Probleem overgang Online naar XS4all

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 18:28
Ik ben sinds gisteren over van Alles in 1 van online naar Alles in 1 van XS4ALL Smart (DSL)... Nu wilde ik gisteren alles omleggen (aangezien online.nl eruit was), alleen nu krijg ik continue geen verbinding. Vond ik raar omdat ik alles precies zo aangesloten had zoals bij Online. Dus maar eens XS4ALL bellen na eerst uitgelegd te hebben dat ik heus wel verstand heb van het aanleggen van een internetverbinding en we alles samen zijn doorgelopen, kwam hij tot de conclusie dat er misschien iets mis was met switch tussen Online en XS4ALL. Dus een case aangemaakt bij KPN en ik zou op de hoogte gehouden worden, nu net nog maar eens gebeld en inderdaad ligt het aan KPN. De persoon in kwestie wist mij wel te melden dat het maar om 1 particulier ging (ik dus) en KPN er pas maandag weer mee verder gaat en dat hij niet weet wanneer het opgelost wordt...Terwijl er gisteren nog werd gezegd dat KPN het hele weekend doorwerkt aan storingen.. Nu zit ik in te twijfelen gaat dit binnen afzienbare tijd opgelost worden? Of kan dit een langdurig proces worden? Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
waarschijnlijk hebben ze een ticket aangemaakt bij kpn, Aangezien storingen voor particulier alleen op zaterdag wordt gedaan (en die zal wel vol hebben gezeten qua planning/manuren) zetten ze die door naar de volgende werkdag

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Maar als een ticket in het weekend wordt aangemaakt, dan wordt dat maandag pas opgepakt. Dan is de actie van de monteur toch dinsdag?

XS4ALL heeft bij migraties toch de optie voor de USB stick in de Fritzbox? Dan ben je geen dag offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
@Trommelrem, die optie is mij niet aangeboden, dat zou een oplossing kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Omdat je die optie zelf moet kiezen. Niet iedere verkoper heeft verkoopskills ;)

Binnen een dag online
Hebt u momenteel geen internet, maar heeft u dat wel direct nodig? Voor eenmalig € 65,- zorgen wij dat u binnen 1 dag online bent. U gebruikt dan Mobiel Internet totdat we uw nieuwe internetverbinding hebben opgeleverd.

Binnen 1 werkdag komt onze monteur Mobiel Internet voor u installeren. U gebruikt dan Mobiel Internet, totdat uw nieuwe internetverbinding werkt.
Let op: U kunt deze snel geleverde service niet annuleren. De eenmalige kosten (€ 65,00) worden in rekening gebracht.
De betreffende USB modem gaat dan direct in je Fritzbox. Let op, je hebt dan geen vast IP adres. Maar volgens mij heb je wel de vrijheid van een volle internetverbinding, zoals XS4ALL dat als enige voor particulieren heeft (SMTP, etc).

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 12-07-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
Ja maar ik ga die 65 euro niet betalen.. Aangezien ik oorspronkelijk gewoon op 11-07 aangesloten zou worden, en dat is hun niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Dat is een keuze.

XS4ALL heeft deze dienst juist in het leven geroepen omdat dergelijke aansluitdata altijd best-effort zijn. Eigenlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat een migratie of aansluiting van DSL goed gaat, tenzij ik een monteur laat komen om de aderparen te nummeren. Ook dat is een keuze. Ik kies er meestal voor om eerst KPN te laten komen, tenzij de klant dat niet wil. Maar ook dat is weer een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
Ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat een DSL aansluiting verkeerd gaat. Daarnaast heeft XS4ALL gewoon zelf de datum bepaald niet ik. Als tweede is het niet mis gegaan bij mij thuis maar waarschijnlijk ergens bij de centrale.

Maar om in jou redenering door te gaan mag XS4ALL gewoon bepalen wanneer ik internet krijg maar betalen mag ik wel vanaf 11-06 (dat is dus wel goed gegaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Je lijn is er al, alleen die zit op een ander aderpaar. Check anders je aderparen even. Ik kan zo opzoeken hoe vaak het bij mij mis gaat, maar ik denk dat het op 250 keer zonder KPN label-monteur in ieder geval 150 keer mis gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 12-07-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
Hoe weet je dat mijn lijn op het verkeerde aderpaar zit? Aangezien iemand anders van XS4ALL zei dat dit niet het probleem is.

Mijn israpunt heeft 2 aderparen alleen uit een (a) komt een draad, zou alles kunnen switchen naar (b) als dat de oplossing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Je moet even alle aderparen af gaan van dit kastje:
Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/97932_89_ISRA_20_lijnen_B_small_1_1.jpg

Als ze niet op een van deze aderparen zitten, dan kan het ook zijn dat je internet is opgeleverd bij iemand anders, of dat het in de centrale verkeerd is opgeleverd. Hoe dan ook, een nummering door de monteur voorkomt dat soort problemen. In 99% van de gevallen is je aansluiting gewoon op een ander aderpaar opgeleverd, of heeft KPN tijdens de migratie je aderpaar verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Grote kans dat TS een particuliere klant is en geen bedrijfs IS/RA met LSA-klemmen heeft. Je zou even het tweede aderpaar kunnen proberen, maar als XS4ALL daar verder niets over heeft gezegd is de kans klein dat ze het op het tweede aderpaar hebben geleverd. Het lijkt erop dat er een foutje is gemaakt bij het trekken van een kruisdraad, of dat deze is vergeten. Hoe dan ook, dit is een klusje voor KPN. Even afwachten tot maandag dus, het is niet anders.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1