Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

10/100 switch, 50mbps upc- maar 10bmps down?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal met mijn switch Maar 10mbps download. Ik haal daarnaast wel de volle 5mbps upload.

Kan dit liggen aan de switch?

Vanwege appartement midden in de stad (apeldoorn), komt vanaf de modem in de meterkast ongeveer 30/40 meter cat5e kabel naar mijn kamer toe, en daar zit de switch.

// Ik kan niet testen met de kabel direct naar de pc, want de pc herkent de kabel niet goed, op de een of andere manier.

Moet ik genoegen nemen met 1MB/s of kan ik met een gbitswitch toch hogere down snelheden halen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien iets meer specs geven. Die kabel die je hebt, heb je die al eens vervangen? Wat voor netwerapparatuur gebruik je? Als je een brakke NIC hebt dan is de kans groot dat je snelheden inkakken.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:23

Fiber

Beaches are for storming.

Probeer eens een andere switch...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Net aangelegde cat5e, standaard modem van UPC. Voorderest is het mijn laptop die m niet goed pakt. Ik zal zo eens kijken met een kabel direct naar de modem, of dat uitmaakt. Dan word het wss een gbit switch oid

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08
Kabel zelf gemonteerd? Zo ja, prik maar een andere kabel in je kabelmodem, ff met de laptop ernaast gaan staan

Verwijderd

Topicstarter
Andere switch gepakt, 100mbs switch, nog steeds een DL van 10mb/s flat. Dus hij word nog steeds ergens gebottlenecked. Korte kabel vanaf modem direct in lappie werkt wel door op 40/50 mpbs, maar ik ga niet in het trappenhuis zitten werken en gamen... :P

Kan een cat5e kabel van +-50m dit veroorzaken? licht het aan de stekkers? helllup!

Probleem met kabel zou wel vrij vervelend zijn, aangezien ik 2/3 ben beziggeweest om deze door plafonds, kabelgoten en muren te trekken samen met de oude heer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 10:48 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:46:
Andere switch gepakt, 100mbs switch, nog steeds een DL van 10mb/s flat. Dus hij word nog steeds ergens gebottlenecked. Korte kabel vanaf modem direct in lappie werkt wel door op 40/50 mpbs, maar ik ga niet in het trappenhuis zitten werken en gamen... :P

Kan een cat5e kabel van +-50m dit veroorzaken? licht het aan de stekkers? helllup!

Probleem met kabel zou wel vrij vervelend zijn, aangezien ik 2/3 ben beziggeweest om deze door plafonds, kabelgoten en muren te trekken samen met de oude heer.
Kan, misschien heb je ergens een kabelbreuk of verstoring, of je hebt het niet helemaal lekker geknepen :) Ik zou als eerst de stekkers er opnieuw op knijpen en kijken of je verbetering ziet, daarna eventueel delen van de kabel vervangen (dus op de helft doorknippen, stekkers erop zetten en kijken of je nu vanaf het modem na 25m wel 50Mbit/s haalt) :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Kan, misschien heb je ergens een kabelbreuk of verstoring, of je hebt het niet helemaal lekker geknepen :) Ik zou als eerst de stekkers er opnieuw op knijpen en kijken of je verbetering ziet, daarna eventueel delen van de kabel vervangen (dus op de helft doorknippen, stekkers erop zetten en kijken of je nu vanaf het modem na 25m wel 50Mbit/s haalt) :)
Tja, stekkers vervangen was idd de volgende stap, maar dat doorknippen op de helft heeft niet zo veel zin? Dan moet ik alsnog daarna een nieuwe aanleggen omdat ik de helft mis? :?
Is er verschil in stekker qualiteit?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:44

Kraz

Saving the world

Wat geeft je laptop aan wat voor verbinding je hebt?
10Mbit of 100Mbit?

Verwijderd

Topicstarter
kraz247 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:01:
Wat geeft je laptop aan wat voor verbinding je hebt?
10Mbit of 100Mbit?
Nog niet naar gekeken, zit nou ergens anders, dus zal vanavond even kijken. Waar staat dit precies in w8.1? gewoon bij netwerk centrum?

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Heb je de aders 1:1 aangesloten of heb je de juiste layout gebruikt. Zie: http://ruwebit.net/article/33

edit antwoord op hieronder

Er moet geen cross in zitten, maar de aanslutuingen van pin 3/6 4/5 is misschien niet zo als iedereen verwacht. Als je 3/4 5/6 gecombineerd aansluit krijg je overspraak/storing in de kabel.

Als je in de stekker kijkt kun je wel zien of ze aangesloten zijn zo als in de plaatjes getoond wordt.

[ Voor 64% gewijzigd door Rieverst op 17-07-2014 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rieverst schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:04:
Heb je de aders 1:1 aangesloten of heb je de juiste layout gebruikt. Zie: http://ruwebit.net/article/33
Kan ik helaas niet op antwoorden, is door de vader gedaan, ik weet iig iets over dat ze gekruisd zijn?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:22

InFamous

excommunicado

Je zegt
Ik kan niet testen met de kabel direct naar de pc, want de pc herkent de kabel niet goed, op de een of andere manier.
Grote kans dat de stekkers niet goed geknepen zijn, gebruik een kabeltester om dit uit te sluiten.

Formerly known as Ragdoll

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Kan ik helaas niet op antwoorden, is door de vader gedaan, ik weet iig iets over dat ze gekruisd zijn?
Tuurlijk kun je daar op antwoorden. Kijk naar de aders zoals ze in de stekker zitten...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:34:
[...]

Tuurlijk kun je daar op antwoorden. Kijk naar de aders zoals ze in de stekker zitten...
Oke, ik kan er nu niet op antwoorden, aangezien ik niet thuis ben! Ik zal wel even kijken vanavond, net als dat ik even ga kijken wat mijn laptop zegt over de verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Fototje van de kabel: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IPzAqkEl.jpg

En de andere kant zit in dezelfde volgorde.

En mijn netwerk snelheid die mn laptop weergeeft is 100mbps, maar dit is dus met een switch+kabeltje er tussen.

Netwerk ziet er nu zo uit:

AOP van upc -> coax splitter -> UPC modem -> +-50m cat5e FTP 100mhz kabel -> 100mbps switch -> cat5e patch kabel -> laptop.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: HET IS OPGELOST. BEGIN MAAR VAST MET LACHEN.

het lag dus gewoon aan de kabel tussen de switch en de laptop. Excuses voor het ongemak, en bedankt voor het geduld.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
De kabel op de foto is iig verkeerd geknepen. Van links nr rechts zou moeten zijn:
or/wi-or-gr/w-bl-bl/wi-gr-br/wi-br
Kan goed zijn dat je hier 100mb op haalt maar 1gb zal wel lastig worden.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Dus was het nu deze kabel? Knijp hem sowieso even opnieuw, anders vraag je je een jaar later af waarom je geen gigabit haalt...

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:23:
Dus was het nu deze kabel? Knijp hem sowieso even opnieuw, anders vraag je je een jaar later af waarom je geen gigabit haalt...
Dat zal ik zeker doen, maar haal nu mn 50 mbps gellukig wel, door de kabel tussen switch en lappie te vervangen :P Waarschijnlijk vanwege vekeerde aansluiting ook de reden dat mn laptop m niet herkent.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Klinkt eerder als een switch die in autoneg staat en op 100Mbit h/duplex ging staan.
Misschien nog wel leuk om na te gaan (vaak te zien op lampjes van je switch danwel modem).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1