game Pc samenstellen (geen wens tot overklokken)

Pagina: 1
Acties:

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:26

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een

Ik wil graag een game pc samen stellen maar ik ben niet van plan om mij te gaan wagen aan het overklokken

Budget

Ik wil ongeveer 800 euro uitgeven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik wil graag dat alles er een beetje mooi bij elkaar uit ziet dus ik zat zelf te denken aan een H97 gaming 3 moederbord met een msi gaming videokaart erbij (GTX770 of r9-280

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik wil het systeem voor algemene zaken als mail, office en muziek/films alsmede als game systeem gebruiken, games als battlefield 4, rts spellen en in de toekomst misschien the witcher 3 mocht deel 1 en 2 mij bevallen, overklokken interesseert mij niet vandaar ook de keuze voor een h97 en een non k processor ook wil ik gebruik maken van een enkele videokaart Wellicht dat ik ivm wellicht een tegenvaller in het budget er voor ga kiezen om de aanschaf van een videokaart uit te stellen en straks een 800 series videokaart ga aanschaffen. (opvolger gtx770 in ongeveer dezelfde prijsklasse). mijn voorkeur gaat uit naar een nvidea kaart omdat ik vernomen heb dat deze stiller, zuiniger en stabieler zijn en ook physix lijkt me best wel tof Als alternatief zag ik op dit moment dat de Club3d R9 290 RoyalAce net iets meer als 300 euro kost wat volgens mij ook een hele goede deal is

graag hoor ik van jullie of mijn lijst met componenten een goede keus is.

Zelf beschik al over een WD BLACK 1tb, Gelid Solutions Tranquilo Rev.2 cooler en een samsung 830 SSD 256 GB

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 179,90€ 179,90
1MSI H97 GAMING 3€ 95,95€ 95,95
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,85€ 272,85
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 88,95€ 88,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,-€ 72,-
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 92,85€ 92,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 802,50

bij voorbaat dank _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Tweakriez op 12-07-2014 12:19 . Reden: spelfouten, toevoeging componenten in bezit ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Het lijstje dat je zelf hebt gemaakt, is erg goed.
Maar je moet wel echt goed nadenken of je echt niet wilt overklokken, en dit is al een redelijk duur Mobo, je hebt voor het zelfde geld ook een Z97, en wat dat betreft is het gratis performance!
Ik dacht ook niet dat ik ging OC'en maar wil het nu toch doen, en dat gaat niet met een 4430....

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Het enige wat ik evt mezelf zie doen is dmv een programma als afterburner de videokaart wat beter te laten presteren, voor de rest denk ik dat ik gewoon erg tevreden zal zijn zonder te overklokken aangezien ik geen die-hard gamer ben. Tot voor kort deed ik het met een 3e gen i5 laptop met een amd 7650m waar ik in principe best content mee was. Daarnaast ben ik al blij als ik even de tijd zal vinden om een spelletje te spelen oid ivm kids en en vrouw die mijn aandacht verdient :)

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-03 23:23
Voeding is misschien wat overkill voor deze setup, je zou naar een voeding kunnen kijken met wat minder wattage. Dat scheelt weer wat in je budget :)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-03 09:52
Voeding: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

en misschien nog even een processor koeler erbij om te genieten van de stilte van de R4, voor die paar tientjes hoef je het niet weg te laten. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Pataar schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:00:
Voeding: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

en misschien nog even een processor koeler erbij om te genieten van de stilte van de R4, voor die paar tientjes hoef je het niet weg te laten. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
ik dacht eerst idd ook aan de pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt maar ik las hier en daar dat het ivm videokaart evt verstandig zou zijn meer te hebben zeker als er toch een amd in zou komen in de toekomst bv. daarnaast is een gold natuurlijk ook efficienter lijkt me en duurzamer.

een cooler heb ik overigens al: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ;)

is het overigens nog nodig om extra fans in de kast te plaatsen?

