probleem
mijn vriendin heeft vandaag zo'n 6 uur aan een word document gewerkt. je snapt het al weg natuurlijk.
het document is vanuit de webmail geopend met firefox waarna word 2007 opstart (win7 64 bit).
na 6 uur werk is document gesloten (zonder melding [wilt u opslaan], het is dan dus ergens opgeslagen lijkt mij) en de pc afgesloten.
later wou ze het mij laten zien en je raad het al, niet meer te vinden.
wat heb ik geprobeerd
heb ik nog dingen over het hoofd gezien die ik zou kunnen proberen, er is nu namelijk 6 - 8 creatief werk verloren?
@fish helaas downloads ook niet.
@Ragdoll ook deze helaas niet.
het is alsof het nooit open is geweest
. en ja het was wel deze pc 
Ik heb de situatie nog eens nagebootst en wat blijkt documenten geopend vanuit de browser worden geopend in compatibility mode van word 2007. hierbij word niet gevraagt het document op te slaan maar word 'word' direct gesloten als er op kruisje word geklikt.
nu wil ik dit voor een volgende keer voorkomen. mijn idee is dus om word weg te gooien en gebruik te maken van google docs. maar hoe zorg ik ervoor dat mijn locale files worden geopend met firefox en direct ook in drive worden opgeslagen?
mijn vriendin heeft vandaag zo'n 6 uur aan een word document gewerkt. je snapt het al weg natuurlijk.
het document is vanuit de webmail geopend met firefox waarna word 2007 opstart (win7 64 bit).
na 6 uur werk is document gesloten (zonder melding [wilt u opslaan], het is dan dus ergens opgeslagen lijkt mij) en de pc afgesloten.
later wou ze het mij laten zien en je raad het al, niet meer te vinden.
wat heb ik geprobeerd
- via start word bekijken of de file te openen was. het bestand was er niet.
- kijken in "C:\word herstel bestanden" mijn locatie voor word recovery
- kijken in de standaard opslag locatie "C:\Users[username]\Documents\"
- in word recent geopende bestanden doorlopen.
- kijken in recent files "C:\Users\dee\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent"
- windows search op datum vandaag over al mijn paritities (c,d,e).
- windows search op datmodified vandaar over al mijn partities.
- zoeken met search software (agent ransack).
- het vreemde is dus dat ik met word aan heb staan dat die iedere 2 minuten moet opslaan
heb ik nog dingen over het hoofd gezien die ik zou kunnen proberen, er is nu namelijk 6 - 8 creatief werk verloren?
@fish helaas downloads ook niet.
@Ragdoll ook deze helaas niet.
het is alsof het nooit open is geweest
Ik heb de situatie nog eens nagebootst en wat blijkt documenten geopend vanuit de browser worden geopend in compatibility mode van word 2007. hierbij word niet gevraagt het document op te slaan maar word 'word' direct gesloten als er op kruisje word geklikt.
nu wil ik dit voor een volgende keer voorkomen. mijn idee is dus om word weg te gooien en gebruik te maken van google docs. maar hoe zorg ik ervoor dat mijn locale files worden geopend met firefox en direct ook in drive worden opgeslagen?
[ Voor 18% gewijzigd door dezejongeman op 11-07-2014 21:08 . Reden: extra info ]