Ik speel sinds een tijdje met het idee om video's te maken en om niet gelijk een impulsaankoop te doen, heb ik eerst met een iPad wat video's geschoten en mijn eerste stappen gezet in videobewerking. Ik ben nog steeds enthousiast en daarom moet er toch maar een videocamera (camcorder?) komen.
Ik heb mij de laatste dagen zo veel mogelijk proberen te verdiepen (reviews lezen, video's kijken, winkel bezocht) en ik ben wat wijzer geworden, maar daar is alles mee gezegd (ik blijf een leek). Ik heb een paar eisen, maar daar voldoen een hoop camera's aan en de modelnamen lijken zoveel op elkaar en de verschillen zijn soms zo klein, dat ik een beetje verdwaald raak en het idee heb dat ik er bij wijze van spreken blind 1 zou kunnen kiezen. Daarom schakel ik jullie kennis is!
Doel
Het hoofddoel is filmpjes maken voor voornamelijk YouTube (e.d.).
Eisen
- Full HD
- Scherm
- Beeldstabilisatie
- Compatible met Macbook
Eventuele opties (zeker niet doorslaggevend)!!
- Bediening via app mogelijk
- Microfoon aansluiting
- Wifi
- Lange batterijduur
Budget
Max. €400-€500 (lager heeft de voorkeur)
Iemand suggesties op basis hiervan? Andere tips?
Alvast bedankt!
edit:
Inmiddels is de keuze gemaakt; het is een Sony HDR-CX330e geworden!!
Ik heb mij de laatste dagen zo veel mogelijk proberen te verdiepen (reviews lezen, video's kijken, winkel bezocht) en ik ben wat wijzer geworden, maar daar is alles mee gezegd (ik blijf een leek). Ik heb een paar eisen, maar daar voldoen een hoop camera's aan en de modelnamen lijken zoveel op elkaar en de verschillen zijn soms zo klein, dat ik een beetje verdwaald raak en het idee heb dat ik er bij wijze van spreken blind 1 zou kunnen kiezen. Daarom schakel ik jullie kennis is!
Doel
Het hoofddoel is filmpjes maken voor voornamelijk YouTube (e.d.).
Eisen
- Full HD
- Scherm
- Beeldstabilisatie
- Compatible met Macbook
Eventuele opties (zeker niet doorslaggevend)!!
- Bediening via app mogelijk
- Microfoon aansluiting
- Wifi
- Lange batterijduur
Budget
Max. €400-€500 (lager heeft de voorkeur)
Iemand suggesties op basis hiervan? Andere tips?
Alvast bedankt!
edit:
Inmiddels is de keuze gemaakt; het is een Sony HDR-CX330e geworden!!
[ Voor 201% gewijzigd door Nomad op 25-07-2014 20:06 ]