Dealextreme bestelling raakt niet door douane

Pagina: 1
Acties:
  • 1.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 18:55
Hallo,

Ik heb ongeveer een maand geleden een aantal producten besteld op dealextreme. Deze werden in 3 verschillende pakketten opgestuurd. De eerste 2 zijn al een tijdje aangekomen maar het 3e pakket bleef onderweg en de China post tracking website zegt steeds dat het pakket nog niet aangekomen is. Ik heb dus dealextreme gecontacteerd en die zeggen me nu dat het pakket niet door de douane check geraakt. Het pakket bevat enkel een Xiaomi Powerbank, dus dit zou toch geen probleem mogen zijn volgens mij, ook zie ik dat er al meerdere Tweakers wel zo'n powerbank binnen gekregen hebben via DE. Is er iemand die een idee heeft wat er mis kan zijn met de powerbank of wat ik nu kan doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18
Zodra een pakket in Nederland aan kom bij de douane krijgt het een PostNL nummer. Dit nummer moet je zelf opvragen bij PostNL. Hiervoor moet je dus wel zelf even bellen met PostNL. Houd je track& trace nummer bij de hand want die hebben zij nodig.

Zodra je een nederlands T&T nummer hebt kan je het weer volgen.

Overigens is een maand lang wachten niet ongebruikelijk. Het komt vaker voor dat pakketjes weken blijven hangen bij de douane. Mijn record staat nu op 7 weken wachten. Maar uiteindelijk komt het wel.

Je kan ook nog een ticket bij PostNL laten aanmaken zodat zij een zaak kunnen openen. Zij zoeken dan uit waar je pakketje blijft. Mijn ervaring is echter dat dit nooit wat oplevert. PostNL zegt vaak: het ligt bij de Douane en daar hebben wij geen invloed op. Maargoed, nooit geschoten is altijd mis..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Volgens mij was het zo dat accu's (en dingen met een accu) niet meer het vliegtuig in mochten. Het kan dus zijn dat hij in HongKong al niet door de douane kwam. Ik zou zeggen laat ze het gewoon nog een keer opsturen :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Toeval? :)

Thanks for ordering from DX.com.

We’re writing to inform you that the package ***********from your order ******* has failed to pass the airline security check as it contains lithium batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is sent to you as soon as possible.

Here is the new package tracking number **********.

We will follow the package and strive to make sure the items reach you smoothly and safely.

Your understanding and patience are highly appreciated.

Should you have any questions please feel free to contact us via Live chat or Customer Service Ticket.

Your sincerely,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:14

BioHazard

*\o/*

Ah kijk aan. Ik heb eenzelfde powerbank besteld, maar die komt ook alsmaar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 18:55
OK, hartelijk bedankt voor alle snelle antwoorden al. Ik kreeg bericht van DE dat ze de batterij opnieuw verzonden hebben met de hoop dat ze deze keer wel door de douane raakt, maar daar heb ik niet erg veel vertrouwen in. Ik ben al blij te horen dat ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem. Denken jullie dat het nog goed komt?

BTW: dit is het antwoord dat DE me stuurde. Bij mij zeggen ze er wel niet bij dat ze het op een andere manier verzenden

Dear friend,

Today I got the feedback from the package department that your package XXXXXXX rejected by the Custom and was resend to you,and it is on the way to you now.(the Custom rejected it at first time,and we tried to resend it again.)
so I will be very appreciated if you can wait for it 2 weeks and have a check online .
if you can not get it 2 weeks later,pls kindly reply to me again,and I will leave this ticket open for you!
thank you very much for your patience and your understanding in advance!
have a nice day!

Best Regards

[ Voor 37% gewijzigd door playermijp op 11-07-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar hebben we dus [Ervaringen] Online shoppen in China voor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.