Lijkt mij niet ivm de losse koeler? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakriez op 12-07-2014 13:21 ]

Verwijderd

Tweakriez schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:59:
Wellicht dat ik ivm wellicht een tegenvaller in het budget er voor ga kiezen om de aanschaf van een videokaart uit te stellen en straks een 800 series videokaart ga aanschaffen. (opvolger gtx770 in ongeveer dezelfde prijsklasse). mijn voorkeur gaat uit naar een nvidea kaart omdat ik vernomen heb dat deze stiller,
Dat is afhankelijk van de koeler, dat heeft weinig met AMD/nVidia nodig.
zuiniger
Ligt aan de kaart, verschil is sowieso vaak niet groot.
en stabieler
Dat is onzin.
zijn en ook physix lijkt me best wel tof
PhysX van nVidia is in principe wel dood, kan ook nooit een succes worden aangezien nVidia het totaal gesloten houd. Physics zelf kan ook op andere manieren dan de gesloten nVidia standaard PhysX.
Als alternatief zag ik op dit moment dat de Club3d R9 290 RoyalAce net iets meer als 300 euro kost wat volgens mij ook een hele goede deal is
Klopt
Tweakriez schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:15:
[...]

ik dacht eerst idd ook aan de pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt maar ik las hier en daar dat het ivm videokaart evt verstandig zou zijn meer te hebben zeker als er toch een amd in zou komen in de toekomst bv. daarnaast is een gold natuurlijk ook efficienter lijkt me en duurzamer.
650W heb je alleen maar nodig bij twee GPU's in CrossFire of SLi, dus dan kom je uit bij een 1250 euro kostende R9 295X2 of niet eens snellere maar twee keer zo veel kostende Titan Z, aangezien CrossFire of SLi niet (goed) zal werken op jouw moederbord. Denk niet dat je die videokaarten neemt dus heb je ook weinig aan zo'n voeding.

pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt voldoet ook gewoon voor elke single GPU videokaart zonder overklok.
is het overigens nog nodig om extra fans in de kast te plaatsen?
Zitten genoeg casefans in de behuizing.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-03 09:52
Ik zou geen 450 watt aanraden op deze componenten! Je gebruikt deze voeding alleen met mid to low end kaarten. Denk aan de gtx 750(ti) en de r7 260.
Extra fans zijn misschien wel handig. Gewoon nog een extra out take fan aan de achterkant en je zit goed. Overigens is PhysX nog best levend bij Batman en octodad en nog een tal van andere games

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Bedankt voor je nuttige feedback. Ik ga dus mijn voeding baseren op een 550 watt ipv een 650. Verder hoef ik me dus niet dood te staren op nvidia begrijp ik.

Verwijderd

Pataar schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:46:
Ik zou geen 450 watt aanraden op deze componenten!
En waarom dan niet.
Je gebruikt deze voeding alleen met mid to low end kaarten. Denk aan de gtx 750(ti) en de r7 260.
Een GTX 750 Ti neemt max 60W waarom zou je die op een 450W voeding plaatsen. 8)7 En een R7 260 komt op zo'n 80W max uit, dus een 450W voeding daarvoor gebruiken lijkt mij ook extreem overkill. Wat mag de rest van de PC dan wel niet zijn? Twee dik overgeklokte i7's en 10 hardeschijven?
Tweakriez schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:48:
Bedankt voor je nuttige feedback. Ik ga dus mijn voeding baseren op een 550 watt ipv een 650.
Je gaat toch niet dik overklokken met de meest verbruikende single GPU videokaart? Dan heb je niet zo veel aan 550W, ten zei die beter zou zijn dan de 450W maar dat is bij de Seasonic G-series niet het geval, zijn gewoon dezelfde voedingen op de 100W na.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 13:51 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:50:
[...]
En waarom dan niet.
[...]
Een GTX 750 Ti neemt max 60W waarom zou je die op een 450W voeding plaatsen. 8)7 En een R7 260 komt op zo'n 80W max uit, dus een 450W voeding daarvoor gebruiken lijkt mij ook extreem overkill. Wat mag de rest van de PC dan wel niet zijn? Twee dik overgeklokte i7's en 10 hardeschijven?
Dan ga voor zo'n Be Quiet 350 Watter, die zijn ook van goede kwaliteit en absoluut niet duur.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Ik denk dat ik het qua voeding gewoon op safe ga spelen en voor de 550 watt seasonal ga. Just to be safe, dan hou ik iig de optie open om evt in de toekomst voor een zwaardere grafische kaart te gaan, kan geen kwaad lijkt me toch? Voor de rest is er weinig mis met de setup?

