Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11 21:53
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/images/43_android_gamepad_normal_8491.jpg
http://www.aldi.nl/aldi_4...amepad_48_5_868_8491.html

De Aldi 4.3" Android Gamepad (+/-€80,-):

Inclusief vele geteste gratis kids games, websites, video’s en leerzame spelletjes (WiFi benodigd). Ready to play: direct uit de doos te gebruiken. Videochat: alles in een veilige omgeving voor kinderen. In stevige, trendy cover.
- Android 4.2
- Dual Core processor 1.0 GHz
- resolutie: 480x272
- 512 MB DDR3 werkgeheugen
- 8 GB opslag
- ingebouwde microfoon/speaker
- camera voor: 0.3 MP
- camera achter: 2 MP
- accu: 1200 mAh
- WiFi 802.11 B/G/N
- Micro-SD-slot (tot 32 GB uitbreidbaar)
- Micro-USB (voor laden en data)
- hoofdtelefoonaansluiting

Aangezien mijn dochtertje zo'n 'tablet' in bezit heeft leek het me wel handig hier wat dingen erover te vertellen voor het geval mensen hierover vragen hebben.

Wat zit er in de doos:
- lucht (waarom is die doos zo groot?)
- de 'tablet' (meer ipod formaat dan ipad, voor mensen die bij de term gamepad aan iets groots denken, 4,3inch~=11cm)
- groen (nep)lederen hoesje, deze kun je open klappen en blijft dicht door magnetische sluiting (beetje zoals deze: http://static.webshopapp....hoesje-voor-samsung-g.jpg)
- een micro-usb kabel
- instructieboekje

Wat er niet in de doos zit:
Er zit geen lader bij dit apparaat, dus dat wordt een oplader hergebruiken of via een USB-poort opladen.

Eerste indruk:
Nu had ik zelf een hoge verwachtingen van het apparaat en de gamepad voldoet (helaas) ook aan mijn verwachting.
Voor een apparaat van €80 vind ik de kwaliteit van het schermpje niet goed. De meeste android telefoons hebben een betere kijkhoek dat dit apparaat, wat voor mijn gevoel onnodig was.
De gamepad was tegen verwachting in wel opgeladen, wat goed uit kwam omdat ik dezelfde dag nog op vakantie ging.
De gamepad hoes is mooi maar ik had een andere hoes verwacht voor een kinder gamepad (zo'n rubber transparante case), deze is niet slecht en sluit goed af.
De gamepad zelf is niet zwaar en heeft een dikke rand om het scherm. Na een paar val partijen is het apparaat nog steeds onbeschadigd en werkend. De hoes en de behuizing lijken hun werk goed te doen.

De software is voor mijn gevoel een standaard android 4.2 build met wat kinder apps voor geinstalleerd.
De gamepad komt met playstore en alle andere standaard android apps (gmail e.d.).
Wat mij ook opviel is dat de gamepad alle telefoon opties heeft, deze werken natuurlijk niet.

Het apparaat heeft trouwens geen bel-functionaliteit, geen bluetooth of GPS.
Wel heeft het een micro-sd lezer (boven op het apparaat, onverwachte plek maar werkt goed) en wifi (geen 5GHz ondersteuning).

De accu is niet spectaculair, maar hij lijkt zo'n 12 uur film te kunnen kijken als ik de android accu statistieken mag geloven. Wat natuurlijk erg handig is als je niet kan laden onderweg.

Met de voorgeïnstalleerde spellen was niets mis. Ze waren simpel maar geschikt voor kinderen die al met smartphone spelletjes overweg kunnen, oudere kinderen kunnen zelf maar wat spanneders uit de playstore halen.
Mijn dochtertje heeft voornamelijk filmpjes gekeken die ik erop had gekopieerd. Er stonden al 2 videospelers op op maar 1 van die spelers laat je alternatieve soundtracks/ondertiteling kiezen.

Beide camera's zijn alleen bruikbaar met veel zonlicht. De camera voor is een standaard camera, dus selfie/hangouts/skypen met de telefoon voor je gezicht gaat niet echt werken (zit je te dicht bij, en je moet in de zon staan wat niet handig is icm. dit scherm).

Het volume op het apparaat kan niet heel hard. Dat is als ouder misschien handig, maar een filmpje kijken in de hoes in een auto haalt het speakertje met moeite.
Er zitten geen oortelefoontjes bij dit apparaat, dus als je dit apparaat wilt aanschaffen is het te overwegen deze ook aan te schaffen.

Wil je deze gamepad aanschaffen?
Er zijn vast goedkopere en betere apparaten te krijgen, dus als iemand een suggestie heeft mag hij die hier gerust plaatsen voor mensen die een apparaat als deze zoeken.
Als je dit apparaat kan kopen bij de Aldi voor een lagere prijs is er niets mis mee, persoonlijk vind ik €80 het maximale wat ik zou betalen voor dit apparaat.
In mijn geval voldeed het aan mijn wens (gamepad voor filmpjes in de auto).

[ Voor 8% gewijzigd door tedades op 12-07-2014 18:05 ]

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 18:23
hmm mss kan je dit beter in een review zetten :)