Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I3HPMfWZnQRp02cv50Qx9RHI/full.png

Waar: Keulen, Duitsland
Wanneer: 16-21 september 2014
Info: http://www.photokina.com

Wie gaat er nog meer naar Photokina dit jaar? Ik ben er nog nooit geweest en ben erg benieuwd :) Ook lekker makkelijk en goedkoop te doen als student vanuit Zuid-Limburg :P

Ik ga specifiek kijken naar de Zeiss Apo Sonnar T* 2/135 en alle camera's met een full frame sensor. Daarnaast uiteraard benieuwd of Sigma een nieuwe 135/1.8 zal onthullen en ik zal zeker langs de stands van Nikon, Canon en Celestron lopen.

Weet iemand of er op de beurs ook (dikke) korting wordt gegeven op producten of wordt er niks te koop aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er dit jaar ook weer (op zondag de 21ste) voor gerichte afspraken met leveranciers HP, Noritsu, Kodak, Hasselblad, Zeiss, Multiblitz en Canon...

Op de beurs mag officiëel niet gehandeld worden. Wat je op zondag (de laatste dag) wel ziet is dat in de "Chinese hal" alle standhouders goederen verkopen voor een lage prijs omdat het transporteren van de goederen terug naar land van herkomst erg kostbaar is. Goedkope objectieven e.d. zal je er niet tegenkomen, in ieder geval niet van merken die je kent. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Scheelt aan de andere kant natuurlijk ook aan impulsaankopen :> Zijn er redenen om een afspraak te maken met een leverancier? Ik kan het me enigzins voorstellen als je met apparatuur van >10K wilt spelen, maar welke redenen zijn er allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
Ik wilde gaan dit jaar, want de vorige heb ik gemist. Ik ben "helaas" dan met vakantie, dus mis deze editie weer :(.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joep

Sommige leveranciers hebben geen kantoor in Nederland of kunnen simpelweg niet "even" een showmodel meenemen vanwege formaat (bijv. laserbelichter/grootformaatprinter) of wat dan ook. Verder eventuele ontwikkelingen/evaluaties/mogelijke investeringen doornemen of gewoon een gezellige kop koffie achter de schermen is erg makkelijk om op één dag te hebben. ;-)

Los daarvan is het overigens ook leuk om rond te kijken, zo heeft Leica geen stand maar een complete hal met daarin een fantastisch ingerichte expositie. Laatstgenoemde is alleen al de moeite waard! Verder zijn er ook regelmatig goeie lezingen en er zijn hier en daar ook zelfs wel leuke foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:33
Ik ga ook dit jaar voor het eerst. Had vorige keer willen gaan, maar was er niet van gekomen. Ben vaak naar de Cebit geweest en dit is minder ver. (2uurtjes rijden) Ik ga nergens speciaal voor. Ik laat mij verassen. Ik kjjk wel vooraf wat er aangekondigd wordt. Altijd leuk om primeurttjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Ik kijk daarnet de exhibitor list door en zie dat er ook voor mensen die geïnteresseerd zijn in telescopen en verrekijkers een hoop te zien zal zijn: Celestron, Meade en Takahashi zijn erbij en nog vele anderen (Bresser, Guangzhou Bosma Corp, iOPTRON Corporation, Kunming United Optics Corporation, Kowa Company, Lacerta GmbH, Long Perng Optics, MEOPTA - Optika s.r.o., Optisan Corporation, STEINER-OPTIK GmbH, Suzhou Synta Optical Technology Co., Ltd, Swarovski Optik KG, Vixen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiligeboon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10-2021
Ben nog nooit op Photokina geweest en wil er dit jaar absoluut naar toe. Je wordt waarschijnlijk enorm ontevreden met de spullen die je hebt (G.A.S.) en wat dat betreft is het maar goed dat er geen hardware wordt verkocht. 8) 8)

Heb gelezen dat er meer te zien/doen is dan wat in 1 dag past. Klopt dat? Is het de moeite waard om er 2 dagen naar toe te gaan? Zijn er nog tips voor een Photokina newbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
Ik ga met 2 (misschien 3) vrienden op de 19e. Zelf ben ik erg geïnteresseerd in wat FujiFilm gaat tonen (mogelijke opvolger X100s misschien???).

