Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op professioneel niveau fotobewerking met Adobe Photoshop CC (grote 16-bit multilayer tiff bestanden) en Lightroom (D800 RAW bestanden). Misschien nog eens videobewerking, omdat D800 prima video heeft, maar heeft geen prioriteit.
Gamen, waarbij ik mn de RPG’s het leukst vindt (bijv. Skyrim ENB ultra), maar Witcher 3 spreekt me ook wel aan of een shooter zoals BF4, Crysis 3. Een mooie adventure in de toekomst lijkt me leuk (hoewel ik vast voor het gamen geen tijd zal hebben! haha).
Wat mag het systeem (upgrade) gaan kosten?
Rond de 600-700 euro was mijn idee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding CoolerMaster Real Power 450 watt
Systeemkast Chieftec WX (Winner) Midi/Bigtower blauw
Hard Disk(s) Stuk of drie SATA HD en twee SDD’s (samsung 128gb en Intel 80gb).
Verder x- rite i1 display pro, casefans, muis, toetsenbord etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, Moederbord, Videokaart, Processorkoeling, geheugen, grotere SDD schijf voor windows installatie ed (nu 80gb).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet echt, wel voorkeur voor A-merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet ook stil zijn (daarom ook keuze voor MSI GraKa). Een zacht aangenaam geruis is geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee
Specifieke vragen?
Is het verschil tussen de R270 en R280X zo groot dat het nu de moeite waard is? Als ik de R270 en verdere gegevens invoer op game-debate.com voor Crysis 3, dan is mijn score 10 met de R270 (welliswaar op 1280x1024). Kan ook over 2 jaar een nieuwe kaart kopen.
Mijn voeding van 450W, kom ik daarmee uit? Met de R270 verwacht ik niet meteen problemen, maar dat zal wel gelden voor de R280X (350W op full load). Verder is hij ook al weer wat ouder, maar voorzover ik weet geen problemen mee.
De CREATIVE SB Audigy 2 ZS (7.1) heeft geen functie meer denk ik?
Off-topic (?) vraag: voor mijn desktop heb ik Windows 7. Op de Laptop Windows 8.1. Ik wilde Win 7 weer op de desktop installeren. Is dat verstandig of kan ik problemen krijgen met de hardware en/of gebruik?
Op professioneel niveau fotobewerking met Adobe Photoshop CC (grote 16-bit multilayer tiff bestanden) en Lightroom (D800 RAW bestanden). Misschien nog eens videobewerking, omdat D800 prima video heeft, maar heeft geen prioriteit.
Gamen, waarbij ik mn de RPG’s het leukst vindt (bijv. Skyrim ENB ultra), maar Witcher 3 spreekt me ook wel aan of een shooter zoals BF4, Crysis 3. Een mooie adventure in de toekomst lijkt me leuk (hoewel ik vast voor het gamen geen tijd zal hebben! haha).
Wat mag het systeem (upgrade) gaan kosten?
Rond de 600-700 euro was mijn idee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding CoolerMaster Real Power 450 watt
Systeemkast Chieftec WX (Winner) Midi/Bigtower blauw
Hard Disk(s) Stuk of drie SATA HD en twee SDD’s (samsung 128gb en Intel 80gb).
Verder x- rite i1 display pro, casefans, muis, toetsenbord etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, Moederbord, Videokaart, Processorkoeling, geheugen, grotere SDD schijf voor windows installatie ed (nu 80gb).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet echt, wel voorkeur voor A-merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet ook stil zijn (daarom ook keuze voor MSI GraKa). Een zacht aangenaam geruis is geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee
Specifieke vragen?
Is het verschil tussen de R270 en R280X zo groot dat het nu de moeite waard is? Als ik de R270 en verdere gegevens invoer op game-debate.com voor Crysis 3, dan is mijn score 10 met de R270 (welliswaar op 1280x1024). Kan ook over 2 jaar een nieuwe kaart kopen.
Mijn voeding van 450W, kom ik daarmee uit? Met de R270 verwacht ik niet meteen problemen, maar dat zal wel gelden voor de R280X (350W op full load). Verder is hij ook al weer wat ouder, maar voorzover ik weet geen problemen mee.
De CREATIVE SB Audigy 2 ZS (7.1) heeft geen functie meer denk ik?
Off-topic (?) vraag: voor mijn desktop heb ik Windows 7. Op de Laptop Windows 8.1. Ik wilde Win 7 weer op de desktop installeren. Is dat verstandig of kan ik problemen krijgen met de hardware en/of gebruik?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-D3H | € 86,85 | € 86,85 |
| 1 | MSI Radeon R9 270 2GB GAMING | € 151,- | € 151,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 127,75 | € 127,75 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,84 | € 91,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 673,84 | |
[ Voor 0% gewijzigd door honey op 11-07-2014 12:33 . Reden: typo ]