SSD installatie, hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Beste Tweakers,

Ook ik heb besloten een SSD aan te schaffen, een Samsung Evo 120GB.
Nu heb ik een HDD erin zitten met hierop alles geinstalleerd. Nu wil ik dat mijn SSD de OS en een aantal programma's die ik veel gebruik zal gaan overnemen van mijn HDD. Moet ik nu belangrijke documenten opslaan op een externe schijf en een schone installatie van Windows op de SSD uitvoeren.

Of zijn er andere manieren om ervoor te zorgen dat het OS op de SSD komt te staan?

Groetjes,

Bas

Verwijderd

Er zijn andere manieren, maar het OS vers op de SSD installeren is de beste.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 18:35
Het hangt er van af welke versie je van de SSD koopt.
Als je de Laptop versie koopt, dan zit er een transfer kabel bij. Hiermee kan je met software van
Samsung je huidige HDD clonen en overzetten naar de SSD.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik raad aan om je OS te herinstalleren op je SSD. Bij de installatie worden er ook diverse configuraties gedaan m.b.t. de performance. AHCI als ik me niet vergis, dat is wel iets wat je voortijdig in je BIOS moet aanpassen.....Of achteraf, als je in het Windows Register wilt duiken.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 11-07-2014 15:07 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• bassonn
Oke, dan ga ik dat doen. Kan ik mijn huidige HDD op een manier kopieëren zodat ik alles behoud, bijvoorbeeld office, avg of moet ik deze allemaal herinstalleren en vervolgens mijn productsleutels weer zoeken etc ?

bedankt voor de antwoorden tot zo ver!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wil je niet prutsen ? Verse install.
Kun je zelf zaken als ahci (voor zover at niet al gewoon goed staat) instellen, dan kan je samsung magician daarvoor gebruiken. FF clonen en aanpassen, dat gaat allemaal "live" en stelt geen drol voor. (software regelt het meeste voor je)

Als je een OS ouder als W7 (up to date) hebt, dan niet doen en schoon installen.

Verwijderd

Alle applicaties opnieuw installeren.

Dus ook alle productsleutels e.d. opzoeken.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verse instal doen op de SSD en dan alles opnieuw installeren/overzetten

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• bassonn
Ik heb via dreamspark een versie van windows 7, kan ik deze productsleutel gewoon weer invullen bij de installatie?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:25

Speedmaster

Make my day...

Verse installatie is een optie, Samsung heeft overigens een prima programma waarmee je alle gegevens via een USB - Sata kabel kan kopiëren naar je SSD, inclusief het aanpassen van de grote van partities.

http://www.samsung.com/gl...l/about/whitepaper11.html

Je kan dus overwegen om programma's die je niet mee wilt nemen nu al te de-installeren zodat je een beperkte installatie overhoud. Hierna kopiëren en inbouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Speedmaster op 11-07-2014 15:45 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

bassonn schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:32:
Ik heb via dreamspark een versie van windows 7, kan ik deze productsleutel gewoon weer invullen bij de installatie?
Grote kans dat je die moet re-activeren.
Pagina: 1