• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 20:24
Beste alle,
Ik weet niet of dit de juiste categorie is voor mijn vraag, de moderators kunnen dit in een paar klikken verplaatsen.

Betreft: TV op je laptop/Desktop mogelijk?

Mijn vraag is als volgt.

Een jaar of 10 geleden denk ik u al weer heeft mijn buurman tv op zijn desktop geïnstalleerd.
Hij zei dat die een aparte kaart in zijn pc moest stoppen waarna hij blijkbaar de kabel die normaal naar je tv gaat nu dus in je PC/laptop gaat.

Nu vroeg ik mijn af of dit echt zo is? en of dit alsnog mogelijk is (bestaat dit nog)
En zo ja hoe heet zo'n kaart en kan dit ook op een laptop geinstaleerd worden.

IVM vakanties is dit heel handig als je dit gewoon op je laptop aan kan sluiten en bam daar tv op hebt...
Zoals de landelijke kanalen die daar beschikbaar zijn...

Groet,

theduke1989

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 12-07-2014 13:42 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Ja, dat bestaat, en dat heet simpelweg een 'tv-kaart' :) Voor laptops zal het lastig worden, slots waar zo'n tv-kaart in gaan zitten tegenwoordig weinig meer op laptops. In PC gaat 'ie gewoon in een PCI-slot.

Maar streamen via internet is denk ik een stuk makkelijker, maar dan moet je een tv-provider/pakket hebben die dat aanbiedt.

The devil is in the details.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er bestaan ook speciale TV-usb-sticks voor in je laptop. Zie bijv. hier bij Conrad.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon een TV kaart aanschaffen, eventueel met CI module:
http://tweakers.net/categorie/66/tv-kaarten/producten/

Ik heb geen ervaring met DVB-T (draadloze) ontvangers zoals Jorgen aanraad.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• theduke1989
Bedankt voor de informatie, het is dus niet te doen op laptops (wel met zo'n usb-tv stick)
Echter werkt dat een beetje, heb je daar nog speciale kosten aan of wat dan ook ?
Qua ontvangst moet je het echt buiten hebben of ???

werkt zo'n ding op je normale LED/LCD scherm? wanneer je het inplugt in je TV kan je dan meteen gebruiken, of moet je eerst wat ervoor doen ...

[ Voor 24% gewijzigd door theduke1989 op 12-07-2014 19:47 ]

• Hahn
Zo'n USB-stick werkt niet op je tv, maar dat heeft ook geen zin, want je tv hééft al een tuner erin zitten.

Maar je hebt al tv via de kabel toch? Dan moet je sowieso niet naar zo'n USB-stick/DVB-T-tuner gaan kijken, want die gaan via de ether en niet via de kabel.

• theduke1989
Ja klopt, ik heb het meer over op vakantie, dus dan zou zo'n usb-tv stick alleen handig zijn op een Laptop?

• Hahn
Het zou alleen werken op een laptop/computer ja. Zonder abonnement heb je dan alleen de gratis zenders (Nederland 1 t/m 3 en nog wat regionale dingen, mits je in Nederland op vakantie bent).

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deze kaartjes zijn gewoon te koop ja. Overigens blijtk uit je topicstart vrij weinig vooronderzoek. Aangezien je al 6 jaar hier op het forum zit, ben je inmiddels wel bekend met de eisen voor een puike topcistart waarin we wat meer kunnen teruglezen.

Deze zet ik dus op slot. Mocht je het opneiuw willen proberen, geef dan wat onderzoek aan en evt. wat kaarten die je al gevonden hebt. Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.