Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Het lijkt er dus op dat er alleen een class in zit "_fdmAPI" maar ja, hoe kom ik daarbij?CcFdmCom.dll was loaded, but the DllRegisterServer entry point was not found.
This file can not be registered.
Verwijderd
Is het niet eenvoudiger om direct via RS232 met het ding te praten, protocol is op te vragen en niet ingewikkeld dacht ik.
Weet je zeker dat het een COM dll is dan?DJMaze schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:57:
> regsvr32 CcFdmCom.dll
Het lijkt er dus op dat er alleen een class in zit "_fdmAPI" maar ja, hoe kom ik daarbij?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Lijkt me beste oplossing. Er zijn ook softwaretools om COM poorten te sniffen zodat je ziet wat er over de lijn gaat. 9 van de 10 keer is dat gewoon plain text.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:15:
Is het niet eenvoudiger om direct via RS232 met het ding te praten, protocol is op te vragen en niet ingewikkeld dacht ik.
Ik denk overigens dat je COM (Component Object Model) en COM-poort door elkaar haalt, maar dat is een gokje.
De summiere documentatie begint met: "CleanCash SC-B API is a .NET COM DLL for windows which serves for a simplified interface to the CleanCash SC-B units"Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:45:
Ik denk overigens dat je COM (Component Object Model) en COM-poort door elkaar haalt, maar dat is een gokje.
Tja, ik heb echt 10x gelezen of ze inderdaad "COM1" of COM bedoelen
Ik ontwikkel in een VirtualBox dus via een pipe config moet dat wel lukkenVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:15:
Is dat een Active X DLL? Dan moet je deze eerst omzetten via tlbimp, daarna is deze als reference toe te voegen. Hoe je em vervolgens moet gebruiken moet je aan de maker van de DLL vragen.
Heb alleen niet echt de tijd om alles uit te zoeken, en de Belgische overheid moet het straks goedkeuren en certificeren omdat bedrijven in de horeca sector verplicht per 1 januari 2016 gecertificeerde kassa's moeten gebruiken met een fiscale controle eenheid.
Wil het graag opensource maken zodat de OpenSource POS systemen op Linux (zoals Floreant) hier straks ook profijt van hebben, maar moet ergens beginnen.
Grootste nadeel is dat de CleanCash unit op dit moment de enige op de markt is, die is goedgekeurd door de Belgische overheid.
[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 11-07-2014 20:50 ]
Verwijderd
Ieder POS systeem is anders, dus de certificering zal niet richten op de technische werking daarvan, enkel of de unit die de code voor op de bon maakt niet aangepast is en natuurlijk de juiste code op de bon komt.
Maar is het met tlbimp niet mogelijk de Active-X DLL om te zetten? Ik lees bij hun op de website dat het een Active X DLL is namelijk.
Heb het protocol maar opgevraagd.
Bedankt voor het aangeven van de richting SKRE
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Als je ziet dat ie leunt op de MSCOREE.DLL dan is het een .net dll en moet je 'm (elevated!) met regasm registreren.
Ik ben ook wel eens hybride misbaksels tegengekomen die het registratieprocess niet 'onboard' hebben maar de benodigde informatie apart leverden in een typelib. Zitten er nog meer files bij?
Lekker op de bank
Overigens zul je voor C++ nog een header file moeten hebben die "FdmResultCode" definieert.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein