Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste doel is gamen en muziek (vandaar de audio eis). Ik ben naast een fanatieke gamer ook een hobbyist DJ en filmliefhebber. De PC moet dus niet alleen in staat zijn games te draaien maar ook andere taken uitvoeren op hoog niveau. Onboard audio voldoet niet, ook de nieuwe Realtek 1150 is niet afdoende. Huidige systeem bevat een Asus Xonar DG, leun momenteel voor volgend systeem naar een Sound Blaster Z(x), Xonar DG niet meer afdoende door nieuwe koptelefoon. Systeem moet stil zijn tijdens het kijken van films (waarbij het systeem via HDMI het beeld naar een TV stuurt en het geluid naar de surround set ), onder load (bij games) is deze eis minder zwaar maar nog altijd geprefereerd. Bij DJ'en staat het systeem in verbinding met een Native Instruments S4MK2 en F1, de S4MK2 neemt dan het geluid op zich.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder het mum van een prijs moeten roepen zal ik 1400 neerzetten (incl waarde van bestaande interne componenten) maar mijn budget staat niet vast. Goede argumenten kunnen mij doen afwijken. Alle randapparatuur al in bezit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Interne componenten (dus van invloed op vraag)
- Samsung EVO840 256GB SSD
- OCZ VertexII 64gb SSD
- WD Black 640GB 7200RPM HDD
Randapparatuur (blijft, niet ter vervanging, niet meegerekend in budget)
- DELL 24inch full hd monitor
- Corsair Vengeance K95
- Logitech G502 Proteus Core
- Razer Naga
- Razer Orbweaver
- V-Moda M-100
- Logitech Z5500
-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dedicated GPU
Dedicated Soundcard
DVD-RW drive
Minimaal 8gb geheugen, pref 16gb (hoge snelheid omdat MMO's en RTS nogal geheugenvreters zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Intel i7 4790K processor i.v.m. Wildstar (draait ruk op AMD, bekend probleem, heb momenteel ook AMD dus vervelende situatie en leidende reden voor timing upgrade), Haswell Refresh lekker snel.
Z97 chipset, leun momenteel naar MSI Z97 Gaming 5 maar ben niet helemaal thuis in Intel chipsets door verleden AMD.
NVidia GPU klinkt interessant vanwege Shadowplay, heb momenteel AMD welke nu al een poos alleen maar Beta drivers lijkt uit te brengen wat steeds gezeik gaf, steeds alle settings verloor en bovendien driver-technisch steeds laat is voor games. Wil eens het andere kamp proberen. [/i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet laag zijn bij films/muziek/DJ'en, onder load ook liever niet teveel herrie.
Grootte kast maakt ni veel uit, zolang het maar geen krappe bedoeling wordt intern. Liever een grotere kast dan een erg kleine.
Ga je overklokken?
Huidige AMD CPU is overclocked en dat vind ik ook niet eng om te doen. Is echter niet iets wat ik direct bij aanschaf doe vanwege garantie, eerder om langer dezelfde CPU te kunnen gebruiken.
De lijst (oude componenten die (misschien) meegaan naar niruwe systeem)
De lijst (Exclusief oude componenten) UPDATE: 3AM 08-08-2014
Bij voorbaat dank!
Het voornaamste doel is gamen en muziek (vandaar de audio eis). Ik ben naast een fanatieke gamer ook een hobbyist DJ en filmliefhebber. De PC moet dus niet alleen in staat zijn games te draaien maar ook andere taken uitvoeren op hoog niveau. Onboard audio voldoet niet, ook de nieuwe Realtek 1150 is niet afdoende. Huidige systeem bevat een Asus Xonar DG, leun momenteel voor volgend systeem naar een Sound Blaster Z(x), Xonar DG niet meer afdoende door nieuwe koptelefoon. Systeem moet stil zijn tijdens het kijken van films (waarbij het systeem via HDMI het beeld naar een TV stuurt en het geluid naar de surround set ), onder load (bij games) is deze eis minder zwaar maar nog altijd geprefereerd. Bij DJ'en staat het systeem in verbinding met een Native Instruments S4MK2 en F1, de S4MK2 neemt dan het geluid op zich.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder het mum van een prijs moeten roepen zal ik 1400 neerzetten (incl waarde van bestaande interne componenten) maar mijn budget staat niet vast. Goede argumenten kunnen mij doen afwijken. Alle randapparatuur al in bezit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Interne componenten (dus van invloed op vraag)
- Samsung EVO840 256GB SSD
- OCZ VertexII 64gb SSD
- WD Black 640GB 7200RPM HDD
Randapparatuur (blijft, niet ter vervanging, niet meegerekend in budget)
- DELL 24inch full hd monitor
- Corsair Vengeance K95
- Logitech G502 Proteus Core
- Razer Naga
- Razer Orbweaver
- V-Moda M-100
- Logitech Z5500
-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dedicated GPU
Dedicated Soundcard
DVD-RW drive
Minimaal 8gb geheugen, pref 16gb (hoge snelheid omdat MMO's en RTS nogal geheugenvreters zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Intel i7 4790K processor i.v.m. Wildstar (draait ruk op AMD, bekend probleem, heb momenteel ook AMD dus vervelende situatie en leidende reden voor timing upgrade), Haswell Refresh lekker snel.
Z97 chipset, leun momenteel naar MSI Z97 Gaming 5 maar ben niet helemaal thuis in Intel chipsets door verleden AMD.
NVidia GPU klinkt interessant vanwege Shadowplay, heb momenteel AMD welke nu al een poos alleen maar Beta drivers lijkt uit te brengen wat steeds gezeik gaf, steeds alle settings verloor en bovendien driver-technisch steeds laat is voor games. Wil eens het andere kamp proberen. [/i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet laag zijn bij films/muziek/DJ'en, onder load ook liever niet teveel herrie.
Grootte kast maakt ni veel uit, zolang het maar geen krappe bedoeling wordt intern. Liever een grotere kast dan een erg kleine.
Ga je overklokken?
Huidige AMD CPU is overclocked en dat vind ik ook niet eng om te doen. Is echter niet iets wat ik direct bij aanschaf doe vanwege garantie, eerder om langer dezelfde CPU te kunnen gebruiken.
De lijst (oude componenten die (misschien) meegaan naar niruwe systeem)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | WD Black SATA 3 Gb/s WD6401AALS, 640GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus Xonar DG | € 22,69 | € 22,69 |
1 | OCZ Vertex 2 60GB | € 89,- | € 89,- |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 102,99 | € 102,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 214,68 |
De lijst (Exclusief oude componenten) UPDATE: 3AM 08-08-2014
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 298,49 | € 298,49 |
1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 125,77 | € 125,77 |
1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 360,50 | € 360,50 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,93 | € 82,93 |
1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 35,45 | € 35,45 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 | € 72,55 | € 72,55 |
1 | Corsair AX760 | € 137,50 | € 137,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.113,19 |
Bij voorbaat dank!
[ Voor 77% gewijzigd door DataBass op 08-08-2014 02:57 . Reden: Last check lijst update ]