Toon posts:

K6-2 500 of Celeron 500???

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vaak vragen over deze cpu's.
Welke heeft jullie voorkeur, rekening houdend met de prijs/kwaliteit/snelheid/upgrade mogelijkheden/ondersteuning??
K6-2 500 f 175,-
Cel 500 f 299,-

Ik raad zelf altijd aan om voor een celly500 te gaan..

Hoe denken jullie hierover??

Verwijderd

Neem in ieder geval geen K6-2 meer. Niet alleen heb je dan sowieso minder snelheid, maar je hebt ook zo goed als geen upgrade-mogelijkheden.

Tip: Spaar nog even door en neem een Celeron II, een 533a of 566 ofzo. Dan een Golden Orb-je erop, en opklokken tot richting de 100 Mhz FSB (=800 voor een 533a, redelijk goed te doen).

Verwijderd

Welk mobo heb je?

Heb je al een S7 mobo hebt, neem dan de K6-2, lekker goedkoop, en best snel.

Moet je zowel het mobo als proc. gaat aanschaffen, tja, neem die selderij!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Celly heeft zeker de voorkeur, is gewoon een beresterke proc vergeleken met de K6. De upgrademogelijkheden met een Celly/Mobo zijn inderdaad ook gewoon beter. Met games valt het verschil tussen de procs minder groot uit, vanwege de breed ondersteunde 3D Now! instructies in de K6. Doe je veel aan bruut rekenen (renderen, mp3's maken), kies dan de Celly beslist. Op K6-2 450 met 3-3,5 speed realtime direct vanaf cd (Plextor 40X), met Celly 466 over de 8!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er niet om wat ik al heb.

Ik krijg er vaak vragen over (verkoper) welke ze moeten nemen..

Ze hebben dat nog geen pc, het gaat er echt om welke ze moeten kiezen en waarom!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Celeron, das duidelijk...

Echt veel beter dan een K6, dies zwaar verouderd.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Ik zou vragen of dat ding voor een typemachine gebruikt wordt. Zo ja geef die meensen een k6-2.... ben je daar ook gelijk van af... Want ik denk dat die mensen toch voor een budget-systeem komen...

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat de k6-2 500 mhz cpu hier wel de best verkochte cpu is..

Ik zal het ze niet aanraden, zo'n #$% amd cpu!

Verwijderd

[/persoonlijke mening aan]

Neej, sowieso zijn de AMD's op zelfde kloksnelheid als celeron trager, maar ook nog eens veel slechter in multi-threading (of multi-processing), nee Liever een Celeron (II) dan een AMD k6-2 hoor.. definately

[/persoonlijke mening uit]

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[DPC] Mot=> Hij/zij vraagt niet om jou persoonelijkew mening maar om een objectieve mening.

De celerons zijn beter kan de K6 versies, maar de Athlons zij dus echt wel sneller dan de PIII serie.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

k6 zuigt enorm hard !!!
ik ken iemand met zo'n ding erin, van IBM nou die loopt dus echt als een strontzak op wielen.

ik heb celeron300@328 en die ruled voor zijn prijsje

overigens athlon is weer het tegendeel...die is stukken beter dan pentiumtroep voor zijn prijs zeker

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Ik ben zelf ook computerverkoper, en uit ervaring weet ik dat het verkopen van budget-systemen erg moeilijk is. Voor veel mensen die een goedkoop systeem zoeken is het hun eerste computer. Soms nemen een broer/neef/buurman mee die wat van pc's afweet, maar vaak niet.

