Hallo allemaal!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt gebruikt voor alledaagse gebruik (films/surfen/muziek etc.) en studiegerelateerde zaken (gebruik van Microsoft Office/SPSS/Matlab etc.). Ook zou ik graag met deze PC de nieuwste spellen (COD/BF/Far Cry etc.) op een goede kwaliteit kunnen spelen. Het systeem moet ook een lange tijd mee kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700-800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: LG IPS234 (23 inch) + HDMI kabel
Muis: Microsoft Wireless Mouse 5000
Toetsenbord: Microsoft Wireless Keyboard 3000 v2.0
Geluid: Sony DAV-DZ340 Home Theatre System 5.1 + S/PDIF kabel (S/PDIF aansluiting op het moederboard is dus een vereisten)
Software: Windows 8.1
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb aan de hand van de erg handige "Desktop Best Buy Guide" het onderstaande samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de PC een lange tijd mee kan gaan is mijn belangrijkste vereisten. Daarnaast een S/PDIF aansluiting op het moederboard voor het 5.1 geluidssysteem is ook een vereisten. Ook moet het geheel niet al te warm worden, de kamer waar de PC in staat kan in de zomer nogal warm worden. Laag geluidsniveau van de PC is wenselijk.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Is dit haalbaar met mijn samenstelling of zijn er nog verbeterpunten? Elke suggestie is welkom!
Bedankt voor jullie tijd en een fijn weekend gewenst,
Wildman
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt gebruikt voor alledaagse gebruik (films/surfen/muziek etc.) en studiegerelateerde zaken (gebruik van Microsoft Office/SPSS/Matlab etc.). Ook zou ik graag met deze PC de nieuwste spellen (COD/BF/Far Cry etc.) op een goede kwaliteit kunnen spelen. Het systeem moet ook een lange tijd mee kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700-800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: LG IPS234 (23 inch) + HDMI kabel
Muis: Microsoft Wireless Mouse 5000
Toetsenbord: Microsoft Wireless Keyboard 3000 v2.0
Geluid: Sony DAV-DZ340 Home Theatre System 5.1 + S/PDIF kabel (S/PDIF aansluiting op het moederboard is dus een vereisten)
Software: Windows 8.1
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb aan de hand van de erg handige "Desktop Best Buy Guide" het onderstaande samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 72,85 | € 72,85 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 169,85 | € 169,85 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,85 | € 65,85 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 102,99 | € 102,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 727,73 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de PC een lange tijd mee kan gaan is mijn belangrijkste vereisten. Daarnaast een S/PDIF aansluiting op het moederboard voor het 5.1 geluidssysteem is ook een vereisten. Ook moet het geheel niet al te warm worden, de kamer waar de PC in staat kan in de zomer nogal warm worden. Laag geluidsniveau van de PC is wenselijk.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Is dit haalbaar met mijn samenstelling of zijn er nog verbeterpunten? Elke suggestie is welkom!
Bedankt voor jullie tijd en een fijn weekend gewenst,
Wildman