Verder ga ik uiteraard op de Nikon stand kijken en voor de rest wordt het vooral lachen met de groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Ik wil dit jaar ook eens gaan. Helaas valt de beurs net in mijn eerste werkweek na de vakantie dus ik moet even kijken of ik nog een dag vrij kan krijgen. Ik wil eigenlijk op dinsdag of woensdag gaan omdat ik vermoed dat het in het weekend wel erg druk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Ik ga ook voor het eerst. Zondag 21e word het. Wel eindje rijden maar daar hebben we een leuke auto op LPG voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Kaartjes van tevoren kopen mensen. Dan zijn ze 29 euro. Aan de deur 46 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levizuus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Een vraagje, heeft er iemand een idee wat er van Canon wordt aangekondigd? Er zou een nieuwe dslr body moeten komen, maar geen idee of het een fullframe of cropped sensor wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan al tijden geruchten rond over een 7DII.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levizuus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:25:
Er gaan al tijden geruchten rond over een 7DII.
hmm geen fullframe voor het komende jaar dus...mss dan toch maar die 6D dan eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Levizuus schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:50:
Een vraagje, heeft er iemand een idee wat er van Canon wordt aangekondigd?
Mensen die dat weten hebben een NDA.
Mensen die dat niet weten halen de roddels van dit soort sites:
http://www.canonrumors.com/
http://nikonrumors.com/
http://www.43rumors.com/

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:24
Ik ga met een paar Duitse collega's van mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Hamed op 10-08-2014 10:58 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
pdebie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:35:
Kaartjes van tevoren kopen mensen. Dan zijn ze 29 euro. Aan de deur 46 geloof ik.
Zo ook tickets geregeld voor zaterdag.

Opletten dat er ook zaterdag/zondag tickets zijn, die zijn nog goedkoper nl 16 euro

• PdeBie
alleen zaterdag/zondag wordt het een drukte van jewelste denk ik.
(al is het volgens mij nooit rustig op Photokina :P)

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hmm, wist niet dat Photokina zo dichtbij was.

Niet dat ik er heen ga, ben dan op vakantie en daarnaast vind ik gear bekijken niet zo interessant. Als er nieuws is, zie ik dat vanzelf wel op de verschillende rumour sites voorbij komen.

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Zo, ook 2 kaarten besteld. Bedankt Jip_86, je ziet die 16 euro kaarten zo over het hoofd.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:33
Vergeet niet die Umweltplakette mocht je met de auto gaan, om boetes te voorkomen

http://www.anwb.nl/auto/n...voor-stadcentra-duitsland

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Umweltplakkete is niet perse nodig zo te lezen, mits je volgens bepaalde routes rijdt:
http://www.photokina.com/...mweltzone_koeln/index.php

Op de ticket-pagina zie ik staan dat tickets met een VRS-logo geldig zijn in het (lokale) OV. Weet niet of dat op alle E-tickets staat, maar wellicht is het een mogelijkheid om buiten de Ulweltzone te parkeren en dan met OV naar de beurs te gaan. Iemand daar ervaring mee?

• jip_86
Ja er zit bij mij een vermelding bij dat hij geldig is in het OV richting de photokina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik kijk het nog even aan of ik ga het lijkt mij best leuk, ben er nog nooit eerder geweest. Het in inderdaad erg dichtbij, en goed te doen met de trein, maar helaas vrij duur.(alleen de treinreis is 60 euro)
meerijden met iemand (tegen vergoeding) zou mij beter uitkomen :)

Maar thuis het nieuws volgen lijkt mij ook geen straf :+

ora et labora

• PdeBie
Gisteren ben ik naar Photokina geweest. Het was enorm! Niet normaal wat een stands de grote namen hadden. Ik ging niet met een bepaald doel of product in gedachten er naar toe, dus heb me van alle merken laten verrassen.

