Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opzoek naar een goede 65" tv tussen de 1800 en 2200 euro.

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 05:07
Ik zoek een?
Televisie van minimaal 65 inch tussen de 1800 en 2200 euro in

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Film kijken/series bekijken. En via consoles xbox one en ps4 te gamen. Ik heb nu een LG met ingebouwde plex. En dat is een erg groot pluspunt. Alles is minimaal 720P en vaak 1080P. Dit draai ik vanaf een synology Ds 412+ via plex server. Dit werkt erg prima. Het liefst zo ik zoiets opnieuw. Maar ik heb tot nu toe niet een os gevonden die dat ondersteunt Wat ingebouwd is in de tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua merk sta ik voor alles open. Ik ben bij verschillende winkels(toko's) geweest. Alleen hun weten vaak zelf niet waar te het over hebben.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie aan? Waar moet ik rekening mee houden? Tips qua review sites( persoonlijke ervaringen zijn erg welkom. En bedankt!

How are you doing?

• stftweaker
Bumper. Mocht ik een fout hebben gemaakt excuus

How are you doing?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Panasonic Viera TX-P65VT60E Zilver

Tikje te duur, maar, dan heb je wel een dijk van een TV. Plasma verslaat LCD in eigenlijk ieder [belangrijk] opzicht.

Ook is dit direct een van de goedkopere TV's, grappig genoeg. Natuurlijk heb je voor minder ook een LCD-scherm, maar, imo heb je dan toch een veel minder goede techniek in huis, met veel lager contrast, backlightbleeding en minder vloeiend beeld.

People as things, that’s where it starts.

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-11 19:27

tomaszcs

✔️

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bwah, dat ding zou ik niet nemen, zo heel geweldig komt ie niet uit de bus, blurry, en VA zorgt voor best matige kijkhoeken.

En hij is 10" te klein voor TS, en waar je 48" en 50" mss niet echt merkt, merk je dit verschil wel.

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-11 19:27

tomaszcs

✔️

Aah oké alleen dacht misschien heb je er wat aan. Misschien V&A?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Duur fotolijstje. Verder heb je niets aan de UHD resolutie.

• stftweaker
VasZaitsev schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:29:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P65VT60E Zilver

Tikje te duur, maar, dan heb je wel een dijk van een TV. Plasma verslaat LCD in eigenlijk ieder [belangrijk] opzicht.
Ja hij zit inderdaad boven mijn budget. Ik had al in mijn achterhoofd dat ik geen goeie plasma kan kopen. Ik heb er op dit moment vrede mee.

Verder krijg ik deze televisies vaak aangeraden:
http://m.kieskeurig.nl/le...-sony-kdl-65w955b/prijzen
http://m.kieskeurig.nl/le...samsung-ue65h6400/prijzen
http://m.kieskeurig.nl/le...00284-lg-65lb730v/prijzen

How are you doing?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

Croga

The Unreasonable Man

En wat vindt jij de voordelen en nadelen van deze drie? Is er één van deze drie die voldoet aan je eisen en waarom heb je die nog niet gekocht?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Voor dat kleine beetje meer zou ik zelf echt die VT60 kopen. Je bent nu sowieso veel geld kwijt, zelf leg ik dan liever nog wat meer poen op tafel, om echt iets goeds te kopen. De prijs-prestatie van die VT60 is immers beter dan die van menig LCD-scherm.

• stftweaker
Croga schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:22:
[...]

En wat vindt jij de voordelen en nadelen van deze drie? Is er één van deze drie die voldoet aan je eisen en waarom heb je die nog niet gekocht?
Om een voorbeeld te geven: Vrienden en verkopers zeggen ja de sony is goed. En in het echt ziet hij er in mijn ogen ook goed uit. ( ik ben geen kenner) Maar als ik dan op internet reviews en ervaringen lees is het ineens een middelmatige tot slechte tv.

En ik weet ook niet zozeer waar ik moet zoeken voor reviews. Tweakers heeft er helaas geen 1 :(

How are you doing?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zal je vooruit proberen te helpen in je keuze. De Sony is een redelijke tv en de Panasonic is het beste wat je kan kopen. Check de gelinkte reviews maar eens. Ik zou er niet lang na over hoeven te denken.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
stftweaker schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:17:
[...]

Ja hij zit inderdaad boven mijn budget. Ik had al in mijn achterhoofd dat ik geen goeie plasma kan kopen. Ik heb er op dit moment vrede mee.

Verder krijg ik deze televisies vaak aangeraden:
http://m.kieskeurig.nl/le...-sony-kdl-65w955b/prijzen
http://m.kieskeurig.nl/le...samsung-ue65h6400/prijzen
http://m.kieskeurig.nl/le...00284-lg-65lb730v/prijzen
Waarom link je naar kieskeurig?

• stftweaker
Dimens schreef op maandag 14 juli 2014 @ 01:40:
[...]

Waarom link je naar kieskeurig?
Omdat ik die site had openstaan.
Croga schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:22:
[...]

Ik heb nu eindelijk een site gevonden met goeie reviews. En mijn ook is gevallen op de samsung 65H6400.
De eerder genoemde panasonic is boven mijn budget. En het energie verbruik vindt ik eigenlijk ook wel tegenvallen. Je krijgt daar wel beeld kwaliteit voor terug.

Nu lees ik alleen over de reactie tijd verschillende verhalen. Wat is de maximale hoeveelheid die je mag hebben als je via je console wil komen. zodat je geen ghosting enz krijg.

