Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadviesvragen Dell laptop

Pagina: 1
Acties:

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51
[mbr]Afgesplitst van [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2[/]

Ik zit ook te hengelen met een Inspiron 15 3000, de prijs spreekt mij erg aan. Ik heb een AMD Phenom X2 als vaste PC maar vind het irritant dat ik dan plaatsgebonden ben. Vandaar dat ik voor erbij zo'n Dell wil gaan aanschaffen.

Kan het €379 model met de meeste huis-tuin- en keuken taken een beetje mee komen en is het ook iets wat na 4-5 jaar nog goed werkt? Windows 7 zal er wel niet op kunnen denk ik?

Ik heb op dit moment een Dell Studio 1537 voor herinstallatie hier staan en vind dit een erg fijn toestel en ook vlot genoeg, terwijl deze in 2009 is gekocht (Intel C2D T6400 met 3GB RAM). Zal de Inspiron 15 3000 vergelijkbaar, of zelfs beter, presteren?

Sorry voor deze vraag in dit topic, maar ik weet niet waar ik deze Dell-specifieke vraag anders kwijt kan. Dank jullie wel!

Edit: Ik zie dat de moderator een apart topic heeft geopend. Dank je wel!

In het kader daarvan kan ik wellicht ook mijn wensenlijstje op gaan schrijven en wat ik van een laptop verwacht.

Ik heb welliswaar een desktop maar dit is een oude stroomvretende bak die bovendien veel warmte produceert en ook veel lawaai maakt. Persoonlijk ben ik niet zo heel erg weg van notebooks als vaste PC (Waarom weet ik niet) maar specifiek deze Inspiron heeft mij wel aan het denken gezet. Bovendien heb ik nu bovenstaande Studio hier staan en dat is op zich wel een heel fijn ding.

Een laptop staat voor mij hetzelfde als mobiel zijn, dus de accuduur moet wel behoorlijk zijn (>6 uur bij browsen, Word, E-mail, geen Youtube). Verder moet het toestel lang mee gaan, zeker 5 jaar of langer. Daar heb ik bij Dell vaak wel vertrouwen in in verband met de goede bouwkwaliteit.

Wat vinden jullie van de Inspiron i3? Wat vinden jullie van het gebruik van een touchscreen in combinatie met dit toestel? Is dit een notebook die ook voor langere tijd en licht gebruik een aanrader is?

Alvast bedankt.

[ Voor 43% gewijzigd door Jassy op 12-07-2014 13:10 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:56
Core 2 duo doet 2000 punten in passmark, de Dell met de 4030u doet 2800 punten. Is dus bijna de helft sneller dan de oude. Grafisch ook een upgrade, dus dat doet het browsen en dagelijks gebruik ook goed. Dat zal ook nog hetzelfde presteren over 4 jaar, vooral als je er een goedkope ssd inzet zoals een mx100 van crucial. Ook voordeel zal zijn de batterijduur, want het is er allemaal lekker zuinig op geworden in die paar jaar :) Voor dagelijks gebruik Is het prima te noemen.

al met al zou je wel kunnen zeggen dat de nieuwe Dell beter presteert, al zal je voor de bouwkwaliteit even moeten kijken. Maar in principe krijg je de apparatuur niet meer kapot, en voor het geld is het okee.

Touch is leuk, vooral met Windows 8. Ik heb het niet op mijn eigen Inspiron, maar wel op mijn Surface Pro, en moet zeggen dat ik het op een tablet meer nut vind hebben. Al zou het wel fijn om zo nu en dan iets te kunnen doen op het scherm (maar dat ben ik dan ook van de tablet gewend). Het is dus persoonlijk op een laptop, maar met Windows 8 werkt het super :)

Garantie bij Dell is ook prima, ik heb zelf 4 jaar Next day in home service en dat is heerlijk. Als ik het zo zie kan je 2,3 of 4 jaar service bijkopen voor 70,120 of 160 euro. Eventueel dus het overwegen waard, standaard heb je 1 jaar standaard 'service' erbij bij Dell, maar dan weet je wel dat je minimaal 4 jaar goed zit.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
MusicAddict schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:41:
Garantie bij Dell is ook prima, ik heb zelf 4 jaar Next day in home service en dat is heerlijk.
Heb je daar ook al gebruik van gemaakt?
Als ik alle verhalen mag geloven, valt die service best wel tegen.

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 01:16
even off topic...maar wel een aanvulling op bovenstaand antwoord.

Wettelijk heb je als consument op alle nieuwe aankopen binnen de EU 2 jr garantie ...dus ook bij Dell.

(tot 6 mnd na aankoop ligt de bewijslast bij de leverancier...daarna moet jij aantonen dat jij het apparaat normaal hebt gebruikt en toch defect is geraakt)

[ Voor 58% gewijzigd door passie2010 op 13-07-2014 13:27 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51
Dank jullie wel voor jullie reacties. Een SSD zal direct na aanschaf worden geplaatst (Samsung 840 256GB). Ik blijf het voor het geld een hele interessante deal vinden, en zeker met een SSD moet dit systeem jaren mee gaan. Bedankt voor jullie advies!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:56
wappiewappie schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:09:
[...]

Heb je daar ook al gebruik van gemaakt?
Als ik alle verhalen mag geloven, valt die service best wel tegen.
Ja twee keer gebruik van gemaakt, beiden leren de volgende dag een monteur in huis. Als je er de dag vrij voor kan maken (of ze gewoon naar je werkadres laten sturen) Is het een prima service. Enige wat niet ideaal is is dat ze geen tijd indicatie geven, al belt de monteur vaak wel wanneer hij zijn planning heeft gemaakt. Maar ach, ik klaag niet als ik de laptop niet weken kwijt ben voor iets simpels, daarnaast Is het wereldwijde service. (studeer in Duitsland, was voor mij ideaal)

Ja de wettelijke garantie ligt op 2 jaar, bij Dell koop je dat geklaag af en betaal je voor de snelle service. Bij 3 en 4 jaar al helamaal, want dat zit niet standaard in de garantie natuurlij :P
Pagina: 1