Ik heb voor een PC voor mijn ouders het advies in de BBG voor juni gevolgd; namelijk het basissysteem met volgende onderdelen.
MSI A78M-E45 moederbord
AMD A8-6600K processor
G.Skill F3-14900CL9D-4GBXM geheugen (2x 2GB)
CRUCIAL MX100 256GB SSD
Alles werkt prima enkel het RAM geheugen wordt maar deels gevonden bij systeemeigenschappen: 3.19 ipv 4GB terwijl er wel degelijk staat dat er 4GB geinstalleerd is (ook in BIOS).
Windows versie is Windows 7 SP1 64bit.
Kennelijk is dit een vaker terugkerend probleem maar tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden.
Reeds ondernomen acties (na advies via diverse topics online):
* BIOS update naar laatste versie
* controle BIOS settings (geen 'memory remapping' optie gevonden)
* maximaal geheugen ge-unchecked bij geavanceerde startopties in systeemconfiguratie
Ik lees ook wel eens dat de APU een deel van de RAM voor zijn rekening neemt maar dit vind ik niet terug als ik dxdiag laat lopen.
Graag advies.
MSI A78M-E45 moederbord
AMD A8-6600K processor
G.Skill F3-14900CL9D-4GBXM geheugen (2x 2GB)
CRUCIAL MX100 256GB SSD
Alles werkt prima enkel het RAM geheugen wordt maar deels gevonden bij systeemeigenschappen: 3.19 ipv 4GB terwijl er wel degelijk staat dat er 4GB geinstalleerd is (ook in BIOS).
Windows versie is Windows 7 SP1 64bit.
Kennelijk is dit een vaker terugkerend probleem maar tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden.
Reeds ondernomen acties (na advies via diverse topics online):
* BIOS update naar laatste versie
* controle BIOS settings (geen 'memory remapping' optie gevonden)
* maximaal geheugen ge-unchecked bij geavanceerde startopties in systeemconfiguratie
Ik lees ook wel eens dat de APU een deel van de RAM voor zijn rekening neemt maar dit vind ik niet terug als ik dxdiag laat lopen.
Graag advies.