[advies] Socket 1155 overclock moederbord recent

Pagina: 1
Acties:

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38
Beste,

Ik heb 2 jaar mogen genieten van een Asrock extreme 4m, ik heb heel lang zitten wikken en wegen welk moederbord ik destijds zou nemen en ik weet mijn bij mijn eigen eigenlijk niet meer waarom.
Mijn moederbord heb ik maar overleden verklaard aangezien het BIOS flashen is mislukt (vraag mij niet waarom maar dit is als de 2de keer. De 1ste keer kreeg ik een nieuwe van Asrock (en 4launch, goede winkel). Waarschijnlijk dachten ze dat het een DOA was).
Wat ik wel weet is dat ik 2xsata600 nodig had en een volledig pci-e slot voor mijn hd6970 (het liefst 3.0) en een beetje zat te kloten met ruimte in mijn antec one.
Ik volg al een tijdje de trends niet meer, vaak bouwde ik nog voor de lol (theoretisch samenstellen) en voor andere mensen computers (fysiek natuurlijk). Maar aangezien ik een beetje out-of-the-running ben vraag ik jullie om uwe hulp!

Daarom vraag ik u, wat is (recent) een goed moederbord om mee te overclocken en te gamen.
Mijn budget is ergens rond de 100€ en ik zag een tweedehandse MSI Z77A-G45 te koop voor 65€. Waarschijnlijk is er niet goedkoper en beter voor deze prijs, kunnen jullie zeggen of dit moederbord aansluit bij mijn wensen?

Mijn eisen zijn: ~100€ (nieuwprijs)
  • 2 x sata 600 (ssd en hdd)
  • support voor hd 6970 en de allernieuwste grafische kaarten (dus zeg maar pci-e 3.0?).
  • goede overclock mogelijkheden, mijn 3570k had ik stabiel gekregen op 5Ghz op mijn asrock, dus waarschijnlijk moet elk z77 moederbord dit ook wel lukken.
  • Moet passen in antec one (dus liever geen ATX, u-atx paste wel goed).
  • Liefste zou ik voor in de toekomst een dual-boot bios hebben, maarja dat is luxe.
super bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door alaintje op 11-07-2014 20:50 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:17
Zo moeilijk is het toch niet om in de pricewatch, de MSI opzoeken, en dan bij de secificaties kijken?

• alaintje
dat snap ik, maar wat concurrentie betreft, kwaliteit, degelijkheid, etc.
overclock potentieel. Ik weet dus dat de asrock extreme 4m digitale vram had, wat natuurlijk beter is (althans...).
Nou goed, ik heb de G45 al besteld, maar vroeg mij gewoon af of er uberhaupt nog iets is veranderd na 2 jaar...

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:24
alaintje schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:46:
Mijn moederbord heb ik maar overleden verklaard aangezien het BIOS flashen is mislukt (vraag mij niet waarom maar dit is als de 2de keer. De 1ste keer kreeg ik een nieuwe van Asrock (en 4launch, goede winkel). Waarschijnlijk dachten ze dat het een DOA was).
FYI: dat bord heeft een DIP8 SPI flash, dus triviaal te reflashen met een raspberry pi en een soldeerbout (of een creatieve oplossing zonder soldeerbout). Zonde om 'm af te schrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 12-07-2014 02:43 ]

• alaintje
Uhm dit kon ik dus nergens vinden??