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:50:
[...]
En waarom dan niet.
[...]

[...]

Je gaat toch niet dik overklokken met de meest verbruikende single GPU videokaart? Dan heb je niet zo veel aan 550W, ten zei die beter zou zijn dan de 450W maar dat is bij de Seasonic G-series niet het geval, zijn gewoon dezelfde voedingen op de 100W na.
450W is wel wat mager met die royal ace, met een GTX770 kan dat inderdaad met gemak. Omdat club3d de kaart al aardig heeft opgekieteld zal hij toch wel tussen de 250 en 300w verstoken en dan houd je natuurlijk wel genoeg over maar dan zit je wel aardig hoog tegen de limiet aan en dan is het voor de levensduur en ook efficientie toch wel fijner als je iets meer ruimte over hebt en daarom zou ik dan wel een => 500w voeding pakken.

En kijk hier nog even na om het verschil te zien tussen de 290 en 770 http://anandtech.com/bench/GPU14/815 (het is eigenlijk bijna idioot om een 770 te kopen met de lage prijs van de 290)

Review van de club3d kaart: http://www.overclock3d.ne...r9_290_royal_ace_review/1

[ Voor 11% gewijzigd door DarkBlaze op 12-07-2014 14:12 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Ja die club3d 290 royalace leek mij idd ene hele goede deal maar het verbaasde me dat er hier zo weinig reviews en kopers te vinden waren.

Verwijderd

Tweakriez schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:07:
Ik denk dat ik het qua voeding gewoon op safe ga spelen en voor de 550 watt seasonal ga. Just to be safe, dan hou ik iig de optie open om evt in de toekomst voor een zwaardere grafische kaart te gaan, kan geen kwaad lijkt me toch? Voor de rest is er weinig mis met de setup?
DarkBlaze schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:08:
[...]

450W is wel wat mager met die royal ace, met een GTX770 kan dat inderdaad met gemak. Omdat club3d de kaart al aardig heeft opgekieteld zal hij toch wel tussen de 250 en 300w verstoken en dan houd je natuurlijk wel genoeg over maar dan zit je wel aardig hoog tegen de limiet aan en dan is het voor de levensduur en ook efficientie toch wel fijner als je iets meer ruimte over hebt en daarom zou ik dan wel een => 500w voeding pakken.
Safe, rendement en levensduur maakt allemaal geen verschil tussen de 450W en 550W omdat het dus dezelfde voedingen zijn op de 100W na. Voeding zoals deze kan het prima 10 jaar achter elkaar door draaien op vol vermogen en dat gaat je sowieso al onmogelijk lukken met de 450W.

Voor de rest zullen single GPU videokaarten ook niet echt meer dan nu gaan verbruiken, we zitten nu al aan de max met de huidige kaarten.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:21
Je moet de voeding de-raten als je er langer mee wil doen.
Op papier is 450 Watt misschien genoeg, maar na enkele jaren kan de voeding geen stabiele 450 Watt continu meer leveren. Een eventuele upgrade van grafische kaart is dan onmogelijk (hoewel je al aardig hoog in vermogen zit). En wat extra harde schijven geven misschien bootproblemen.
Neem een 650 Watt voeding, dat is prima mogelijk voor minder dan je initiële lijstje.
pricewatch: Corsair CS650M

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 12-07-2014 14:25 ]

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:21:
[...]

