Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer gaat weer aan na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik zit met een vreemd probleem met mijn PC. Als ik sinds gisteren mijn PC uitzet, dan gaat deze in eerste instantie gewoon uit, maar na ongeveer 4 seconden gaat de computer vanzelf weer aan. Dit gebeurt wanneer ik mijn computer via het Windows startmenu uitschakel, maar ook wanneer ik de power knop aan de voorkant van de PC gebruik. Het probleem doet zich echter niet voor wanneer ik de power knop voor 5 seconden ingedrukt houd, en wanneer ik de stroom van de computer afhaal (dan blijft de computer uit wanneer de stroomkabel weer verbonden is).

Het begon allemaal gistermiddag toen ik mijn PC had aangezet: in eerste instantie waren alle BIOS instellingen gereset naar de standaard waarden. Hierdoor dacht ik dat de BIOS batterij bijna leeg was, maar het vervangen van de batterij heeft geen effect.

Het gaat om een computer uit 2009 met een Asus P6T Deluxe in combinatie met een Intel Core i7 920, 6GB DDR3 geheugen en een AMD R9 270X 2GB. Alles draait op stock snelheden. De kast is een Antec Sonata III met bijbehorende Antec Earthwatts 500W voeding.

Ik heb uiteraard al een hoop geprobeerd, waaronder het volgende:
- alle instellingen met betrekking tot wake on functies in het BIOS staan op disabled.
- moederbord heeft volgens mij geen bolle elco's en/of andere beschadigingen.
- Stroomkabels maken geen kortsluiting met elkaar of raken het moederbord.
- BIOS is geflashed naar laatste versie
- CMOS reset leverde niets op...
- BIOS batterij is vervangen.
- Ander (geaard) stopcontact geprobeerd.
- Alle componenten losgehaald, behalve 1 harde schijf en videokaart.

Ik ben op dit moment ten einde raad, weet iemand misschien wat er aan de hand is en hoe ik dit probleem kan oplossen? :'(

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ook al je PSU eens vervangen? Als die niet helemaal lekker meer is kan het natuurlijk zijn dat die je systeem weer aanzet (bijv omdat hij denkt dat er een PSonsignaal binnenkomt).

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Bedankt voor de tip, dat heb ik inderdaad nog niet gedaan, maar dat zal mijn volgende stap worden. Ik ga de voedingen van 2 computers even verwisselen.

Maar kan de voeding er ook voor zorgen dat de BIOS instellingen ineens allemaal gereset zijn?

UPDATE: voedingen verwisseld, en nu doet het probleem zich niet voor. Het vreemde is dat het terugplaatsen van de originele voeding ook geen problemen meer geeft?

De BIOS instellingen waren wel opnieuw gereset, maar het opnieuw opstarten is tot nu toe niet meer teruggekomen. Ik denk dat er toch iets op het moederbord kortsluiting maakte. |:(

In ieder geval bedankt voor de tip! :)

[ Voor 44% gewijzigd door Ganondorf_875 op 12-07-2014 12:45 ]

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...