How are you doing?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In een review van de (40") H6400 heb ik gelezen dat de input lag in de game mode redelijk goed was. Dat is ook iets om op te letten wanneer je gaat gamen. Ghosting is volgens mij meer het probleem dat je zult ervaren als je een slechte tv koopt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Energieverbruik van plasma valt nu wel behoorlijk mee, en eerlijk gezegd vind ik dat je niet moet zeuren over een paar tientjes meer aan stroom als je 2 ruggen kan uitgeven aan een TV.

Ghosting is een probleem wat je echt nog wel kan tegenkomen op duurdere LCD's, net als onze grote vrienden backlightbleeding en slecht contrast.
After already checking out the smaller screen sizes in the VT65 range, this 65-incher didnt reveal any surprises, and thats absolutely fine with us, because these are arguably the best flat-panel TVs on sale today. Arguably, thats got as much to do with Panasonics high standards (not to mention exclusive display research) as it has to do with the lack of competition, most of which is LCD. There are a handful of good reasons for some users to go down the LCD route (very bright rooms where the extra light output is needed being the most obvious), but put the two side-by-side and feed them the same content, and youll see why its still plasma or bust for the majority of video enthusiasts.
of wat korter:
Panasonics TX-P65VT65B is one of the best flat-screen HDTVs weve tested. It doesnt commit any major crimes against video accuracy, so colours and textures appear as-intended, and it features the sort of deep, inky blacks that film lovers crave.
Enige redenen om LCD te nemen met dit budget:
1: je hebt stiekem niet dit budget.
2: De TV is voor je schoonmoeder

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47
VasZaitsev schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:34:
Energieverbruik van plasma valt nu wel behoorlijk mee, en eerlijk gezegd vind ik dat je niet moet zeuren over een paar tientjes meer aan stroom als je 2 ruggen kan uitgeven aan een TV.

Ghosting is een probleem wat je echt nog wel kan tegenkomen op duurdere LCD's, net als onze grote vrienden backlightbleeding en slecht contrast.

[...]

of wat korter:

[...]

Enige redenen om LCD te nemen met dit budget:
1: je hebt stiekem niet dit budget.
2: De TV is voor je schoonmoeder
Of je hebt in het verleden veel gedonder gehad met Plasma tv's.
Ze worden hier altijd als 'heilig' beschouwd, maar ik heb in het verleden 3 panasonic plasma's gehad die allemaal na enkele weken last kregen van DSE bij voetbal wat nog erger was van menig LCD. Uiteindelijk mijn geld terug gekregen en voor een Sony LCD gegaan, alle kwalen voorbij. Zelf ben ik ook behoorlijk gevoelig voor fosfor trails, dat helpt ook niet mee. Voor mij dus geen plasma meer.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb hier ook een Samsung plasma met een rode vlek midden in beeld; meestal is het weg als hij een paar minuten aan staat. Schijnt een kwaaltje te zijn bij dit model.

Ik hoop dat hij het nog een tijdje volhoudt tot oled betaalbaarder wordt. Maar plasma is en blijft gevoelig.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
stftweaker schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:05:
[...]

Omdat ik die site had openstaan.
[...]

Ik heb nu eindelijk een site gevonden met goeie reviews. En mijn ook is gevallen op de samsung 65H6400.
De eerder genoemde panasonic is boven mijn budget. En het energie verbruik vindt ik eigenlijk ook wel tegenvallen. Je krijgt daar wel beeld kwaliteit voor terug.

Nu lees ik alleen over de reactie tijd verschillende verhalen. Wat is de maximale hoeveelheid die je mag hebben als je via je console wil komen. zodat je geen ghosting enz krijg.
Ik heb zelf de 55 inch variant, mooi beeld. Had wel wat last van ghosting, maar je moet hem wel even hier voor kalibreren en op game modus zetten. Draait nu geweldig :*)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• stftweaker
Nachtapotheker schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:11:
[...]

Of je hebt in het verleden veel gedonder gehad met Plasma tv's.
Dit dus... Mijn vader heeft een best dure plasma. En heeft niets anders dan ellende gehad. Na een jaar werkt het ding eindelijk een beetje. En zo ken ik nog wel paar mensen.
En ja deze zal het misschien minder hebben of zelfs niet. Maar dat risico wil ik niet lopen.

How are you doing?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:27
Met jouw budget kom je nog in de budget series van van LCD terecht ook... Weggegooid geld wat mij betreft. Als je dan toch perse LCD wil neem dan een 55". Bij Samsung is een plex app beschikbaar en als je een 8000 serie neemt zit er ook een fatsoenlijke processor in waardoor de snelheid van de menus acceptable is.

Nog even mijn bescheiden mening, ook al koop je een topline lcd dan gooi je wat mij betreft nog steeds je geld weg tov een plasma. Ik heb een Samsung F8000 en een Pioneer 500A van 5 jaar oud en de Pioneer overtreft de Samsung op alle vlakken.

• stftweaker
Malt007 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:56:
Met jouw budget kom je nog in de budget series van van LCD terecht ook... Weggegooid geld wat mij betreft. Als je dan toch perse LCD wil neem dan een 55". Bij Samsung is een plex app beschikbaar
Ik heb een 55 inch staan. een "oudje van lg" 860v serie. Bedankt van de plex app :)

How are you doing?

• stftweaker
Het is de samsung 65h6470 geworden :)
link:http://www.redcoon.nl/B52...code=92340063&refId=tweak

Leuke prijs en goede tv :)

How are you doing?

• BeBruno
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03-2021
Ben je uiteindelijk tevreden van je keuze? Wat bevalt je (niet)?

Ik ben zelf ook van plan om een 65" televisie te kopen. Groter is voor mij echt een meerwaarde omdat mijn zicht niet al-te-goed is.
Pagina: 1