[...]

Safe, rendement en levensduur maakt allemaal geen verschil tussen de 450W en 550W omdat het dus dezelfde voedingen zijn op de 100W na. Voeding zoals deze kan het prima 10 jaar achter elkaar door draaien op vol vermogen en dat gaat je sowieso al onmogelijk lukken met de 450W.

Voor de rest zullen single GPU videokaarten ook niet echt meer dan nu gaan verbruiken, we zitten nu al aan de max met de huidige kaarten.
Voor rendement maakt het zeker wel uit, het zal geen gigantisch verschil zijn maar zo rond de 70-80% is een voeding op zijn efficiëntst zie ook hier http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/G550/6.html

Ook is het zo dat als hij op 100% loopt hij warmer wordt, de fan harder gaat draaien en dat zorgt allemaal voor meer slijtage dus het maakt zeker wel uit ondanks dat ze verder inderdaad wel identiek zijn.
jeroen3 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:24:
Op papier is 450 Watt misschien genoeg, maar na enkele jaren kan de voeding geen stabiele 450 Watt continu meer leveren. Een eventuele upgrade van grafische kaart is dan onmogelijk (hoewel je al aardig hoog in vermogen zit). En wat extra harde schijven geven misschien bootproblemen.
Neem een 650 Watt voeding, dat is prima mogelijk voor minder dan je initiële lijstje.
Ook wil je met klem alle corsair voedingen behalve de AX afraden, en ik geloof dat de RM1000 ook nog geen brakke caps heeft de rest allemaal dus wél.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkBlaze op 12-07-2014 14:26 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Maar hij gaat mogelijk wel de GPU overklokken, dus in het geval van een R9 290 lijkt de Seasonic G-Serie 550Watt mij dan toch beter dan de Seasonic G-Serie 450Watt. Verder is die dan meestal iets stiller (al zal dat niet zoveel uitmaken als de R9 290 overklokt wordt).

Persoonlijk zou ik echter eerder gaan voor de Seasonic S12G 550W (niet-modulair) of Cooler Master V550 Semi-Modular (semi-modulair).

[ Voor 5% gewijzigd door Robbedem op 12-07-2014 16:00 ]

• jorisvdelsen
  • Laatst online: 18-01 20:25
DarkBlaze schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:25:
Ook wil je met klem alle corsair voedingen behalve de AX afraden, en ik geloof dat de RM1000 ook nog geen brakke caps heeft de rest allemaal dus wél.
De CX... heeft wel budget componenten, maar geen troep zoals CapXon, daarom wordt se CX430 Builder Bronze ook best vaak aangeraden.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

jeroen3 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:24:
Op papier is 450 Watt misschien genoeg, maar na enkele jaren kan de voeding geen stabiele 450 Watt continu meer leveren.
Absoluut niet waar voor een goede voeding. Dat zou namelijk betekenen dat de componenten nog maar de helft of minder kunnen leveren volgens jouw, dit is extreem veel en slaat gewoon nergens op.

Laten we als voorbeeld de Seasonic G-series 550W nemen.
Dan beginnen we bij de bridge rectifier die is goed voor 10A bij 100 graden, als er een heatsink aan bevestigd zit en dat zit er. 10A bij 115V is 1150W, bij 230V is dat zelfs 2300W, denk je werkelijk dat die over een paar jaar geen 550W meer kan leveren, dat slaat werkelijk nergens op.