Zo heb ik even met de Samnsung NX1 gespeeld en het verbaasd me hoe fijn die software werkt. Later op de Sony stand even met de A6000 gespeeld. 11FPS en in no-time weggeschreven/terug te kijken, echt super :)

Vrienden van mij waren vooral benieuwd naar de nieuwe 7D MKII. Wat een apparaat. Voor mijn handen vond ik hem net te groot. En dan zat er nog niet eens een batterygrip op.

Ja en verder eigenlijk overal m'n ogen wel uit gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zaterdag bij de Photokina geweest. Drukte viel me erg mee, als er vrouwen te fotograferen zijn soms wel een beetje dringen :+, maar verder was er meer dan genoeg ruimte. Canon 7D2 in de hand gehad, indrukwekkend die FPS (vooral als je daarna nog even een zelfde test doet met je eigen 3 FPS :P

Verder indrukwekkend grote stand van Samsung, ze hebben duidelijk hoge verwachtingen van hun NX1. Verder opvallend vond ik de rijen stands met allemaal hetzelfde logo en wat lichte variaties in bedrijfsnamen die volgens mij per blok ingevlogen worden uit Korea en China :P

Al met al wel een positieve ervaring, al was het alleen maar omdat ik een vervangende Sun Sniper strap heb geregeld waar de staalkabel wat van begon te rafelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
jip_86 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:48:
Zaterdag bij de Photokina geweest. Drukte viel me erg mee, als er vrouwen te fotograferen zijn soms wel een beetje dringen :+, maar verder was er meer dan genoeg ruimte.
Ah, jij bent ook bij de FujiFilm stand geweest met de BMW i8 en bijbehorende promobabes? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
PdeBie schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:29:
[...]

Ah, jij bent ook bij de FujiFilm stand geweest met de BMW i8 en bijbehorende promobabes? 8)
Ja en bij Samsung, en ook bij RED :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ow, dat waren ook leuke ja :P

Mijn voorkeur ging uit naar de blondines op de Samsung stand. Heb de NX1 (waar ik overigens zeer van onder de indruk ben!) daar eens flink op los gelaten. :)

Anyway, back off-babe en on-topic...

die hal met al die standjes uit hong-kong en china waren erg grappig. Heel veel dezelfde spullen onder een ander naampje.

Bij Polaroid heb ik even met de Cube gespeeld. Een action camera met 1080p@30fps mogelijkheid. Ook leuk speeltje was dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zelf ook nog wel even bij Pacsafe staan praten met een Nederlandse verkoper.

Die verkochten interessante tassen waar een compleet stalen net doorheen gewerkt zit. En ook wat handige dingen waar je snel je tas mee aan een tafel of stoel waar je zelf op zit kan haken.

Afbeeldingslocatie: http://www.pacsafe.com/media/wysiwyg/Cms/advantage/Slashguard_Anchor_strap.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pacsafe.com/media/wysiwyg/Cms/advantage/360_eXomesh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:03
Zal zo'n opzichtige lus aan een tafel- of stoelpoot juist geen dieven aantrekken? "Daar zit vast iets waardevols in" is het eerste wat ik zou denken (en dan neem je de tas ook weer mee terwijl een geduldige potentiële dief op de buit wacht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
prOnorama2 schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:58:
Zal zo'n opzichtige lus aan een tafel- of stoelpoot juist geen dieven aantrekken? "Daar zit vast iets waardevols in" is het eerste wat ik zou denken (en dan neem je de tas ook weer mee terwijl een geduldige potentiële dief op de buit wacht...)
Het is wel iets minder opzichtig in het echt natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/fb0d37a45ef3a1539cb4ddcc7da626fa.png
Het zit hier bijvoorbeeld in de schouderband weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:03
Ah OK als je een tas b.v. tegen een tafelpoot aanzet zodat je het slot niet ziet (tas verbergt slot/lus), dan begrijp ik het beter. Maar goed in sommige oorden maakt het niet uit en is het simpele verschijnen als Westerse toerist al genoeg. Ik zou dan liever een goedkopere tas en een goede reisverzekering hebben. Die tassen zijn niet goedkoop namelijk. Maar goed het is een interessante extra beveiligingsoptie, dat wel.
Pagina: 1