Toon posts:

packetgrootte // ifconfig

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me af hoeveel netwerk verkeer nou daadwerkelijk heen en weer is verstuurd over eth0, ik heb phpSysInfo 1.7 om stats te krijgen over m'n ssyteem die m'n webserver serveert. alleen klopt ie voor geen enne meter, nu zegtie send=422MB en recieved=3.45GB terwijl de packetsizes loei-groot zijn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[root@nexus9 /root]# ifconfig
eth0    Link encap:Ethernet  HWaddr 00:10:DC:B0:88:54  
        inet addr:192.168.0.1  Bcast:192.168.0.255  Mask:255.255.255.0
        UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
        RX packets:7629246 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
        TX packets:5506281 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
        collisions:0 txqueuelen:100 
        Interrupt:10 Base address:0xc000

onderhand ( .. bleh, school :) ) ben ik op zoek naar een betere servers-stats-phpgenerator-iets op freshmeat weet/gebruikt iemand een goeie?

later

Verwijderd

je kan dan toch je packet sizes aan passen??

MTU

Verwijderd

nieuwe versies van ifconfig geven direct de verplaatste data weer...kijk anders in /proc/net/dev

Verwijderd

Topicstarter
hmm, kan je me een url geven van de source van ifconfig? rpmfind heeft voor rh6.2 geen updates (freshmeat heeft ook nakkes)

maargoed, hoeveel mb is
RX packets:7629246
TX packets:5506281

Verwijderd

aantal packets x packetsize? packet size = 1500 bij jou?

Die nieuwe ifconfig zit in net-tools geloof ik...

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maargoed, hoeveel mb is
RX packets:7629246
TX packets:5506281
Die vraag is niet echt te beantwoorden. Het aantal verstuurde bytes is een beetje afhankelijk van de grootte van de packets. Als er 20 voertuigen voorbij zijn gereden kan jij ook geen antwoord geven op de vraag hoeveel mensen er nu voorbij zijn gekomen... (Verschil tussen maximum aantal mensen in een smart en het maximum aantal mensen in een verlengde stadsbus, bijvoorbeeld).

De source kan je overigens van de meeste Redhat mirrors downloaden. Gewoon in de SRPMS directory kijken. Ik dacht dat ifconfig in net-tools zit (maar dat kan je voor de zekerheid beter even controleren, zit nu niet in de buurt van linux systeem).

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat weet ik dus niet .. dit is toch gewoon standaard bij iedereen? en die nwe nettools, waar vind ik die? niet bij rpmfind.net, die is als het goed is nog steeds hetzelfde als bij een standaard-install (al weet ik ff niet welke versie het is, .. school :) )

ik wil gewoon een stats-pagina waar datatraffic over de nic's van de server gaan :)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 13:21 schreef jeroene het volgende:
Die vraag is niet echt te beantwoorden. Het aantal verstuurde bytes is een beetje afhankelijk van de grootte van de packets.
:) 100 punten. De MTU is de Maximum Transmission Unit, oftewel de grootste packetsize die door TCP gebruikt wordt. Dat wil nog niet zeggen dat alle packets inderdaad die maximumgrootte hebben.

Verwijderd

Topicstarter
thanks for the replies dudez
Pagina: 1