De twee 12V mosfets aan de secundaire kant van deze voeding kunnen 100A elk leveren, dat is dus 200A maal 12V is 2400W voor de 12V, is dit dan het onderdeel volgens jouw dat over een paar jaar niks meer kan leveren? Dan is die dus het jaar daarna helemaal aan gort.
Een eventuele upgrade van grafische kaart is dan onmogelijk (hoewel je al aardig hoog in vermogen zit). En wat extra harde schijven geven misschien bootproblemen.
Single GPU videokaarten kunnen en gaan niet meer verbruiken, we zitten al jaren aan de ~300W max. En verder als dit zullen ze ook niet gaan met de huidige technieken.
650W gebruik je voor twee high-end videokaarten en de Corsair CS650M is alleen maar minder als de Seasonic G series 450 of 550W.
DarkBlaze schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Voor rendement maakt het zeker wel uit, het zal geen gigantisch verschil zijn maar zo rond de 70-80% is een voeding op zijn efficiëntst zie ook hier http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/G550/6.html
Dat is zo miniscuul je kunt beter elke dag de PC een seconde eerder uitzetten dat geeft meer winst.
Ook is het zo dat als hij op 100% loopt hij warmer wordt, de fan harder gaat draaien en dat zorgt allemaal voor meer slijtage dus het maakt zeker wel uit ondanks dat ze verder inderdaad wel identiek zijn.
Warmte productie is helemaal afhankelijk van het rendement.
Dan kun je beter helemaal niks meer kopen dus? Als ik trouwens in jouw wenslijstjes en inventaris kijk is bij jouw ook alles minder dan de ene AX die je hebt. :?
jorisvdelsen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:08:
[...]

De CX... heeft wel budget componenten, maar geen troep zoals CapXon, daarom wordt se CX430 Builder Bronze ook best vaak aangeraden.
Weitere Elkos kommen von Nippon-Chemicon, Jun-Fu und CapXon.
http://www.computerbase.d...r-builder-series-cx430/4/

Waarom doet iedereen van die rare uitspraken waarvan ze eigenlijk geen idee hebben waar het over gaat. :?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:26:
[...]
Absoluut niet waar voor een goede voeding. Dat zou namelijk betekenen dat de componenten nog maar de helft of minder kunnen leveren volgens jouw, dit is extreem veel en slaat gewoon nergens op.
Het verouderen van silicon is nihil. Het slijten gebeurt in de elektrolytische condensatoren.
Als je een voeding inderdaad zo goed maakt dat hij geen slijtage heeft na 5 jaar, dan is hij vrij duur want dan zit hij vol met tantalum capacitors.
De helft of minder is overigens erg overdreven, dan heb je wel ernstig bezuinigd op je voeding. Maar dat hij nog maar tot 75% vermogen kan komen is niets geks.

Over het algemeen is het beter te over-dimensioneren, doe dat dan ook. Neem het maximaal vermogen van je systeem, en tel daar iets bij op.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 12-07-2014 16:52 ]

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

[...]
Dat is zo miniscuul je kunt beter elke dag de PC een seconde eerder uitzetten dat geeft meer winst.
[...]

Warmte productie is helemaal afhankelijk van het rendement.
[...]
En dat hangt toch af van het vermogen van de voeding en de load op deze voeding? Maar ik dacht dat het helemaal niets uitmaakte???? Volgens jou logica is een 450w en 550w voeding dus even warm en dus even stil in het zelfde systeem?
[...]
Dan kun je beter helemaal niks meer kopen dus? Als ik trouwens in jouw wenslijstjes en inventaris kijk is bij jouw ook alles minder dan de ene AX die je hebt. :?
En nu maak je het wel heel bont, Ik heb het over Corsair voedingen?? De oude Corsair reeksen waren degelijke voedingen. Maar tegenwoordig is het gewoon 'rommel' met veelal capxon caps of ga je dit nu ook ontkennen? Waar zie jij mij Corsair voedingen gebruiken behalve de genoemde reeks? En goed dat je het zegt zal mijn inventaris is aanpassen is niet helemaal up to date meer :+

Verwijderd

jeroen3 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:51:
[...]

Het verouderen van silicon is nihil. Het slijten gebeurt in de elektrolytische condensatoren.
Hoeveel denk je dat een elektrolytische condensator van Japanse makelarij slijt in een high-end voeding die van zichzelf al heel weinig ripple produceert, dat is ook nihil.
De helft of minder is overigens erg overdreven, dan heb je wel ernstig bezuinigd op je voeding. Maar dat hij nog maar tot 75% vermogen kan komen is niets geks.
Ja de helft slaat nergens op net zoals 75% ook nergens op slaat, zelf van de meest gare voeding is 75% heel veel. Als de voeding nog maar 75% kan leveren dan is die gewoon stuk, dan heb je al lekkende condensators.
Over het algemeen is het beter te over-dimensioneren, doe dat dan ook.
Een gehele voeding is meermaals gedimensioneerd, dat is dus het hele punt.
Neem het maximaal vermogen van je systeem, en tel daar iets bij op.
Zijn systeem piekt op 325W bij games en zit rond 250W/275W gemiddeld bij een zware game. Hoe ver moet je er overheen?

Verwijderd

DarkBlaze schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:07:
[...]

En dat hangt toch af van het vermogen van de voeding en de load op deze voeding? Maar ik dacht dat het helemaal niets uitmaakte???? Volgens jou logica is een 450w en 550w voeding dus even warm en dus even stil in het zelfde systeem?
Nee totaal niet een 450W kan vele malen stiller zijn als een 550W zelfs, is helemaal afhankelijk van het fan profiel, intake temp, heatsinks, fan, rendement, etc.
En nu maak je het wel heel bont, Ik heb het over Corsair voedingen?? De oude Corsair reeksen waren degelijke voedingen. Maar tegenwoordig is het gewoon 'rommel' met veelal capxon caps of ga je dit nu ook ontkennen?
Ja want dat is onzin. Als je dat van Corsair rommel vind waarom gebruik jij dan allemaal nog veel mindere voedingen?
Waar zie jij mij Corsair voedingen gebruiken behalve de genoemde reeks?
Ja maar één dus de rest is allemaal stukken minder als de gemiddelde Corsair.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:03:
[...]
Nee totaal niet een 450W kan vele malen stiller zijn als een 550W zelfs, is helemaal afhankelijk van het fan profiel, intake temp, heatsinks, fan, rendement, etc.
Maar ze waren toch identiek? Alleen maar 100w extra toch?
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:03:
[...]

Ja want dat is onzin. Als je dat van Corsair rommel vind waarom gebruik jij dan allemaal nog veel mindere voedingen?

[...]

Ja maar één dus de rest is allemaal stukken minder als de gemiddelde Corsair.
De VS/CX/CS/RM hebben allemaal capxon/elite/ltec etc caps op de RM1000 na dus, Maar goed jij gaat nu beweren dat een S12II/XFX, V of V semi slechter is? Ja her en der vind je nog een verdwaalde voeding uit de TX of HX serie maar die zijn zeldzaam.

@split
Nee ook die heeft capxon condensatoren.

[ Voor 21% gewijzigd door DarkBlaze op 12-07-2014 18:36 ]

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

@darkblaze

is het niet zo dat de cx!!m voedingen over capxon caps beschikt en de standaard cx!! Niet?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Dient deze voedingsdiscussie TS nog?
Tweakriez schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:14:
Ja die club3d 290 royalace leek mij idd ene hele goede deal maar het verbaasde me dat er hier zo weinig reviews en kopers te vinden waren.
De royalace is nog niet verschrikkelijk lang op de markt (eerste notering in de pw stamt van 10 maart), misschien dat er daarom nog niks is gereviewed hier. OC3D heeft een mooie review (hier).
With a glorious cooler, great looks, and some seriously high-end performance, the Club3D R9 290 Royal Ace is an easy winner of our OC3D Gold Award.
Voor zijn geld een erg mooie kaart en de 4GB VRAM tegenover de 2GB van de 770 ga je echt merken.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Damn, het was echt niet mijn bedoeling om een hele discussie onder mensen los te laten barsten :p
Wat ik gewoon wilde weten: is mijn lijstje een mooi lijstje met hardware waar ik voorlopig even blij mee zal zijn.

