Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

N550J windows 7 installeren?

Pagina: 1
Acties:

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:51
Ik heb een probleem met de installatie van een windows 7 Home OEM op mijn asus N550JK. Ik heb mijn windows 8 installatie inmiddels al goed gesloopt, maar volgens mij zit de UEFI in de weg. Ik krijg continu systeem herstel. Ik ben inmiddels al wel in de "BIOS" geraakt en de bootvolgorde gewijzigd, echter hangt ie zodra er een herstart plaats vindt. Ik zie alleen starting windows en dan doet ie niks meer.

Zeer teleurstellend dit. Ben eigenlijk geneigd om de SSD eruit te trekken en hem extern volledig kaal te maken. Ik wil alleen nog niet gaan schroeven. Hebben jullie een oplossing hoe ik windows 7 er goed op krijg?

Misschien wat tips? Ik krijg het ook niet voor elkaar om UEFI op legacy te zetten (kan de optie in ieder geval niet vinden).

Vette shit!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:51
in de bios is een optie voor save boot (of zoiets) die dien je eerst uit te zetten voordat je windows 7 kan installeren.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• R.E.
Dat is secure boot, daar was ik al tegen aan gelopen en staat al uit...

Vette shit!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
w7 iso op usb stick knallen via rmprepusb of Yumi.

dan tijdens booten bootmenu oproepen en dan kan je legacy of uefi kiezen om van te booten. rmprepusb + easy2boot ondersteunen beide opties.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:52

Zorian

What the fox?

Niet alleen secure boot, ook CSM moet omgezet worden.
CSM is in feite hetgene wat ervoor zorgt dat je 'legacy' dingen kan draaien. Waaronder dus Windows 7. :)
Zet CSM op aan en secure boot op uit, dan zou het goed moeten gaan.

• R.E.
perfect, that did the trick! Thanks!

Vette shit!

Pagina: 1