Toon posts:

Macbook Pro geen verbinding met Synology na stand-by

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een MacbookPro en ik heb verbindingsproblemen met mn Sonology NAS.
Eerst even wat gegevens:
MBP retina mid 2012
OSX 10.9.3
NAS : Synology DS1512+, 5.0-4493-update2

Wanneer ik na een herstart van mn MBP of NAS naar finder ga en daar naar `alle...' zie ik daar mn NAS staan en kan ik ook gewoon in en zie ik alle mappen. Dit gaat allemaal goed.
Wanneer ik met mn MBP even naar vrinden ben geweest of mn MZP op stand-by heb gehad en vervolgens op dezelfde manier verbinding probeer te maken lukt het niet.
Ik zie mn NAS wel staan maar als ik in finder op mn NAS klikt is staat er `verbonden met: admin' met daaronder de knop `verbreek' en ik krijg geen mappen te zien.
Ik heb ook geprobeerd om te verbinden met `Verbinden met server..' en dan via SMB2 / SMB en AFT
maar deze verbindingen zijn ook niet meer bereikbaar na een nacht stand-by van mn MBP

Nu heb ik gezocht op internet ik kwam tegen dat het vroeger (met Lion) een bug was met het AFT protocol
van apple of synology maar dat deze toch wel verholpen moesten zijn.

Tegenwoordig maak ik verbinding met mn NAS via webdav, maar dit is erg traag.

Synology instellingen:
Windows bestandsservive heb ik ingeschakeld, met SMB2 en lange MTU ingeschakeld
MAC-bestandsservive heb ik ingeschakeld staan.
Ik log in met admin, dus dat zou denk ik ook geen problemen op moeten leveren.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een DS106j en gebruik AFP voor de appeltjes. Kan je in de synology aanvinken.
OSX doet heel moeizaam met sommige SMB varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AFP had ik ook al aangezet, maar ik heb nog steeds problemen en last van trage verbinding met mn NAS.
Wanneer ik map met best veel bestanden (ong 200 bestanden) wil kopieeren kan het best wezen dat ie 5 minuten aan het berekenen is van de grootte en daarna kunnen de snelheden wel op lopen naar > 70MB/sec.