Ik denk dat ik uiteindelijk voor een seasonic g-550 psu zal gaan ipv een 650. volgens de calculator die ik online had ingevoerd kwam ik uit op een minimaal wattage van 447 en een aanbevolen hoeveelheid van 497.

Dit is inclusief een radeon r9-290 (stock ga ik van uit) want die club3d royalace lijkt mij een erg mooi kaartje.

Ik had nog gekeken voor een alternatief h97 moederboard ipv de gaming 3 van MSI maar ik zie er niet echt een. De keuze voor een H97 ipv een "ouder" type als een h87 bv is meer omdat ik voorlopig goed wil zitten voor een evt processor upgrade.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Splitinfinitive schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:27:
@darkblaze

is het niet zo dat de cx!!m voedingen over capxon caps beschikt en de standaard cx!! Niet?
Inderdaad, de CX...M heeft CrapXon caps, met de CX...-modellen (zonder M) is niks mis mee.

@TS: voor die GPU (Club3D R9 290, toch?) zou ik toch voor de 650W versie gaan, de GPU alleen kan al 275W gebruiken!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

MK1998NL schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:38:
[...]

Inderdaad, de CX...M heeft CrapXon caps, met de CX...-modellen (zonder M) is niks mis mee.

@TS: voor die GPU (Club3D R9 290, toch?) zou ik toch voor de 650W versie gaan, de GPU alleen kan al 275W gebruiken!
http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=22294

550w is meer dan genoeg voor een systeem met een 290. Dus ik zou het bij een g550 of v550 semi modular houden.

Verwijderd

Splitinfinitive schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:27:
@darkblaze

MK1998NL schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:38:
[...]

Staat al op de vorige pagina.
Dat is een andere voeding, daar gaat het hier helemaal niet over, maar aangezien je toch onverbeterlijk bent heb je hier vast wel iets op te zeggen. :')

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:09:
[...]

[...]

[...]

Staat al op de vorige pagina.

[...]

Dat is een andere voeding, daar gaat het hier helemaal niet over, maar aangezien je toch onverbeterlijk bent heb je hier vast wel iets op te zeggen. :')
Pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet jij bent geen haar beter :') en ja dat is de v2 en de bronze is de 3e versie maar die is niet veel beter wat capxon betreft.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Overigens is de fractal design r4 een mooie case voor deze spullen neem ik aan, met voldoende airflow? Ik wil namelijk niet een al te grote kast met goede airflow, redelijk makkelijk om in te bouwen zeker voor een eerste x en vrij stil. Ik zat er aan te denken er 1 extra fan van 140mm aan de voorkant bij de te plaatsen zodat er daar 2 zitten en de voeding dan naar boven met de fan te laten draaien zeg maar.

Daarnaast een zit ik met en smaak-kwestie... de zwarte of de witte met raam?

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Zeker de Define r4 is een zeer mooie case, ruim stil en kwalitatief hoogwaardig alleen de kleur ja dat zul je zelf moeten doen.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
OK... ik heb dus nog even verder gekeken en goed geprobeerd te luisteren naar advies.
Ik merkte aan mezelf dat ik vooral vanwege de "looks"vasthield aan het MSI moederbord.
Ook denk ik dat ik eventueel wel voor een z97 moederbord kan gaan want misschien vind ik het over een jaar ineens wel leuk om te proberen te overklokken. (ik ben vooral bang dit verkeerd te doen en mijn spullen in de kliko te kunnen gooien).

Zodoende ben ik nu uitgekomen op de pricewatch: ASRock Z97 Extreme4

dit is naar wat ik tot nu toe gelezen heb een moederbord met een erg mooie prijs/kwaliteit verhouding en ik denk dat als ik deze combineer met de club3d r9-290 royalace en de pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed ik een mooie combinatie heb om even mee vooruit te gaan of ik nou wel of niet besluit te overklokken in de toekomst.

Goede keus?
Pagina: 1