Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakerts,

Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom! Ik heb zelf een Zimbra doos draaien en heb ook een losse webserver draaien. De webserver relayt alle mail naar de Zimbra bak! Op het moment dat ik met een simpel mail commando in php (als test) een mailtje stuur krijg ik de mail binnen met dit soort headers :
Received: from server1.dennusb.nl (server1.dennusb.nl. [2a01:7c8:aab4:11a::2])
by mx.google.com with ESMTP id gt8si6344536wib.65.2014.07.11.13.22.41
for <dennusbr@gmail.com>;
Fri, 11 Jul 2014 13:22:42 -0700 (PDT)
Received-SPF: none (google.com: root@server2.dennusb.nl does not designate permitted sender hosts) client-ip=2a01:7c8:aab4:11a::2;
Omdat ik gebruik maak van SPF op mijn domein zegt ie dat er iets niet klopt, omdat de sender opeens "server2.dennusb.nl" zou zijn. Ik heb me al scheel gezocht op hoe ik die headers kan herschrijven en kwam uit op :
/^Received: from .+\..+\.domain\.com .+(by zimbra\.domain\.com .+) / REPLACE Received: $1
Maar dit lijkt niet te werken :( Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Waarom zet je je SPF records niet gewoon goed? :) Je stuurt namelijk alszijnde een subdomein server2.dennusb.nl (ja, mail kent ook gewoon subdomeinen) en google zegt dus dat die geen SPF-record heeft gevonden op server2.dennusb.nl .

Of de alternatieve aanpak, waarom zet je je mailname niet goed op "server2" zodat die gewoon mail uitstuurt als root@dennusb.nl, etc.?