Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Streamen vanaf een VM op ESXi hapert/artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 16:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb een ESXi systeem waarop een virtual machine draait met os Windows Server 2008 R2. Vanaf mijn pc (zie sig) wil ik grote .mkv video en andere grote video formaten afspelen vanaf de VM op de ESXi. Denk hierbij aan 25GB en groter. Op mijn PC draait XBMC op Windows 8. Ik krijg artifacts en soms hapert het beeld/geluid. Ook bij gewone dvd bestanden (video_ts) en avi's is dit het geval echter dan een stuk minder. De verbinding tussen de ESXi en mijn pc is gigabit. Ook als ik XBMC niet gebruik en afspeel met Windows Media Player, krijg ik dezelfde problemen.

De specs van de ESXi server:

VMware Hypervisor 5
Intel Core i5 3330
16GB Kingston HyperX op 1600MHz.
Datastore voor OS's: Kingston SSD 120GB
Datastores voor data: 2x Samsung 1TB, 2x Samsung 1,5TB

Kopieer acties van en naar de ESXi gaan gewoon goed en met hoge snelheid.

Kan ik iets finetunen op de ESXi of aan de VM om het stream van video lekkerder te laten lopen?

[ Voor 11% gewijzigd door Techno Overlord op 11-07-2014 23:48 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Grotere buffer in je mediaspeler gebruiken?
Hoe is het CPU gebruik op je VM, kan die het wel aan zonder GPU-acceleratie?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welke netwerkkaart heeft je VM? Hierin is vaak wel een verbetering mogelijk. Standaard staat er vaak eentje ingesteld die geen extreem hoge throughput kan verwerken.

Welke nou de meest ideale is weet ik zo even niet meer. Maar hiermee kom je vast wel verder.
En VM Tools geïnstalleerd neem ik aan?

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:05

tomtom901

Moderator General Chat
@Thinkpad: VMXNET3 zoek je denk ik, een 10 gigabit paravirtualised netwerkadapter die dieper in de kernel geintegreerd zit dan de E1000(E) (standaard) en daarom minder overhead heeft.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 16:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost door inderdaad te schakelen naar de VMXNET3 nic. Ik had eerst de E1000(E). Kopieren gaat nog steeds even snel maar video loopt nu zonder problemen. :D

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
_O_
Pagina: 1