Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere XBMC's op 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 22:46
Hallo allemaal,

Aangezien ik aan het verhuizen ben, heb ik besloten dat ik het nu maar is in een keer goed aan wil pakken met mijn persoonlijke mediacenter. Nu heb ik besloten dat ik in mijn woonkamer gebruik wil maken van XBMC, voor muziek en films, in de slaapkamer voor films, en in mijn eetkamer voor muziek.

Nu heb ik een pc die ik wil gaan gebruiken als server voor de XBMC apparaten. In de slaapkamer zou ik dan kiezen voor een raspberry pi of android stick, en in de woonkamer kan ik mijn ps3 gebruiken. Mijn vraag is, kan ik dan de computer die ik als server genruik voor de XBMC apparaten, zelf ook uitrusten met XBMC en deze gebruiken?

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van XBMC, vandaar de vraag: Ik wil graag de XBMC apparaten gebruiken en besturen door middel van een app. Als ik dan via mijn android device de app open, kan ik dan kiezen welk apparaat ik op het systeem benader? of reageren alle systemen hetzelfde? Graag zou ik namelijk op 2 apparaten tegelijk muziek afspelen, als soort van sonos systeem om het zo maar te zien.

Alvast bedankt!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 17:50

Leejow(saait)

Blater

Maartinho schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:28:
Hallo allemaal,

Aangezien ik aan het verhuizen ben, heb ik besloten dat ik het nu maar is in een keer goed aan wil pakken met mijn persoonlijke mediacenter. Nu heb ik besloten dat ik in mijn woonkamer gebruik wil maken van XBMC, voor muziek en films, in de slaapkamer voor films, en in mijn eetkamer voor muziek.

Nu heb ik een pc die ik wil gaan gebruiken als server voor de XBMC apparaten. In de slaapkamer zou ik dan kiezen voor een raspberry pi of android stick, en in de woonkamer kan ik mijn ps3 gebruiken. Mijn vraag is, kan ik dan de computer die ik als server genruik voor de XBMC apparaten, zelf ook uitrusten met XBMC en deze gebruiken?

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van XBMC, vandaar de vraag: Ik wil graag de XBMC apparaten gebruiken en besturen door middel van een app. Als ik dan via mijn android device de app open, kan ik dan kiezen welk apparaat ik op het systeem benader? of reageren alle systemen hetzelfde? Graag zou ik namelijk op 2 apparaten tegelijk muziek afspelen, als soort van sonos systeem om het zo maar te zien.

Alvast bedankt!
Al het benoemde is inderdaad mogelijk. Zolang je server benaderbaar is kan je met meerdere apparaten gebruik maken van je videos/muziek. Houd er wel rekening mee dat je server snel genoeg is om zowel video af te spelen en voor server kan spelen. In de XBMC app kan je ook heel makkelijk verschillende XBMC apparaten toevoegen en makkelijk switchen.
Als je wil dat je library ook geshared wordt tussen apparaten is het aan te raden om je library te syncen via MySQL.

• Maartinho
Dankjewel voor je snelle antwoord leo, maar in mijn geval, waarbij ik de server gebruik om media uit te streamen, en geen losse bestanden plaats op de ps3/android stick/raspberry pi. Is er voor mij toch geen noodzaak om de library te sharen?

En is er een makkelijke manier om erachter te komen of mijn server snel genoeg is? De computer die ik op het oog heb om te gebruiken, heeft dan weliswaar ''slechts'' een intel atom processor, maar als ik naar die Nas''sen van bijvoorbeeld synology kijk, hebben die ook zeker geen snelle processoren? (in geval van de synologie is het toch gewoon een NAS die ook server is? of zit ik nou hopeloos verkeerd?)

Daar naast is het in mijn nieuwe huis lastig om een kabel te leggen naar mijn slaapkamer, daarom neig ik om daar een Android stick te gebruiken om op de ziggo app tv te kijken. Zijn er met xbmx nog opties om tv kijken? Of misschien door de pc aan te sluiten op de coax en.misschien te streamen via bijvoorbeeld xbmc? Ik hoor graag wat jullie hier vans enken

[ Voor 21% gewijzigd door Maartinho op 12-07-2014 23:10 ]

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:40
Er is inderdaad geen noodzaak om de library te sharen, maar als je het wel doet hoef je hem ten eerste maar 1x op te bouwen (vooral een Pi kan daar best even moeite mee hebben, en dit moet telkens opnieuw als je nieuwe content toevoegt), en wordt ook de afspeelstatus gesynchroniseerd. Dit houdt in dat je op apparaat 1 kunt beginnen aan een film, en hem afkijkt op een andere plek. Ook zie je direct of een film al bekeken is.

Het sharen zelf is een vrij ingewikkelde feature, gelukkig heeft de XBMC-wiki een goed te volgen stappenplan: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=MySQL

• Maartinho
Hmm, dat zijn wel handige features, denk dat ik daar wel wat tijd in wil stoppen.

Dan moet ik alleen nog naar een oplossing om tv te kunnen streamen in mijn slaapkamer

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je je bibliotheek deelt is de software-kant van het probleem toch opgelost? Of heb je het alleen nog over de hardware?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Maartinho
Nee, ik had het over digitale tv. Of is er via XBMC ook een mogelijkheid om digitale tv te streamen? Ik kwam al iets tegen van een NJOY dvb-t kaarthouder o.i.d. maar vind 80 euro voor zo'n kastje eigenlijk vrij veel. Dus ben nog op zoek naar alternatieven

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

move naar CSA
Pagina: 1