Wat krijg je dan: Die mensen willen zoveel mogelijk pc voor zo weinig mogelijk geld, maar snappen dan niet dat je als computerbedrijf bepaalde concessies moet doen bij het configureren van die systemen, om voor een lage prijs te zorgen. Na een tijdje komen ze er achter dat ze ook wel eens een spelletje willen spelen. Probleem: Ze hebben een Super7-moederbord met geïntegreerde AGP videokaart, dus niet alleen supertraag, maar ook nog eens moeilijk uit te breiden. De enige videokaart die stabiel werkt is de Voodoo3, in PCI-versie. Daar is moeilijk aan te komen, en kost dus ook 299 piek, inclusief inbouwen en installeren. Klanten staan op achterste benen: "Ik betaal 1500 piek voor een computer, en dan verwacht ik er toch ook spellen mee te kunnen spelen!" Moet je weer een lang pleidooi voeren dat bij aanschaf ervan uitgegaan is dat de pc gebruikt zou worden voor tekstverwerken en internet, en dat toen ook verteld is dat voor spellen een krachtiger videokaart wel aan te raden zou zijn...... Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Om een lang verhaal kort te maken, mijn advies aan alle pc-verkopers / adviseurs:

ZORG DAT HET BASISSYSTEEM GOED IS.

Ik verkoop al anderhalf jaar geen Socket7 pc's meer. Vrijwel alle systemen die ik nu verkoop zijn P3's, en soms nog eens een Celeron. Altijd op een full-ATX mobo, met zowel Slot 1 als Socket 370, en niks geen tierlantijnen on-board.

mARCO

P.S. Tipje nog voor Kenny2u: Gooi die ultra-goedkope K6-2's uit je assortiment.....

Verwijderd

FrankGuthrie> Je hebt gelijk, maar grotendeels van de reply's zijn meestal meningen, daarom is het voor de vraagsteller moeilijk om te onderscheiden wat nou objectief is, en wat niet. Oke, de celeron is beter dan de K6-2, maar ik heb veel gewoon klote ervaringen met k6's en dat moet je dus niet objectief opvatten, dus mag je daar in princiepe niet echt een goede conclusie uit trekken, vandaar dat ik dat daarbij schreef!

• HermeS
  • Laatst online: 04-09 16:50
wel jullie kijken (bijna) allemaal naar de snelheid/prestaties, kijk ook ff naar de prijs, en bij mij zuigt hij niet maar blijst hij flink ( had een amd k6-2 300@400) en dat is zekker niet slecht, en je moet ook niet k6-2 met een c2 gaan vergelijken dat is het zelfde als appels met peren.

het enigste voordeel is dat je bij de cel 500 een bx bordje krijgt en die over een jaar een c2 700 op kan zetten.

Verwijderd

Het verschil tussen de Celeron en en K6-2 was in eerste instantie zo groot als tussen appels en peren.

Volgens mij is de Celeron op de markt was gezet om te concurreren met de K6-2. Toendertijd (ik heb het nu over de Celeron 266 en 300, en later de 300a) gingen de Intel en de AMD redelijk tegen elkaar op qua snelheid. Maar toen de snelheden van de beide processors omhooggingen, veranderde dat beeld. De snelheid van de L2 cache van de Celeron ging evenredig omhoog met de kloksnelheid, terwijl de L2 cache van de K6-2 op 100 mHz bleef steken.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

De K6 staat in de belangstelling de laatste tijd geloof ik.....

Zelf heb ik jaren een K6 PR233 gehad, superheet, maar nooit problemen. Tegenwoordig in het gelukkige bezit van twee comps met celly 466 en K6-2 450 Mhz, allebei prima werkend.

Als je nu geld steekt in een computer, doe je dat of omdat het de laatste keer is, dat je iets aan upgrade doet met je huidige computer (kies de K6-2 als je al een super socket 7 hebt) of omdat je iets snellers wil, zonder je oude PC zoveel mogelijk te behouden (ga voor de Celly). Voor spellen is een K6-2 prima geschikt in combinatie met een aardige 3D kaart. Verwacht geen super fps, maar UT met een voodoo2 is met een 350 Mhz nog prima te draaien. De Celly heeft meer power, dat merk je met renderen of mp3's maken, maar mist de 3D Now! optimalisatie, die de K6-2 redt in spellen.

Het hangt dus allemaal af van het budget en de wensen en bedoelingen van de gebruiker, waar hij zelf een weg in moet kiezen.
Pagina: 1