht ik er toch ook spellen mee te kunnen spelen!" Moet je weer een lang pleidooi voeren dat bij aanschaf ervan uitgegaan is dat de pc gebruikt zou worden voor tekstverwerken en internet, en dat toen ook verteld is dat voor spellen een krachtiger videokaart wel aan te raden zou zijn...... Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Om een lang verhaal kort te maken, mijn advies aan alle pc-verkopers / adviseurs:
ZORG DAT HET BASISSYSTEEM GOED IS.
Ik verkoop al anderhalf jaar geen Socket7 pc's meer. Vrijwel alle systemen die ik nu verkoop zijn P3's, en soms nog eens een Celeron. Altijd op een full-ATX mobo, met zowel Slot 1 als Socket 370, en niks geen tierlantijnen on-board.
mARCO
P.S. Tipje nog voor Kenny2u: Gooi die ultra-goedkope K6-2's uit je assortiment.....