Philips 42pfl5604h/12 & interactieve TV Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Op de slaapkamer heb ik het oude bakbeestje staan: een philips 42pfl5604h/12. Vanochtend ook daar maar eens digitale tv op aangesloten via een smartcard en zo'n adapter. Digitale TV ontvang ik nu wel, dat is het probleem niet. Het instellen van interactieve TV gaat echter niet. De afstandsbediening heeft "de rode knop" en ik heb ingesteld dat hij door daar op te drukken het interactieve menu moet openen, maar hij opent dat menu gewoon niet.

Ziggo kan me niet verder helpen, want ongecertificeerde televisie. Leuk, maar als digitale TV werkt zou je denken dat interactieve TV ook wel aan de praat gekregen kan worden. Weet iemand hoe dat in zijn werk zou moeten gaan?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:02

Fiber

Beaches are for storming.

Grote kans dat je tv dat gewoon niet aan kan. Scoor gewoon een Ziggo decoder op Marktplaats of zo en steek daar je smartcard in...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ja dat zou je denken, maar de "rode knop" om interactieve televisie aan te roepen is aanwezig op de afstandsbediening en in het menu van de televisie in te stellen. Dus euhm, tsjah, dat impliceert in mijn ogen dat hij er toch mee overweg zou moeten kunnen.

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Gaat niet werken. De televisie is hier inderdaad niet geschikt voor. Tevens, mocht de televisie wel geschikt zijn, dien je alsnog een CI+ module versie 1.3 te hebben.

Alleen nieuwe televisies zijn geschikt voor deze dienst.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Dimens schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:50:
Gaat niet werken. De televisie is hier inderdaad niet geschikt voor. Tevens, mocht de televisie wel geschikt zijn, dien je alsnog een CI+ module versie 1.3 te hebben.

Alleen nieuwe televisies zijn geschikt voor deze dienst.
Ik heb die 1.3, dat is het probleem niet :). Ik snap dat het een oude televisie is, maar het zit me wel dwars dat het lijkt alsof het zou moeten werken omdat de tv beschikt over de "rode knop" en in het menu van de televisie de mogelijkheid zit om interactieve tv aan die knop te koppelen. Hoezo lijkt alles aan de tv het te ondersteunen terwijl hij geen ondersteuning heeft?

• Dimens
Obiter dictum schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:30:
[...]

Ik heb die 1.3, dat is het probleem niet :). Ik snap dat het een oude televisie is, maar het zit me wel dwars dat het lijkt alsof het zou moeten werken omdat de tv beschikt over de "rode knop" en in het menu van de televisie de mogelijkheid zit om interactieve tv aan die knop te koppelen. Hoezo lijkt alles aan de tv het te ondersteunen terwijl hij geen ondersteuning heeft?
Waarschijnlijk bedoel je met "de rode knop" de ronde knop opnameknop? Of bedoel je hiermee de rode knop naast de groene, gele en blauwe? In het geval van dat laatste ben ik wel heel benieuwd wat jij dan exact hebt ingesteld en waar.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ik bedoel de ronde rode opnameknop :).

Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/92/2356/41c2/972e/b70eb161bf2f/l.jpg

Die in het midden dus. In het tv menu zit vervolgens de instelling om die knop toe te wijzen aan interactieve televisie, maar dat eenmaal gedaan gebeurt er gewoon niets als je de knop indrukt.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:38

Twazerty

AVCHDCoder developer

Op mijn OpenPLI ontvanger moet ik niet de opnameknop hebben maar de rode knop. Volgens mij is de enige definitie van de rode knop dan ook niet de opname knop maar de kleurknop naast de groene knop.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Dimens
Obiter dictum schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:47:
Ik bedoel de ronde rode opnameknop :).

[afbeelding]

Die in het midden dus. In het tv menu zit vervolgens de instelling om die knop toe te wijzen aan interactieve televisie, maar dat eenmaal gedaan gebeurt er gewoon niets als je de knop indrukt.
Die knop, en een aantal anderen, zijn enkel bedoeld voor gebruik van HDMI-CEC. Die werken dus niet op je eigen televisie, waar ook geen interactieve televisie op zit, maar op toestellen die verbonden zijn met HDMI en CEC ondersteuningen hebben.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Dimens schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:58:
Die knop, en een aantal anderen, zijn enkel bedoeld voor gebruik van HDMI-CEC. Die werken dus niet op je eigen televisie, waar ook geen interactieve televisie op zit, maar op toestellen die verbonden zijn met HDMI en CEC ondersteuningen hebben.
Ah, duidelijk :). Had wel wat duidelijker omschreven mogen worden, maar fijn dat ik in elk geval interactieve tv op die tv kan afschrijven :). Thanks!

Pagina: 1