Overstappen naar nieuwe glasvezel-provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Beste medetweakers,

Aangezien het nu crisis is, en we dit nu toch beginnen te merken (huurbaas maakt sinds kort bijvoorbeeld een langer weekend) hebben we toch besloten om eens wat rustiger aan te doen met het geld. Zodoende willen we graag dus ook goedkoper uit met ons abonnement. Momenteel zitten we bij KPN, en hebben we een 50/50 AiO abonnement dat 59 euro per maand kost. Dit is in Enschede, met een Genexis doosje dat volgens mij afkomstig is van ReggeFiber. We willen liever niet achteruit gaan, maar we hebben wel de indruk dat we hetzelfde voor minder geld kunnen krijgen. Ik heb op zich al het een en ander op een rijtje gezet, maar het is wat lastig kiezen. Veel providers scoren goed op de ene website, en slecht op de ander. En om nou 30 pagina's van alle ervaringen-topics op GoT door te lezen, dan ben ik over een maand nog niet klaar.

Eisen en wensen:
-beetje acceptabele verbinding, geen slechte TV of een internet dat telkens uitvalt. Met wat KPN levert valt op zich te leven, al klaag ik zo heel nu en dan wel over de XperiaBox.
-Internet, met minimaal 50/50 mbit/s, aangezien dit is wat wij nu ook hebben.
-TV-aansluiting. Fancy extra dingen zijn niet per se nodig, we hebben nu ook geen abonnement voor extra zenders. We ontvangen de standaard Nederlandse zender, BBC1 en 2, National Geographic, Discovery, Animeal World, Eurosport, en verder weet ik het eigenlijk ook niet. Naar BBC1 en 2 kijk ik hooguit af en toe, maar mijn Sherlock en Doctor Who episodes kan ik eventueel ook wel downloaden uit "andere bron". Veel meer dan de standaard Nederlandse zenders, Nat Geo, Discovery, AW en Eurosport wordt niet gekeken, en zelfs de meesten daarvan worden zelden gekeken.
-Telefoon is overbodig. Als het zonder telefoon goedkoper kan, dan graag, maar we willen niet meer gaan betalen om de telefoonaansluiting te missen.

Bij deze een link naar de spreadsheet die ik uiteen heb gezet:
https://docs.google.com/s...ifTAopZQ-4L2ZIPl4/pubhtml
Onderaan staan de drie providers die mij het meest interessant lijken. De grote vraag is eigenlijk, zit er iets tussen waar ik met een grote boog omheen moet lopen? Of sta ik op het punt een goede keus te maken? Hebben medetweakers die iets meer insider zijn nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Kun je die providers überhaupt krijgen op jouw postcode...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:46
Je moet kijken wat je per jaar kwijt bent.
De maandbedragen zijn namelijk lokkertjes. Voor elke maand opschrijven wat je betaald (van maand 1 t/m 12) plus installatiekosten, minus de kortingen e.d.. En dan het jaarbedrag delen door 12. Dan reken je een stuk eerlijker, vaak heb je namelijk eerste <x> maand voor <xx> euro, of een welkomstbonus (korting, tablet etc.).

Zo heb ik het ook gedaan. Waar je keuze op valt is uiteindelijk persoonlijk.

Zie ook http://www.internetten.nl/ , daarmee krijg je ook een overzicht van wat er op jouw adres beschikbaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Fiber schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:23:
Kun je die providers überhaupt krijgen op jouw postcode...?
Hun websites zeggen van wel. Ik heb wel eerst van elke website de postcodechecker gebruikt.

Linkje van internetten.nl met filter toegevoegd aan de spreadsheet.
Internetten.nl gooit Caiway en OnsBrabantNet ertussen, maar die zijn dus mooi niet beschikbaar. Enschede ligt niet bepaald in Brabant, en waarom de Caiway website aangeeft dat de postcode niet wil weet ik niet. Waarschijnlijk hebben ze geen deal met ReggeFiber, of zo. Nog steeds springen Vodafone, Tele2 en Telfort er aardig uit wanneer ik op prijs sorteer. Alleen weet ik niet wat ik mag verwachten. Telfort is van KPN echter, wat mij doet vermoeden dat ik ongeveer hetzelfde mag verwachten als ik nu krijg, maar voor een lagere prijs. Ik meen dat dit wel zo geldt op de mobiele markt, maar glasvezel en mobiele telefonie zijn natuurlijk niet hetzelfde.

[ Voor 68% gewijzigd door Amanoo op 11-07-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top 3 prijsvechters:

Telfort
Router is gewoon te vervangen door eigen router
Geen flexpoorten zoals KPN internet en iptv is dus gescheiden
Analoog en DVB-C in basispakket
Goede iptv ontvanger en opname in cloud mogelijk (5 euro)

Vodafone
korting eerste jaar
Vaste router
Geen Analoog en DVB-C
Geen flexpoorten zoals KPN internet en iptv is dus gescheiden (weet ik niet zeker)

Tele2
geen ervaring

Ik ben zelf ondanks van KPN glas naar Telfort glas gegaan. TV is een groot verschil HD zenders gewoon op 1 tm 10 en in betere kwalteit. Had nog VIP 1963 en 1969 ontvangers bij KPN deze zijn erg langzaam in vergelijking met wat ik nu bij Telfort heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Je leest over alle providers juichverhalen en spookverhalen. Daar valt geen peil op te trekken En bij de goedkope betaal je dan weer meer voor de extra's, en die hebben vaak weer een duurdere en of slechtere en/of slecht bereikbare helpdesk, als je die nodig hebt.

Ik zou Ziggo er ook even naast leggen, en dan gewoon aan de hand van je eisen de goedkoopste nemen die biedt wat jij nodig hebt. Op verhalen op het internet kun je niet af gaan, iedereen heeft zijn eigen verhaal, elke situatie is per wijk en/of buurt weer anders en alle verhalen ouder dan een half jaar zijn toch al weer verouderd.

Hier staan de meeste feiten wel op een rijtje:

https://www.glasvezel-vergelijken.nl

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

waar heb je je mobiele telefoon abbonnement? Doordat wij die ook bij knp/hi hebben is kpn voor ons uiteindelijk juist de goedkoopste door kpn compleet en familie. (hebben 100/100,

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik heb Vodafone, daar heb ik pas geleden een verlenging afgesloten. Mijn huisgenoot/huurbaas heeft sinds jaar en dag T-Mobile.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 13-07-2014 00:54 ]

Pagina: 1