Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone. Ik heb momenteel de Samsung Galaxy Ace S5830 maar deze begint veel te traag te worden. Ook vind ik het lastig dat mijn intern geheugen steeds vol loopt (200mb). Ik zoek dus een nieuwe smartphone waarmee ik toch snellere prestaties mee heb en met een uitgebreider geheugen.Dit moet een android smartphone zijn. Ik ben aan het twijfelen om ook de optie tweedehands open te stellen, maar je weet nooit wat er met het toestel gebeurd is. Ook ben ik na lang zoeken bij chinese smartphones terecht gekomen. Dit lijkt me heel interessant maar hier ben ik ook nog niet helemaal overtuigd van. Aan die lage prijzen zullen er toch zeker en vast ook nadelen verbonden zijn? En hoe zit het met 3G en 4G. Ik woon in Belgie, misschien ook niet onbelangrijk. Maar ik zeg dus zeker geen neen tegen chinese smartphones.

Wat is je budget?
Ik had eerst mijn budget rond de €200 gezet maar heb later in gezien dat het misschien geen kwaad kan om dit bedrag te verhogen naar €300. Zodat ik mijn nieuw toestel nog enkele jaren kan gebruiken. Mijn budget ligt dus rond de €200 à €300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Ik zou er vlot mee op het internet kunnen gaan. 4G kan dus een handige optie zijn, vooral met het oog op de toekomst. Ik heb 4G al in mijn abonnement maar heb hier, waar ik woon, helaas nog geen 4G tot mijn beschikking. Maar dit zal er in de toekomst zeker zijn.
  • Vlot games kunnen spelen.
  • Sociale media gebruiken. Facebook en dergelijke.
Ik verwacht ook nog een degelijke/goede camera. De kwaliteit van de front-camera maakt me niet zoveel uit. Ik heb liefst geen al te grote smartphone,max 5inch, en een ppi van minstens 300

Wat heb je zelf al gevonden?
Motorola Moto G: Hier twijfelde ik tussen de Moto G 16GB en de Moto G 4G versie. Deze laatste heeft wel maar 8GB interngeheugen alhoewel het wel uitbreidbaar is met een sd-kaartje. Maar is die 8GB wel genoeg voor apps? Want de meeste apps kan je niet op je sd-kaart zetten (dit heb ik toch voor met mijn huidige Samsung). Het design van beiden spreekt me wel minder aan. Ik heb wel gelezen dat de Moto G maar een matige foto kwaliteit heeft.

Huawei Ascend G700: Mooi design. Maar heeft ook een matige foto kwaliteit. Heeft ook een lagere ppi dan de Moto G. Voor deze prijs kan ik waarschijnlijk beter voor de Moto G gaan heb ik het gevoel.

Huawei Ascend P6: Heel mooi design. Is deze gsm zijn geld waard of kan ik voor deze prijs ook weer beter voor de Moto G gaan?

Huawei G6 4G: Pluspunt is dat deze 4G heeft en op de P6 lijkt qua uiterlijk. Minpunt is dan weer dat deze een lage ppi heeft (244).

Natuurlijk zijn er ook nog de Moto X en de Nexus 5 maar die zitten wel aan de top van mijn budget. Ik zoek dus eigenlijk naar alternatieven. Tenzij jullie me deze toch het meeste aanraden.

Wat chinese smartphones betreft. Kunnen jullie mij hier toestellen van aanraden want van deze markt weet ik niks af. Is het wel aan te raden om een chinees toestel te kopen i.v.m. douanekosten, garantie, etc.
De xiaomi mi3 lijkt me heel interessant. Kunnen jullie dan ook webshops om deze chinese toestellen te kopen aanbevelen?

Ik hoop dus dat jullie me nog enkele toestellen kunnen aanbevelen. Er zijn zoveel opties dat ik het zelf niet meer weet. Alvast bedankt!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:53
Wat dacht je van de Sony Xperia SP? 4G en MicroSD slot ter uitbreiding.

pricewatch: Sony Xperia SP Zwart

EDIT: Oh ja en hij gaat verrekes lang mee. Onder niet al te intensief gebruik leeft hij bij mij vaak 2 dagen. :) Zelfs met spotify luisteren (offline dan)

[ Voor 30% gewijzigd door g0ulash op 11-07-2014 15:50 ]

Verwijderd

http://ibuygou.es/

Hier een Mi3 halen? Van die mobiel ga je geen spijt van krijgen, en bij die shop heb je geen last van douanes en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties Julesk en dbhuis!
g0ulash schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:48:
Wat dacht je van de Sony Xperia SP? 4G en MicroSD slot ter uitbreiding.

pricewatch: Sony Xperia SP Zwart

EDIT: Oh ja en hij gaat verrekes lang mee. Onder niet al te intensief gebruik leeft hij bij mij vaak 2 dagen. :) Zelfs met spotify luisteren (offline dan)
Dit ziet er inderdaad een leuk toestel uit! Maar ik heb op enkele recensies gelezen dat de kwaliteit van het scherm niet zo goed is. En zal die 1GB ram niet te weinig zijn binnen enkele jaren? Die camera knop waarmee je zo snel een foto kan maken vind ik wel handig! En voor de rest ziet dit toestel er zeer goed uit!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:48:
http://ibuygou.es/

Hier een Mi3 halen? Van die mobiel ga je geen spijt van krijgen, en bij die shop heb je geen last van douanes en dergelijke.
Bedankt voor de link! Die Mi3 lijkt me echt een toptoestel.
Edit: is er een verschil met ibuygou.es en ibuygou.com?

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
ibuygou.es ken ik niet. Ik zou gewoon ibuygou.com doen dan :).