Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik heb een 2e hands beamerscherm gekocht, maar daar zaten geen schroeven bij. Nu is het een scherm van Celexon in de maat 2 meter bij 1,30 ongeveer. Dit scherm is handbediend en weegt ongeveer 9 kilo. Met wat voor schroeven bevestig ik dit aan het plafond?

Daarnaast heeft dit merk ook deze beugels in het assortiment zodat ik het scherm aan de muur kan bevestigen:

Afbeeldingslocatie: http://de.celexon.com/out/pictures/master/product/1/screenchange.jpg

Dit huis stamt uit de jaren 80 en het plafond bestaat uit van die grote betonplaten waar het erg lastig in boren is. Vandaar de optie van de muurbeugels. En het scherm moet op ongeveer 10 cm van de muur, omdat het voor de tv langs moet. Heeft iemand ervaring met die muurbeugels?

Ik zie ook niet hoe het scherm daar aan moet hangen. Dat heeft twee gaatjes voor muurmontage en twee voor plafond montage.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zie het al helemaal niet.
omdat ik niet weet hoe "een 2e random hands beamerscherm" er uit ziet. vager kun je niet zijn.

Ik zeg gewoon dan je een slechte boor hebt als je het plafond niet in komt, en dat je je buurman eens lief aan moet kijken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
niemand??

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Makkelijkste is idd aan het plafond. Ja, die betonplaten zijn vrij stevig, maar een serieuze boorhamerboor komt er vrij makkelijk doorheen, bron: ik die iets aan mijn plafond wilde bevestigen, gebruikt gereedschap: een of andere oude bosch.

Zo 'n ding kun je of lenen van een buur, of misschien lenen bij een bouwbedrijf, goedkopig van Marktplaats halen, of nieuw kopen.

Zelf zou ik direct zo'n ding gewoon kopen, het komt vast wel vaker voor dat je een gat moet boren in 1 van de muren van je betonnen blokkendoos.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Moet ik het geheel dan ook ophangen aan keilbouten of volstaan gewone schroeven ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
rimave schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:13:
Moet ik het geheel dan ook ophangen aan keilbouten of volstaan gewone schroeven ook?
rimave schreef net even daar voor:
weegt ongeveer 9 kilo
Doe eens een wilde gok.

Vooral de rechte-trek kracht van goede schroeven in pluggen is behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Goede schroeven in goede pluggen moeten dat wel houden. Goedkope action meuk zie ik nog wel loslaten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32
Hier hangt een elektrisch scherm al 6 jaren aan de 2 budgetboutjes met budgetpluggen die erbij zaten. Dat is echt geen probleem. Keilbouten zijn echt helemaal niet nodig. En je kunt gewoon in het plafond boren met een goede boor (van de aanschaf daarvan ga je ook nooit spijt krijgen), dat gaat prima.
Pagina: 1