Guild Wars 2, Performance problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag guild wars 2 gekocht. Ben een grote fan geweest van Guild wars Factions. Dus ik start het spel op, en het spel staat automatisch op high. Heel raar. Hij komt niet boven de 47 FPS...

Mijn specs:
Kaart: 270x Toxxic 2gb + 270x Dual x OC
CPU: AMD FX-8320
Moederboard: ASrock 3.0

Ik heb gelezen dat het spel vooral CPU intensief is. Heeft iemand anders hier problemen mee gehad en weet misschien een oplossing?

Het zou jammer zijn al zou ik die 30 euro voor niks betaalt hebben...

(ik kan er niet tegen als ik onder de 60 FPS speel...) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Postprocessing uitzetten, Render Sampling op Native en Reflections of Terrain & Sky moet al voldoende helpen om stabiel 60fps te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 01:50

Xatom

Wat Remz zegt, en kijk ook of je vsync uit hebt staan. Dit is alleen handig als je last hebt van screen tearing (te hoge FPS).

Je kan ook autodetect als preset selecteren, hiermee haal ik altijd wel minimaal 60 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus mijn probleem, autodetect laat hem niet hoger komen dan 47 ^^. Zou het misschien helpen als ik hem op mijn SSD zou zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom

Xatom

Dat is wel vreemd. Met mijn NVIDIA GeForce GT 740M en Intel Core i7-3630QM (ja, een laptop) haal ik dus wel 60 FPS op 1920x1080, met deze settings. Jouw videokaart en CPU lijken met stukken sterker dan die van mij dus dat zou je makkelijk moeten kunnen hebben?

Bij mij staat het hele spel op een 5400 RPM HDD en dat werkt prima (het laden duurt wel wat lang).

Kan je anders eens een screenshot van je settings posten? Heb je misschien nog andere intensieve taken draaien? Wat als je de low preset gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de low preset gebruik kom ik bij de 90, helaas kan ik dan net zo goed weer guild wars 1 spelen :P Alleen hij is dan wel heel erg onstabiel... 60-90 Mijn HDD is als het geod is hoger dan 5400 RPM. Het verschil tussen onze PC's is wel de CPU, die van jou is intel... Ik hoorde dat blijkbaar intel een stuk beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom

Xatom

Maar mijn clock speed is 2,4 GHz, die van jou 3,5. Maarja, ik heb gelezen dat prestaties van meer CPU factoren dan de clock speed afhangt, ik ben niet zo van de hardware. :P

Misschien heb je hier en hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://puu.sh/a7dPo/bbc82d7bc2.jpg Dit is een screenshot van mijn game op het moment. dit is een van de zones waar er niet zo heel veel gerenderd moet worden. Antialiasing staat op fxaa omdat het anders lelijk word :) Zijn er dingen zoals een Addon die het een beetje omhoog gooien? kwa FPS?
Pagina: 1