Is er een NTFS- progje voor DOS waarmee ik onder DOS een NTFS volume kan benaderen en er ook op kan schrijven.
ja, ok.Op maandag 11 juni 2001 11:27 schreef gerritblaat het volgende:
vast wel, moet je ff search gebruiken, maar het meeste moet je kopen
maar het moet toch kunnen met het een of andere freeware progje...
VAST WEL! Ik heb alleen nog niks gevonden daarvoor, maar waarom zou je in hemelsnaam onder dos ntfs willen benaderen?!
Nou, bijvoorbeeld als je je boot.ini ff wil aanpassen. Of als je windows niet meer wil booten om een of andere reden. Ik ben ook al een tijdje op zoek, en kan alleen read-support vinden, read-write moet je kopen. Misschien kan het met mac-afee's bootdisk, die heeft ntfs-support, en waarschijnlijk ook read-write. Nou ook nog LFN-support onder dos, en m'n super-bootflop is weer wat beter.
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Verwijderd
Ik gebruik zelf een proggie dat heet ERD, dat start vanaf drie disks de NT kernel zodat je via dos volledige toegang hebt qua schrijven/lezen etc. van je NTFS partitie... Dat is overigens geen gratis programma.
Dit gebruik ik heel vaak als een NTFS partitie onleesbaar is om toch een backup te kunnen maken van de lokale bestanden...
Gratis zijn NTFSDOS en de tools die daarbij horen, je kunt dan de partitie perfect lezen, maar kopieren en renamen wordt heel beperkt toegestaan door twee tooltjes die daarbij zitten.
Je moet maar ff zoeken, maar die NTFSDOS is eigenlijk overal wel de leechen...
Dit gebruik ik heel vaak als een NTFS partitie onleesbaar is om toch een backup te kunnen maken van de lokale bestanden...
Gratis zijn NTFSDOS en de tools die daarbij horen, je kunt dan de partitie perfect lezen, maar kopieren en renamen wordt heel beperkt toegestaan door twee tooltjes die daarbij zitten.
Je moet maar ff zoeken, maar die NTFSDOS is eigenlijk overal wel de leechen...
Winternals levert drivers om NTFS partities te benaderen vanuit DOS en Win9x. Kijk maar 's op hun site:
Winternals
Winternals
Als je nog niet helemaal een mcse-r qua windows bent neem dan gewoon fat en anders is er nog altijd de GHOST
Verwijderd
Ik vrees dat ik je enigzins teleur moet stellen. Je kunt weliswaar met NTFSDOS (geregistreerde versie) NTFS volumes benaderen, maar je kunt alleen hernoemen en niet nieuwe bestanden of directories maken.
ERD Commander (Pro) daarentegen is een soort van voorloper van de Win2K Recovery Console en biedt meer mogelijkheden.
Het is echter alleen voor grove repareer/puinruimsessies bedoeld, je kunt zelfs NTFS rechten aanpassen (ACL's resetten).
Wat wil je eigenlijk met die NTFS toegang onder DOS doen?
ERD Commander (Pro) daarentegen is een soort van voorloper van de Win2K Recovery Console en biedt meer mogelijkheden.
Het is echter alleen voor grove repareer/puinruimsessies bedoeld, je kunt zelfs NTFS rechten aanpassen (ACL's resetten).
Wat wil je eigenlijk met die NTFS toegang onder DOS doen?
Pagina: 1