Hoi Tweakerts,
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom! Ik heb zelf een Zimbra doos draaien en heb ook een losse webserver draaien. De webserver relayt alle mail naar de Zimbra bak! Op het moment dat ik met een simpel mail commando in php (als test) een mailtje stuur krijg ik de mail binnen met dit soort headers :
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom! Ik heb zelf een Zimbra doos draaien en heb ook een losse webserver draaien. De webserver relayt alle mail naar de Zimbra bak! Op het moment dat ik met een simpel mail commando in php (als test) een mailtje stuur krijg ik de mail binnen met dit soort headers :
Omdat ik gebruik maak van SPF op mijn domein zegt ie dat er iets niet klopt, omdat de sender opeens "server2.dennusb.nl" zou zijn. Ik heb me al scheel gezocht op hoe ik die headers kan herschrijven en kwam uit op :Received: from server1.dennusb.nl (server1.dennusb.nl. [2a01:7c8:aab4:11a::2])
by mx.google.com with ESMTP id gt8si6344536wib.65.2014.07.11.13.22.41
for <dennusbr@gmail.com>;
Fri, 11 Jul 2014 13:22:42 -0700 (PDT)
Received-SPF: none (google.com: root@server2.dennusb.nl does not designate permitted sender hosts) client-ip=2a01:7c8:aab4:11a::2;
Maar dit lijkt niet te werken/^Received: from .+\..+\.domain\.com .+(by zimbra\.domain\.com .+) / REPLACE Received: $1
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer