Sinds een aantal maanden valt mijn wi-fi verbinding continu weg. Dit duurt meestal maar een aantal seconden, maar zorgt er voor dat streamen van media en het spelen van online games nagenoeg onmogelijk is.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om er achter te komen waar dit aan zou kunnen liggen, maar dit hielp niets:
Wanneer ik tests met speedtest.net verschillen de resultaten enorm. Het ene moment heb ik een prima verbinding van zo'n 50Mbps en het volgens moment is het minder dan 1Mbps.
De router die ik op dit moment gebruik is de Linksys EA2700.
Aangezien mijn kennis wat betreft netwerken niet heel ver gaat, heb ik eigenlijk geen idee meer waar dit aan zou kunnen liggen. Iemand enig idee wat ik verder zou kunnen proberen?
Alvast bedankt.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om er achter te komen waar dit aan zou kunnen liggen, maar dit hielp niets:
- Veranderen van channel
- 3 Verschillende routers geprobeerd
- Gebeld met mijn provider, zij zagen niets vreemds
- Uitzetten van firewalls/beveiliging van de router
- Wi-fi signaal uitbreiden d.m.v. een extender
- 5Ghz i.p.v. 2,4Ghz gebruiken
- Alle andere apparaten van het netwerk halen
Wanneer ik tests met speedtest.net verschillen de resultaten enorm. Het ene moment heb ik een prima verbinding van zo'n 50Mbps en het volgens moment is het minder dan 1Mbps.
De router die ik op dit moment gebruik is de Linksys EA2700.
Aangezien mijn kennis wat betreft netwerken niet heel ver gaat, heb ik eigenlijk geen idee meer waar dit aan zou kunnen liggen. Iemand enig idee wat ik verder zou kunnen proberen?
Alvast bedankt.