Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies convertible laptop

Pagina: 1
Acties:

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 16:53
Ik hoor graag eens jullie mening en inzichten.
Momenteel heb ik een Asus Transformer TF300 tablet met Android 4.4, daarnaast een Asus N53SV-SZ016V, deze heb ik 3 jaar en heeft als upgrades een 120GB SSD en 8GB RAM (6GB standaard), de originele HDD zit in een caddy in de optical bay.
De Transformer gebruik ik in hoofdzaak als portable voor informatieconsumptie, tevens neem ik deze ook wel eens mee op reis.
De N53 is het werkpaard en gebruik ik voor mail, administratie, iTunes (120GB+ collectie) Photoshop, Siemens LOGO!soft en Garmin Basecamp. Hoofdzakelijk Garmin Basecamp(en LOGO!) vormt de beslisfactor om naar iets nieuws te kijken. Ik ben "nogal" een GPS freak en probeer elk tochtje buitenshuis met GPS te ondersteunen, vakantie is meestal wandelen in Oostenrijk en daar komt het probleem. Tijdens vakantie sjouw ik zowel laptop als tablet mee. De N53 gebruik ik eigenlijk alleen maar om wandeltochten uit te zetten, aangezien Garmin Basecamp alleen in Windows of Mac uitvoering bestaat, mobiele toepassingen bestaan hier niet voor.
Ook bij Mountainbike toertochten in de Ardennen neem ik de laptop in de auto mee. En dat is altijd a pain in the ass, want zwaar/groot. Gaat wel altijd met de auto maar moet tegenwoordig toch makkelijker kunnen imho. Eigenlijk heb ik alleen een Basecamp versie voor Android nodig maar daar begint Garmin niet aan, diverse mensen hebben hier al om gesmeekt bij Garmin USA, steeds negatief antwoord.

Enfin, budget: €1000,- / €1500,- met wens om de machine zowel als laptop en als tablet te gebruiken. De Transformer en N53 gaan hierna in de verkoop, dus budget is hiermee vrij ruim.
Gewicht: max 2 kilo
OS: Windows 8.1 Pro, omschakelen naar Android is leuk maar geen hoofdzaak

Ik kijk al naar de volgende machines:
Lenovo Yoga 2 Pro toffe specs, maar duur en niet echt handig als tablet vanwege gewicht en grootte
Dell XPS 12 toffe specs maar duur en zou onhandig in gebruik zijn, heb ook ergens een hele slechte review gelezen
Sony Vaio SVF13 Toffe specs, goede prijs meer slechts 128GB SSD (moet nog uitzoeken of ik die kan upgraden)
Asus Taichi 13 minder qua processor en RAM
Asus Transformer Book TX300 Alles OK, maar slechts 4GB RAM en niet uit te breiden. Windows leunt toch vaak op RAM en dat wil ik liefst zo groot mogelijk hebben. Met 8GB RAM was dit de winnaar

Echte voorkeur voor een specifiek merk heb ik niet, al heb ik iets meer zin in Sony of Asus. HP vind ik nu niet de meest mooie systemen (het mag ook een beetje oog hebben, nietwaar) en Dell heeft me al eens in de steek gelaten, al zou ik zo een Dell kopen als de ideale match erbij zat.

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 18:44
Je geeft aan dat je niet onmiddellijk naar een HP kijkt, maar in jouw geval lijkt me de HP Spectre 13 x2 wel een goede optie. Ben er zelf ook naar het kijken :)

• Ramon 73
wiemelen schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:03:
Je geeft aan dat je niet onmiddellijk naar een HP kijkt, maar in jouw geval lijkt me de HP Spectre 13 x2 wel een goede optie. Ben er zelf ook naar het kijken :)
De Spectre 13 x2 is een gewone ultrabook, zonder tabletmodus. Scherm is wel touch, maar kun je niet omklappen, draaien of losmaken. Ik wil in deze volgende aanschaf gewoon 2-in-1 hebben, zowel tablet als laptop. Hoofdzakelijke redenen: minder gesjouw, nooit moeten kiezen tussen het een of het ander, kan ik de 2 huidige machines verkopen (budget).

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 18:44
De Spectre 13 x2 is een gewone ultrabook, zonder tabletmodus.
Toch wel, moet je maar eens goed kijken naar deze HP.
Je kan het scherm loskoppelen van het toetsenbord zodat je ook een (welliswaar 13 inch) tablet hebt.
http://www.youtube.com/watch?v=PW9_oHVcT4Y
Op 1:04 zie je hoe makkelijk je het scherm kan loskoppelen.

• Ramon 73
Oké, tablet kan dus inderdaad wel, wist ik niet.
Jammer genoeg is de Spectre 13 x2 maar in 2 smaken te koop volgens de site van HP. Of met 4GB RAM of met 8GB RAM, prijsverschil is goed €80,-. Dan rust de basis op een i5 processor en dat wil ik liever niet.

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Heb je al een Microsoft Surface Pro 2/3 overwogen?

• Ramon 73
Surface 2 is er alleen met i5, maar de 3 heeft inderdaad alle gewenste specs. Goeie tip, thanks!
Nu nog even wachten tot de 3 op de markt Is.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
Een aardig negatieve review van onze vriend Linus van Linustechtips YouTube: Microsoft Surface Pro 3

ookal lijkt het mij echt een geweldige oplossing tussen een laptop en tablet. (als de link niet werkt even m. Weghalen.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Er komt ook een yoga 2 pro met i7 en 256GB SSD op korte termijn voor 1399,-

Dat scheelt nogal in prijs en dan valt ie binnen je budget.

• Ramon 73
Die minpunten van Linus vind ik geen échte dealbreakers, maar op een machine van €1600,- wil je geen compromissen. Kom op, een groot deel van mijn collega's rijdt in auto's die minder waard zijn.....daar kopen wij (ik) een laptop voor die op 3-4jaar truely outdated is.

De Transfomer book T300 is wel in 256GB SSD uitvoering te koop in de VS, via ebay. Kost €1052,-. Waar moet ik op rekenen met verzend- en invoerkosten? Ik ga er even niet van uit dat ik geluk heb met invoeren, maar dat er gewoon keihard afgetikt moet worden. Wat met garantie overigens? Nooit nodig gehad op een laptop, maar laat dit nu eens de eerste keer worden, wat dan?
Pagina: 1